• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-03-23 17:51:47 följande:
    Tack för tipset! Nu är den min till fynd pris
    Kul!
  • AochJsMamma

Avslut ikväll!!! regnoverallen går galet bra, men det FIIINA ljusblå/svarta fleecefodrade regnstället DÅLIGT... Jag fattar verkligen inte, det finns ingen logik längre! Jag menar, ett helt nytt regnställ borde ligga högre än 200 spänn när nypris är 500?? Det är ju helt nytt med lappen kvar.. Usch blir helt depp..

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Linastrumpan

Om man har en pågående annons utan bud, kan man ändra i den utan kostnad? Vet att det kostar att avbryta men kostar det om man tex vill ändra utropspriset?

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • AochJsMamma
    Mamma till Simon skrev 2010-03-23 17:51:47 följande:
    Tack för tipset! Nu är den min till fynd pris
    superfynd!! O SÅ fin!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Viktorsmamma
    Rokka Jill skrev 2010-03-23 17:30:43 följande:
    fyfan jag hade sagt ifrån!
    jo har mailat och fått svar. men de ligger i tvätten nu.
    nyskrubbade med galltvål.

så ska höra av mig till henne imorgon, om fläckarna är kvar så sa hon att självklart ska de kompenseras. men hon påstår sig aldrig sett fläckarna?:S
    Viktor 26/10-08
  • h80

mailade igår till säljaren som jag köpte fleecejackan av. Den som skulle vara i jättefint skick, men var väldigt tvättnoppig o hade spruckna reflexer. Men jag har fortfarande inte hört nått :( maila igen eller avvakta?

• Mamma till Simon
    AochJsMamma skrev 2010-03-23 18:21:29 följande:
    superfynd!! O SÅ fin!
    Ja, vi behövde egentligen ingen mer skaljacka just nu...men till det priset kan jag lägga den i växalådan ett tag.
    Simon-Ludvig-Molly
  • h80
    Mamma till Simon skrev 2010-03-23 18:38:39 följande:
    Ja, vi behövde egentligen ingen mer skaljacka just nu...men till det priset kan jag lägga den i växalådan ett tag.
    eller sälja den dyyyyyrt. Var det inte en sån som gick för jättemycket igår/förrgår
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-03-23 18:41:05 följande:
    eller sälja den dyyyyyrt. Var det inte en sån som gick för jättemycket igår/förrgår
    jo..men den var i större storlek
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16