• Ärta

Traderatråden nr 16

Wow. Tack för tipset om skatten. Både jag och mannen har en rejäl slant att vänta och då har vi inte räknat in avdrag för bilarna än. :D

• Ärta

Var köper ni mailingbags? De verkar ju onekligen vara rätt smidiga...

• Ärta
    Pumanprinsen skrev 2010-03-24 14:05:53 följande:
    Här köper jag mina m-kylli-emballage.se/catalog/ Ja verkligen mycket smidigare
    Tack för länken!
    Nästa fråga... :) Vilken storlek går mest om man framförallt säljer kläder till barn under året? Funderar på att börja med 20 st 165*230 samt 20 st 250*350.

Har inte sålt på Tradera på flera år, men har precis fått mitt tredje och sista barn så nu ska alla urväxta kläder bort och även dem som hör till "fel kön".
  • Ärta
    Mammiztill2 skrev 2010-04-05 21:15:24 följande:
    får ma skriva så här i en annons text?! Hur som haver blir jag helt förvirrad www.tradera.com/NY----Vandbar-VAST-vast--NY-a...
    Nej sånt blir jag förbannad av faktiskt. Och lappen sitter ju på? Har hon satt dit den igen? Skulle dessutom inte handla av någon som är så besatt av utropstecken. {#lang_emotions_tongue_out}
  • Ärta

Vi har en Soda Stream som vi använder väldigt flitigt i perioder. Framför allt av min man som inte gillar kranvatten, men med bubblor i går det bra. :)
    Visst går det ibland flera månader utan att den används, men jag tycker också det är nice att kunna bjuta gäster på kolsyrat vatten. Några droppar citron i så blir det smaskens.

