• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Smultronhjärta
    amomentlikethis skrev 2010-03-22 21:51:51 följande:
    Blå bee stämmer men ingen me too, var en kemeleontdres Tyckte jag kände igen dig, men vågade inte gå fram. pinsamt ju  tänk om jag haft fel
    Nä men-att du inte kom fram! Vi var ute hela familjen..Då är vi som en vandrande cirkus-jag får för mig att jag vill ha kläder,Lova att hon är hungrig,Max att han behöver bajsa-så han bajsade så att det hördes över halva Eurostop

Nästa gång så haffa mig!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • lilyanna
    h80 skrev 2010-03-22 21:52:03 följande:
    jag hittade ingenstan vilken storlek det var?
    Jag inboxar dig om det är ok, min mail verkar inte vilja skicka till hotmailadresser
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • h80
    lilyanna skrev 2010-03-22 21:50:30 följande:
    Javisst
    betalt :) har samma bank som du, så du borde se pengarna direkt
  • lilyanna
    h80 skrev 2010-03-22 22:03:38 följande:
    betalt :) har samma bank som du, så du borde se pengarna direkt
    Jag ska verkligen försöka få iväg det imorgon då, tror jag hade ett ärende att göra så då lägger jag det på lådan då
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • StaffenAssar

Har fått tummen ur och lagt ut hela fyra auktioner, känner mig duktig. En av dem är ett försök med sommarplagg, om den går bra slänger jag nog ut lite mer sådant. 

• amomentlikethis
    Smultronhjärta skrev 2010-03-22 21:57:59 följande:
    Nä men-att du inte kom fram! Vi var ute hela familjen..Då är vi som en vandrande cirkus-jag får för mig att jag vill ha kläder,Lova att hon är hungrig,Max att han behöver bajsa-så han bajsade så att det hördes över halva Eurostop Nästa gång så haffa mig!
    Haha, ja jag får göra det
    Mamma åt Tim 061208 & Isabelle 081010
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-03-22 12:33:18 följande:
    5-10 dgr tycker jag är lagom. Sååå surt.. La ut en gratisauktion igår, sen kom jag fram till idag att jag ska sälja ett nytt Odd Molly-plagg! Attans! Hade suttit fint att slippa den provisionen...
    Jeje.. Nu är OM:en ute iaf, får väl bita i det sura äpplet (traderaräkningen) helt enkelt.

Funderar på hur det blir med lite sommarkläder, har rensat bort det mesta till barnloppisen men en liten kasse finns kvar - kortärmade bodys, shortsset, soldräkt osv. Undrar just om man vågar kasta ut det redan nu i mars eller man kanske ska vänta en månad till. Nån som provat ännu?
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • StaffenAssar
    x karin76 skrev 2010-03-22 23:02:07 följande:
    Jeje.. Nu är OM:en ute iaf, får väl bita i det sura äpplet (traderaräkningen) helt enkelt. Funderar på hur det blir med lite sommarkläder, har rensat bort det mesta till barnloppisen men en liten kasse finns kvar - kortärmade bodys, shortsset, soldräkt osv. Undrar just om man vågar kasta ut det redan nu i mars eller man kanske ska vänta en månad till. Nån som provat ännu?
    Jag har slängt ut en t-shirt och keps nu, om det går bra tänkte jag ge mig på alla andra t-shirts och kortärmade bodys, men jag väntar med summersuits och shorts tänkte jag. Det mesta av mitt är liten stl (74) så jag tänker att de med så små barn inte riktigt börjat leta än eftersom de barnen ju antagligen inte ens vuxit i den stl. Kanske att det går bättre med större stl då man vet att barnen inte växer så mycket?
  • Alisa

Jag funderar på att skriva ett vinnarmail (sänd det ut automatiskt till vinnaren?), men vad bör man ha med??

• StaffenAssar
    Alisa skrev 2010-03-23 09:37:54 följande:
    Jag funderar på att skriva ett vinnarmail (sänd det ut automatiskt till vinnaren?), men vad bör man ha med??
    Så här ser mitt ut:

Hej och grattis till vinsten! Sätt in bud + frakt på mitt nordeakonto nr xxx inom 5 dagar och märk betalningen med alias, så skickar jag varan så fort jag ser pengarna på kontot. Skicka gärna ett mail när det är gjort så kan jag hålla extra koll på kontot. Om du har vunnit fler än en auktion av mig, så kan du bortse ifrån detta meddelande och istället invänta ett separat vinnarmail där jag räknat ihop frakten. OBS! Den angivna fraktkostnaden i auktionen är för posten, om ni vill ha varan skickad med DHL så får ni maila mig för korrekt summa. Jag har inte tillgång till skrivare och kan därför inte skicka med schenker. Tveka inte att maila vid frågor! Ha en bra dag! /Karolina

Jag tycker att det viktigaste att ha med är bank, kontonummer och att de ska ange sitt alias vid betalning. Lycka till!
Svar på tråden Traderatråden nr 16