• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • lilyanna
    Hejpådig skrev 2010-03-22 17:48:57 följande:
    men pappersdeklarartionerna är släppta nu, kan vara de :0)
    Ja, det har du rätt iofs. Jag själv brukar få min så sent i brevlådan att jag inte tänkte på det. Men på nätet går det fortfarande inte att se, tror att det är först på onsdag som man kan det så sajten skulle vara stängd för underhåll imorgon.

Sorry , lite OT.
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • AochJsMamma

Avslut ikväll, med helt ok resultat..de som ligger på tok för lågt har nån dag eller så på sig att gå upp, annars blir jag SÅ besviken...vet faktiskt inte om jag vågar fortsätta med 1kr utrop snart...

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • h80
    AochJsMamma skrev 2010-03-22 17:58:47 följande:
    Avslut ikväll, med helt ok resultat..de som ligger på tok för lågt har nån dag eller så på sig att gå upp, annars blir jag SÅ besviken...vet faktiskt inte om jag vågar fortsätta med 1kr utrop snart...
    Har också avlsut ikväll, det går inte bra :(
  • h80

Fick hem en ws som jag köpte på tradera för några dagar sen. Skicket var beskrivet som mycket fint. Men den var alldeles tvättnoppig o reflexen sprucken på massor av ställen.............besviken

• HäxanSurtant3

har för jag jag skrev om detta igår men hittar inte inlägget nu:

En säljare vill ha 33 kr i frakt för en tunn tröja i st 98. Irriterande. Hon sätter 33 kr på alla likande objekt samt på t ex vantar som definitivt inte kostar 33 kr att skicka. Har hon noll koll eller vill tjäna extra?

Har mailat-inga svar.

Har ringt-inga svar.

varken hennes telnr el adress finns ens med på eniro el hitta.se...

En lurendrejare???

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Bobbenn
    Det går att se skatten på nätet om man vill redan idag
    Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • AochJsMamma
    h80 skrev 2010-03-22 18:03:11 följande:
    Har också avlsut ikväll, det går inte bra :(
    Hoppas att det lurar ninjor för oss båda!!

Trist med WS:n...maila o förklara, jag har varit  med om samma o e ju allergisk mot noppiga plagg o spruckna reflexer..sålde min med en gång, fick mer i slutändan komiskt nog..
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
Svar på tråden Traderatråden nr 16