• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Lilla Ego 07
    Mamma till Simon skrev 2010-03-22 20:10:21 följande:
    Kul för er...vi ska betala tillbaka över 12000kr
    Ojojoj, det var saftigt! Har ni eget företag eller varför så mycket?

Själv fick jag tillbaka en hel del men sambon fick typ 100kr el nåt{#lang_emotions_wink}
  • AnnaFreja

Usch, jag förstår inte vad jag gör för fel med prolistern. Jag valde att ha 3 minuter mellan auktionerna när jag skulle lägga upp dem, med nu när jag går in på min sida så avslutas alla samma tid. Suck! Är det någon som har haft samma problem?

• Nicke Nyfiken
    MejaKiZnic skrev 2010-03-22 19:57:19 följande:
    Usch ja, avslutet igår gick super Vågar man lägga ut galonkläder för 1 krona`?
    Det var jag som vann Katvig galonisarna har inte sett nått vinnarmail än eller har jag missat nått?
  • Mamma till Simon
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-22 20:21:04 följande:
    Ojojoj, det var saftigt! Har ni eget företag eller varför så mycket?Själv fick jag tillbaka en hel del men sambon fick typ 100kr el nåt
    Helt OT
    Nä inget eget...det är min man som får så mycket jag fick bara 288kr. Förra året fick vi 17000 och då kom det VERKLIGEN som en chock för han har alltid fått tillbaka innan.
    Simon-Ludvig-Molly
  • MejaKiZnic
    Nicke Nyfiken skrev 2010-03-22 20:23:06 följande:
    Det var jag som vann Katvig galonisarna har inte sett nått vinnarmail än eller har jag missat nått?
    Nej nej har fullt upp just nu med auktioner men ska skicka så fort jag fått ut en ny omgång {#lang_emotions_sunny}
    ♥мєℓιηα,
  • MejaKiZnic
    AnnaFreja skrev 2010-03-22 20:22:18 följande:
    Usch, jag förstår inte vad jag gör för fel med prolistern. Jag valde att ha 3 minuter mellan auktionerna när jag skulle lägga upp dem, med nu när jag går in på min sida så avslutas alla samma tid. Suck! Är det någon som har haft samma problem?
    Du kanske satte 3 sek?
    ♥мєℓιηα
  • Nicke Nyfiken
    MejaKiZnic skrev 2010-03-22 20:25:04 följande:
    Nej nej har fullt upp just nu med auktioner men ska skicka så fort jag fått ut en ny omgång
    OKI då vet jag.

Hoppas att ninjorna inte tittar för mycket på tv ikväll
  • AochJsMamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-22 19:56:18 följande:
    Såg att det var nån som skrev nåt om att inte ha 1 kr utrop på ett tag. Vet inte heller om jag vågar det. Tycker det går så sakta uppåt och de blir många som det blir halvdåligt resultat på tycker jag.
    det var nog jag...efter kvällens avslut har jag betsämt mig, Tradera har blivit för osäkert för att jag ska våg aha 1 kr utrop... 
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Stormis
    AnnaFreja skrev 2010-03-22 20:22:18 följande:
    MejaKiZnic skrev 2010-03-22 20:25:41 följande:
    Du kanske satte 3 sek?
    Tänkte detsamma. Om du villa ha 3 minuter ska du ju fylla i 180. Inte 3...
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16