• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • h80
    Viktorsmamma skrev 2010-03-22 19:09:11 följande:
    haha jag är nog dum jag.. :S=( ser fortfarande inte...=/eller förstår inte :-POT här
    Klicka på länken, logga in, klicka på skatteuträckning högt upp på sidan o sen nästa o nästa
  • Viktorsmamma

NUSÅ! haha.

så duktig jag..

yey sambons var positivt besked, bara kolla mitt nu *hjälp*
    vet att jag ska betala tillbaks....

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

tji fick jag!

ska också få tillbaks, dock jäkligt lite, men bättre de än att bli skyldiga nått!

Viktor 26/10-08
  • Stormis
    kg8 skrev 2010-03-22 18:29:35 följande:
    Hej. Jag måste få fråga er en sak, ni som verkar vara experter . Jag handlar sällan på Tradera men har börjat kika mer o mer där. Förra veckan köpte jag ett silikonfodral till en I-phone, väger ingenting men ändå var frakten ställd till 49:-Jag tänkte inte så mycket på detta förrens paketet kom idag, ett vanligt kuvert med två vanliga fem kronors frimärken på.Jag känner mig lite lurad som betalade så mycket för frakten, är jag lurad?
    Har också handlat ett skal av honom eller annan. Det är väl deras "garanti" för att få betalt för sina utlägg. Jag vann mitt skal för 3 kr och det blir han ju inte rik på. Jag visste ju att frakten var billigare än 49 kr och såg det som ett helhetspris, men jag kommer fortfarande att skriva nåt om det i omdömet alt på staplarna.
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • AochJsMamma

Gaaahh bara minuter kvar på mina auktioner...att det alltid ska vara så nervöst när man har avslut!!!

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Lilla Ego 07

Såg att det var nån som skrev nåt om att inte ha 1 kr utrop på ett tag. Vet inte heller om jag vågar det. Tycker det går så sakta uppåt och de blir många som det blir halvdåligt resultat på tycker jag.

• MejaKiZnic
    AochJsMamma skrev 2010-03-22 19:49:17 följande:
    Gaaahh bara minuter kvar på mina auktioner...att det alltid ska vara så nervöst när man har avslut!!!
    Usch ja, avslutet igår gick super {#lang_emotions_sunny}

Vågar man lägga ut galonkläder för 1 krona`?
    ♥мєℓιηα
  • Ärta

Wow. Tack för tipset om skatten. Både jag och mannen har en rejäl slant att vänta och då har vi inte räknat in avdrag för bilarna än. :D

• Lilla Ego 07

Har nog fortfarande inte kommit över det dåliga avslutet på overallen igår{#lang_emotions_wink} 

Dags att gå vidare i know.

• Mamma till Simon
    Ärta skrev 2010-03-22 19:59:24 följande:
    Wow. Tack för tipset om skatten. Både jag och mannen har en rejäl slant att vänta och då har vi inte räknat in avdrag för bilarna än. :D
    Kul för er...vi ska betala tillbaka över 12000kr{#lang_emotions_frown}
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16