• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Viktorsmamma

EllieGBG: hur hittade du det du ska få tillbaks?

är jag blind?{#lang_emotions_surprised}

Viktor 26/10-08
  • Rokka Jill
    Viktorsmamma skrev 2010-03-22 19:00:03 följande:
    EllieGBG: hur hittade du det du ska få tillbaks?är jag blind?
    jag är också blind! jag ser vad jag har tjänat (men visst blev jag positivt överraskad här ändå haha!)
  • Mamma till Simon
    Rokka Jill skrev 2010-03-22 19:00:43 följande:
    jag är också blind! jag ser vad jag har tjänat (men visst blev jag positivt överraskad här ändå haha!)
    gå in på beräkna skatt
    Simon-Ludvig-Molly
  • Viktorsmamma

haha jag är nog dum jag.. :S

=( ser fortfarande inte...=/

eller förstår inte :-P

OT här

Viktor 26/10-08
  • h80
    lilyanna skrev 2010-03-22 18:56:36 följande:
    enligt länken du skickade så kan man inte se förrän imorgon:Tjänsten är öppen varje dag kl. 07.00—03.00 från och med den 23 mars till och med den 23 juni i år (kl. 03:00).
    den funkar redan nu:)
  • Viktorsmamma

tror inte vårt syns än. då man skulle gå in på "skattekonto" såg jag nu och där står det ingen inbetlad skatt för detta år. utan allt är från förra deklarationen.

får vänta tills imorgon.

Viktor 26/10-08
  • refreshed
    lyckligmamma skrev 2010-03-22 17:44:30 följande:
    vad dyr frakt du har
    Jag visste inte vad det skulle kosta, är inte så bra på det dära:) Så jag bara skrev nåt. Vad skulle vara en mer rimligt pris?
    Vart helt kajko när jag skulle sätta pris på grejerna med, blev för mycket sen har jag bara inte orkar ändra..haha.
Svar på tråden Traderatråden nr 16