• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • MejaKiZnic
    Mamma till Simon skrev 2010-03-23 18:42:05 följande:
    jo..men den var i större storlek
    Ang. storleken så tror jag inte man kan få mer, möjligen 250:-. Små storlekar går lite sämre medan större jackor kan ligga på ca 500:- även om de är begagnade
    ♥мєℓιηα,
  • Mamma till Simon
    MejaKiZnic skrev 2010-03-23 18:45:21 följande:
    Ang. storleken så tror jag inte man kan få mer, möjligen 250:-. Små storlekar går lite sämre medan större jackor kan ligga på ca 500:- även om de är begagnade
    ja det var precis det jag menade
    Simon-Ludvig-Molly
  • MejaKiZnic

SJUKT {#lang_emotions_surprised}

www.tradera.com/POP-PO-P-Polarn-Skaljacka-strl-98-denim-Superfin--auktion_302818_109058089

Mer normalt:

www.tradera.com/POP-Polarn-skaljacka-tuffast-pa-tradera-denim-strl-86-auktion_302796_107746179

www.tradera.com/PO-P-POP-SKALJACKA-JEANSFARG-auktion_302830_107602815

www.tradera.com/-NYSKICK-Pop-po-p-skaljacka-vindjacka-denim-denimlook-st-92-auktion_302788_106586842

www.tradera.com/POP-jacka-jeansbla-skaljacka-varjacka-stl-92-nyskick-auktion_302788_108282757

www.tradera.com/Po-p-pop-polarn-SKALJACKA-skal-jacka-DENIM-92-NYSKICK--auktion_302796_106785147

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Mamma till Simon skrev 2010-03-23 17:51:47 följande:
    Tack för tipset! Nu är den min till fynd pris
    Bra pris och finaste jackan ever {#lang_emotions_heart}
    ♥мєℓιηα
  • Mamma till Simon

Nu börjar snart mina avslut..hade hoppats att min Hummel overall stigit lite till men jag har annat som gått mycket bättre än vad jag hade tänkt mej så jag får väl vara nöjd ändå

Simon-Ludvig-Molly
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2010-03-23 18:19:03 följande:
    Avslut ikväll!!! regnoverallen går galet bra, men det FIIINA ljusblå/svarta fleecefodrade regnstället DÅLIGT... Jag fattar verkligen inte, det finns ingen logik längre! Jag menar, ett helt nytt regnställ borde ligga högre än 200 spänn när nypris är 500?? Det är ju helt nytt med lappen kvar.. Usch blir helt depp..
    Tyvärr tycker jag ofta man säljer nya saker till en bråkdel av nypriset.. Beror nog på att utbudet är så stort. Senast i helgen sålde jag en Katvigbody som kostar runt 179-229.. helt ny, för 80 kr. Har tidigare sålt ett par i nyskick för 40 och 60 kr...

Men man kan ju fynda i stället.
    Linastrumpan skrev 2010-03-23 18:19:39 följande:
    Om man har en pågående annons utan bud, kan man ändra i den utan kostnad? Vet att det kostar att avbryta men kostar det om man tex vill ändra utropspriset?
    Det kostar inget att ändra, men du får betala osåltavgift på den högsta summan som auktionen haft. Dvs, om du först har utrop 10 kr, sen ändrar till utrop 1 kr, så får du fortfarande betala osåltavgift om du inte säljer varan, även om du bytt till 1 kr i utrop.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • AochJsMamma
    x karin76 skrev 2010-03-23 19:00:42 följande:
    Tyvärr tycker jag ofta man säljer nya saker till en bråkdel av nypriset.. Beror nog på att utbudet är så stort. Senast i helgen sålde jag en Katvigbody som kostar runt 179-229.. helt ny, för 80 kr. Har tidigare sålt ett par i nyskick för 40 och 60 kr... Men man kan ju fynda i stället. Det kostar inget att ändra, men du får betala osåltavgift på den högsta summan som auktionen haft. Dvs, om du först har utrop 10 kr, sen ändrar till utrop 1 kr, så får du fortfarande betala osåltavgift om du inte säljer varan, även om du bytt till 1 kr i utrop.
    fast komiskt nog så slutar ALLTID mina span högt, sällan jag lyckas fynda! O ang nytt med lappen kvar så sålde ju Smultron så sent som förra veckan ett fodrat regset för 480 spänn...
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • h80
    MejaKiZnic skrev 2010-03-23 19:08:55 följande:
    Allt i min minneslista går också högt
    min med
    nu har jag avskut om en timme o jag är nog faktiskt rätt så nöjd med buden redan
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2010-03-23 19:05:19 följande:
    fast komiskt nog så slutar ALLTID mina span högt, sällan jag lyckas fynda! O ang nytt med lappen kvar så sålde ju Smultron så sent som förra veckan ett fodrat regset för 480 spänn...
    Ja det är obegripligt emellanåt.. Budade lite grann på ett par shorts i stl 86 i morse, men de gick nästan för nypris. Ett par HM-shorts...! Hujjj...
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
Svar på tråden Traderatråden nr 16