• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Ellan 76
    SaraEU: Jag köper body upp till strl 86 men inte högre. Anton är nu 1½ och överallt så då är det ganska smidigt med body så det inte glipar och håller på. Men nu när han ska börja på dagis i maj så tror jag det blir tröjor. Jobbigt för fröknarna att kolla blöjan om han har body på sig:)
  • Mamma till Simon
    Ellan 76 skrev 2010-03-24 09:41:36 följande:
    Smultronhjärta: ja jag fattar inte varför nån inte lagt bud. Innan hade jag den på unisex men ändrade till pojk och då såg jag att fler klickade på den. Tänkte att den kanske är ute fel säsong, att folk vill ha vårkläder nu.
    Du tror inte att det är många som inte använder body när de kommit upp i stl.86
    Det gjorde iaf inte jag på mina killar
    Simon-Ludvig-Molly
  • Ellan 76
    Mamma till Simon: ja jag funderade lite på det. Samtidigt är ju strl 86 från 1-1½ år. Och är det många som har tröja på en 1 åring?
  • Mamma till Simon
    Ellan 76 skrev 2010-03-24 10:06:23 följande:
    Mamma till Simon: ja jag funderade lite på det. Samtidigt är ju strl 86 från 1-1½ år. Och är det många som har tröja på en 1 åring?
    Ingenaning...men när mina var det så använde inte jag det iaf...men självklart borde det ju finnas nån som gör det 
    Simon-Ludvig-Molly
  • Viktorsmamma

Nja asså vi hade bodysar till 74:a och har 3 st i strl 80. sen har vi bara tröjor. tycker det är mycket smidigare. men bodysar kan vara bra ibland med!

sen är jag så att jag tycker det är snyggare med tröja på han ;D och han gillar att taz upp tröjan och visa magen =)

Viktor 26/10-08
  • Ellan 76
    saraeu: he he ibland när lillebror har tröja här hemma och byxor, så ska han hålla med med blöjan och försöka kissa på toaletten som storebror gör. inte så kul om jag inte ser detta och han börjar pinka runt på golvet:)
  • snappi81

grr.. fan va trött jag blir! Människan ger sig ju inte. Idag skriver hon " idag har jag tittat på dom i dagsljus och dom är inte i den färgen som bilden visar!" Försökte förklara för henne igår att bilden inte alltid ger ett rättvist resultat men nej, hon är så jävla säker på att jag har gjort fel.. Jaja, erbjöd henne pengarna tillbaka om hon skickar hit dom igen.. förbannade tjurkossa!!  

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Ellan 76
    SaraEu: Helt ot, men hur stor är din kille? Jag tycker Anton är lite smal runt magen så har han tröjor ibland så tappar han byxrona fast dom är inspända eller knytna. Han väger 10,5 kg och är 82 cm. Född 21/9-08
  • Viktorsmamma
    Ellan 76 skrev 2010-03-24 10:24:05 följande:
    SaraEu: Helt ot, men hur stor är din kille? Jag tycker Anton är lite smal runt magen så har han tröjor ibland så tappar han byxrona fast dom är inspända eller knytna. Han väger 10,5 kg och är 82 cm. Född 21/9-08
    oj jadu han är en pygme! ;-D nej då, men senaste vägningen och mätningen vid 15månader så var han 75lång och 9600gr, född 26/10-08

Vi har de problemet med, måste tänka varje gång man köper byxor. Lindex plysch stjärnmjukisar sitter bra, lite löst men sitter kvar i midjan. så de är enda mjukisarna som sitter bra.

sen är det "bara"  Nova Star jeans som sitter väldigt bra på han, måste sy en ett par jeans från kappahl i mudden då de vart fula då man spände in i midjan så syr midjan smalare bara=)
    Viktor 26/10-08
Svar på tråden Traderatråden nr 16