• Ärta
    Lilla flodhästen skrev 2010-04-15 19:59:50 följande:
    Hej tråden! Läser flitigt men brukar inte skriva. Har ett problem som jag hoppas någon vill hjälpa mig med. Tänkte lägga ut ett babygym på tradera men blir inte klok på fraktkostnaden När jag kollar på avslutade annonser anger många 59 kr med schenker men maxlängden på schenker är ju 70 cm och det här blir 90 cm. En annan jag sett är 150 kr med posten men enl min uträkning blir det skrymmande och då bli frakten 217 kr.... Någon som kan hjälpa mig??? Vikt 1,6 kg Längd 90 cm Bredd 50 cm Höjd 9 cm Tack snälla om någon orkar engagera sig!!! 
    Går det inte att packa om den så den inte ligger i orginalförpackningen? Det går ju att öka på höjden rätt mycket för att hålla sig inom schenkers gränser.
  • Ärta
    ominte skrev 2010-04-16 20:50:20 följande:
    www.tradera.com/Virkad-tarta-Shabby-chic-Fri-... Hur kan man ta så mycket pengar för en sån sak som tar 10 minuter att virka och kostar max 30 kr för ett nystan..
    10 minuter? Oj det skulle ta betydligt längre för mig. Och jag tenderar att köpa lite dyra garn än 30 kronor för att få lite finare garner. Jag säger inte att jag tycker auktionen är rimligt prissatt, men det hade tagit flera timmar för mig att virka något sådant.
  • Ärta
    Pixxi skrev 2010-04-17 16:38:53 följande:
    Funderar på om man ska lägga in i alla auktioner att posten kommer vara försenad. Inga flyg går eftersom det ligger ett askmoln och all post går med båtar. Så även om jag postar samma dag så kommer den nog inte fram förren några dagar senare. Hmm... staplarna kommer åka ner. Nej... jag vet inte vad jag ska göra. Men det får nog bli som det blir
    Eller så skickar du ett mail till vinnarna så fort auktionen är slut som ett komplement till det automatiska. Jag skulle definitivt ha förståelse för att det tar lite extra tid.
  • Ärta
    Pixxi skrev 2010-04-17 19:41:12 följande:
    Tror du det är viktigt att informera om det? Jag menar om jag hoppar över att säga något så kan ju köparen tro att jag segar med frakten. Ett alternativ kan ju vara att skicka ett mail efter betalning att jag skickar nu men det tar nån dag extra pga vulkanutbrott Det låter som århundrades dåligaste ursäkt
    Ja om du tror att det tar extra tid tror jag det är bra om du informerar. Jag vill gärna ha grejerna 1-2 dagar efter att de är postade. Man blir ju så otålig! :)
    Eftersom du bor på gotland (kollade din pres) och det framgår när man köper varan så tycker jag inte att askan är en dålig ursäkt. Den är ju allt det pratas om nu för tiden. :)
  • Ärta
    Pumanprinsen skrev 2010-04-25 08:50:48 följande:
    Men gäller det bara idag?
    det ser ut så på reklamen i alla fall
  • Ärta
    Vikctoria skrev 2010-04-26 10:25:28 följande:
    Om jag förstått saken rätt, så är det just nu ingen osåltavgift? Är det någon som har en länk till den informationen?
    Det var om man la upp auktioner igår (upp till 50 st)
  • Ärta
    HäxanSurtant3 skrev 2010-05-22 09:10:56 följande:
    Denna säljare skäms då inte att ta: 1) överpris för kläderna 2) 9 kr i "emballage" kostnad. Mig veterigen koster en ICA kassa max 1,5 kr.... 3) 52 kr med DHL??? dessa plagg går ju trycka ned i en kartong för 42 kr...eller schenker för 33 kr. Aldrig jag hade ens övervägt buda på detta: www.tradera.com/Cars-paket-6-plagg-mixa-match...
    läser man även hennes info så postar hon bara varorna en gång i veckan. Herre gud sånt tålamod har inte jag. Jag vill ha grejerna med en gång. :)
  • Ärta
    snappi81 skrev 2010-05-25 10:17:14 följande:
    www.tradera.com/Sakerhetsnal-13-5-cm-auktion_... Haha! Folk försöker då med allt!
    Fast man vet aldrig! Jag skulle faktiskt itne veta var ajg skulle leta efter en säkerhetsnål i den storleken om jag nu skulle få för mig att bära kilt och nålen var borta. För kilt använder jag ju typ.... oj det var visst säkert 25 år sedan och innan jag själv hade någon talan. :D
    Men någon kanske? ;)
  • Ärta
    tessum skrev 2010-05-26 09:46:33 följande:
    En lite konstig och väldigt OT fråga i den här tråden men hur bra är Gekås? Vi ska bila till Götetborg i augusti och funderar på att eventuellt även åka förbi gekås men eftersom vi bara är lediga i 5 dagar och har 140 mil (enkel väg) till Gtb så vill vi verkligen spendera tiden rätt och jag är lite orolig för att man ska åka dit och inte hitta något vettigt. Då har man ju slösat en hel dag av ca 3 dagars semester. Kommer även att ha med 2 barn på 7år och 3år. Så vad tror ni? Är det värt att fara dit eller ska man skippa det?
    Om det är värt att offra en semesterdag kan jag inte svara på. Men ang barnen så sa en kompis att de öppnat en lekhörna där man kan checka in barnen. Hennes plan var att gå rätt in till barnkläderna så att barnen fick prova det de ville ha, sedan lämna dem på lekstället så hon kunde handla resten i lugn och ro.
  • Ärta
    stockrosen skrev 2010-05-26 10:36:06 följande:
    Men det är ju bra att din man kan göra annat när de tröttnat. För uppriktigt sagt så ser männen minst lika uttråkade ut när de går där som barnen . Fast, jag har tur, min man tycker visserligen att det är småjobbigt men ändå att det är värt det. Men om barnen  och ni alla inte har något emot att åka en timme extra så är det väl ok. Det är en upplevelse att gå där faktiskt!!!! Och lite kul att ha vart där!
    I den här familjen tycker faktiskt mannen att Ullared är helt ok. Vi har inte varit där alls många gånger, men nu i våras åkte han dit själv med de stora barnen för de behövde akut fylla på garderoben. Jag stannade hemma med nyfödd bebis. :)
    Visst tycker han att det är tungt att gå runt där, men jag tror att det överväger att man kan hitta allt under samma tak.
    Det enda jag tycker är synd med stället är att det är så konstig storlek på kläderna. Tex märket Buck Roger (eller nåt liknande) där jeansen är så otroligt tajta att mina superspinkiga barn inte får de över höfterna. De som alltid har slim-modell annars för att byxorna inte ska trilla av. Och sonen brukar få jeans från tjejavdelningen för killjeans är ju alltid gigantiska...
  • Ärta
    Doodies skrev 2010-05-28 08:13:09 följande:
    Doma
    Tycker du hade jättefina kläder ute, men tyvärr i fel storlek. Min lilla skrutt har precis börjat med stl 62 så det dröjer ju länge innan hon kan ha 74. Hoppas fler ser kläderna sedan när det närmar sig avslut. Jag brukar oftast bara buda på sånt som har avslut inom någon timme.
  • Ärta
    Toffifee skrev 2010-06-06 21:24:07 följande:
    Hej,behöver er hjälp lite Har sålt en jacka och köparen vill vara säker på att ha jackan hos sig på onsdag då dottern vill ha den på skolavslutning på tors....Vad finns det för alternativ?Kan man vara säker på att den kommer fram?Vet ni pris på tjänsten?
    Till onsdag borde den vara framme med vanlig post om posten sköter sig. Alla får inte post på en dag. Till mig (som ändå bor i Göteborg) tar det ofta två dagar... Gråter
Svar på tråden Traderatråden nr 16