• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • x karin76
    Jessika82 skrev 2010-03-24 09:58:42 följande:
    Brukar ni annonsera fraktfri?
    Sällan, men det händer nån enstaka gång. Då får man ju betala provision även på frakten tyvärr...
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    Ellan 76 skrev 2010-03-24 10:48:28 följande:
    En fråga: Tänkte lägga ut en briospis, en micki läragå vagn på blocket. Men ska jag lägga dom varför sig eller tillsammans? och vilket pris typ? Spisen är lite skavd på plattorna men annars är båda väldigt fina.
    En annons med flera bilder, billigare så. När man söker på Blocket söker man även i objektsbeskrivningen, inte enbart i rubriken.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-03-24 10:42:41 följande:
    Lite läsvärtwww.familjeliv.se/Forum-4-188/m51557601.html
    Att alla orkar...

Det står att man får ta "skäliga priser för fraktkostnad (= porto, emb, etc)", men även att man "inte får nyttja frakten för att undslippa T's avgifter". Står klart och tydligt i policys. Men vad som är skäligt är väl då en tolkningsfråga.

Tycker det är kasst av T att inte KRÄVA att exakt fraktkostnad måste anges, men det är ju min personliga åsikt (så man slipper alla 0 kr och 111111 kr som "väger sen").
  • x karin76
    Pumanprinsen skrev 2010-03-24 11:07:39 följande:
    Vad menar du?
    Säljer du nåt för 26 kr + frakt 24 kr betalar du provision till T på 26 kr, dvs 4,95 kr.

Säljer du nåt fraktfritt för 50 kr betalar du provision till T på 50 kr, dvs 6,75 kr.
  • Pumanprinsen
    x karin76 skrev 2010-03-24 11:13:56 följande:
    Säljer du nåt för 26 kr + frakt 24 kr betalar du provision till T på 26 kr, dvs 4,95 kr.Säljer du nåt fraktfritt för 50 kr betalar du provision till T på 50 kr, dvs 6,75 kr.
    Ahh nu är jag med,, man bakar in frakten i utrop...  Så egentligen är det aldrig fraktfritt
  • x karin76
    Pumanprinsen skrev 2010-03-24 11:15:37 följande:
    Ahh nu är jag med,, man bakar in frakten i utrop...  Så egentligen är det aldrig fraktfritt
    Ja NÅN måste ju betala Posten...?
  • Smultronhjärta

Avslut imorgon och jag har faktiskt säljande bud på alla utom en så det är ju alltid något Sen hoppas jag att stiltjen bland buden beror på folk vilar ninjafingret till imorgon

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Traderatråden nr 16