• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • AochJsMamma
    x karin76 skrev 2010-03-23 19:24:09 följande:
    Ja det är obegripligt emellanåt.. Budade lite grann på ett par shorts i stl 86 i morse, men de gick nästan för nypris. Ett par HM-shorts...! Hujjj...
    hihi ja det är precis som att allt har vänt..men får mer för Gekås o Lindex saker än för Molo o småfolk..typ
    h80 skrev 2010-03-23 19:14:51 följande:
    min mednu har jag avskut om en timme o jag är nog faktiskt rätt så nöjd med buden redan
    jag har oxå snart avslut..men väldigt blandat resultat... ninjar ingen det förbannade regnstället ska jag fasen sluta tradera!!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Hummelina

Vilken storlek i stövlar skulle ni ta åt en normalstor tjej som fyller 2 år snart?

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • Lilla Ego 07

Tänkte slänga upp ett par annonser till. Avslut nästa måndag, är det att skjuta sig själv i foten eller? Tänkte på påsklov o sånt.

• Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-23 20:06:34 följande:
    Tänkte slänga upp ett par annonser till. Avslut nästa måndag, är det att skjuta sig själv i foten eller? Tänkte på påsklov o sånt.
    Jisses-"kände" knappt igen dig

Ditt paket är idag postat och välkommen in i efterlängtade tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m51555354.html
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-23 20:09:33 följande:
    Jisses-"kände" knappt igen dig Ditt paket är idag postat och välkommen in i efterlängtade tråden www.familjeliv.se/Forum-11-258/m51555354.html
    Hihi nä jag uppdaterade mitt konto lite. Kände mig lite anonym när det inte fanns några bilder eller liknande :) Kanske ska slänga in en på mig själv också, alltid trevligt att veta vem det är man pratar med{#lang_emotions_wink}

Yes jag såg det! Gött, nu jäklar ska kilona åka av!
  • Lantani

Jag är sååå nöjd med mina auktioner som ligger ute på tradera. Känns som de kommer bli en bra slant att lägga på ullared :)

Föresten ni som brukar va på gekås ullared, köper ni något på ullared för att sedan sälja och tjäna lite på det? Tänkte mest på alla rengoveraller från ullared som ligger ute nu...

• Jessika82

jag ska börja sälja av min sons babykläder något som jag ska tänka på när jag lägger ut dem förutom att de ska vara ny tvättade

• Rokka Jill
    Lantani skrev 2010-03-23 20:20:43 följande:
    Jag är sååå nöjd med mina auktioner som ligger ute på tradera. Känns som de kommer bli en bra slant att lägga på ullared :)Föresten ni som brukar va på gekås ullared, köper ni något på ullared för att sedan sälja och tjäna lite på det? Tänkte mest på alla rengoveraller från ullared som ligger ute nu...
    ja vissa leksaker har jag faktiskt lagt ut.. inga storsummor man tjänar.
  • AochJsMamma

FAAAN för mitt regnställ..varför ligger det så lågt?? Avslut om 5 minuter nu ju.. {#lang_emotions_cry}

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2010-03-23 20:49:10 följande:
    FAAAN för mitt regnställ..varför ligger det så lågt?? Avslut om 5 minuter nu ju..
    Tja.. sådär nöjd eller? Köparen får ju ändå betala 273 kr inkl porto.. det är bara 75 kr mindre än om man handlat setet i butik med 30%-rabattkupongen. Fast klart, förstår du hade hoppats på mer, rimligen borde det kunna komma upp i 300 kr iaf, åtminstone om man hade erbjudit Schenkerfrakt för 33 kr.

Undrar just hur Smultron motiverar sina köpare?
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
Svar på tråden Traderatråden nr 16