• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Ellan 76
    Staffenassar: Nä jag fattar inte heller riktigt där med bankdetaljer och stack?! Han har inte heller gjort nåt svar till den som gett negativt.
  • Smultronhjärta
    Ellan 76 skrev 2010-03-23 12:41:14 följande:
    Smultronhjärta: 18 unika omdöme sedan start så det är jui nte jättemånga.
    Hm knivigt men om du är orolig så är det bara att spärra. Finns annat att lägga energi på här i livet
    Jag hade iofs inte spärrat...
  • Mamma till Simon
    {#lang_emotions_surprised}
    Viktorsmamma skrev 2010-03-23 12:40:20 följande:
    dessa fläckar missar väl ingen eller? :S
    Simon-Ludvig-Molly
  • Ellan 76
    Saraeu: Oj ja det var verkligen fläckar! Jag hade sagt att jag ville häva köpet.
  • Mamma till Simon
    Ellan 76 skrev 2010-03-23 12:42:23 följande:
    Staffenassar: Nä jag fattar inte heller riktigt där med bankdetaljer och stack?! Han har inte heller gjort nåt svar till den som gett negativt.
    Den som skrev det menar säkert att han fick kontouppgifter och sedan hörde hon inget mer...eller tolkar jag fel nu{#lang_emotions_undecided}
    Simon-Ludvig-Molly
  • Ellan 76
    Smultronhjärta: Jag gör som du Så jag spärrar inte men hoppas nån annan budar högre iaf, känns lite lågt med 10 kr för en sådan fin fleece:)
  • Viktorsmamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-23 12:41:21 följande:
    Återköp eller en del av summan tillbaka
    jo de va de jag "begärde" i mailet, del av summan tillbaks  då jag förhoppningsvis får bort fläckarna med galltvål som brukar funka på allt. för jag gillar ju byxorna så vill inte lämna tillbaks dom. isf blir det extra dagis byxor sen om de inte går bort helt.
    Viktor 26/10-08
  • Smultronhjärta
    Viktorsmamma skrev 2010-03-23 12:44:33 följande:
    jo de va de jag "begärde" i mailet, del av summan tillbaks  då jag förhoppningsvis får bort fläckarna med galltvål som brukar funka på allt. för jag gillar ju byxorna så vill inte lämna tillbaks dom. isf blir det extra dagis byxor sen om de inte går bort helt.
    Det ser ju ut som typiska fettfläckar så jag hade testat Yes, Galltvål och slutligen kon.Vanish i kampen med de fläckarna
  • ominte
    Ellan 76 skrev 2010-03-23 12:34:03 följande:
    Ominte: Men oj så retligt. han hade missat att där redan låg nåt i maskinen?
    Precis
Svar på tråden Traderatråden nr 16