• Alisa

Traderatråden nr 16

Hej!
    Funderar på att kasta mig in i  {#lang_emotions_flower} Tradera-träsket {#lang_emotions_flower}   

Men vad betyder verbet (?) ninja???

Har förstått att ha slutdatum en vardag och gärna inte när familjen Annorlunda sänds 

Är det 10 SEK/ auktion det kostar??

Har tidigare sålt på blocket, men dels vet jag inte om varan blir såld och har ibland satt pris både för högt samt för lågt.. Känns som om de "problemen" försvinner om jag satsar på Tradera istället! 

• Alisa

Jag har en till fråga...
    Igår lade jag ett bud på en tröja, och fick snabbt svaret att mitt bud inte var vinnande. Vad var det? Har säljaren lagt någon "lägstanivå" eller budade någon precis samtidigt????

• Alisa

Tack för alla svar!
    Så man själv som köpare kan lägga ett maxbud som automatiskt höjs utan att jag behöver höja "manuellt" varje gång??

• Alisa
    Stormis skrev 2010-03-21 20:27:21 följande:
    Komsi, komsi alla ninjor!!! Skojar inte, 10 auktionsslut UTAN EN ENDA ninja!!!!
    Vad är en ninja?  {#lang_emotions_undecided}
  • Alisa

Hur långa auktioner brukar ni ha? Vad är lagom?
    Tittade nyss på ett par skor till dottern, men budade inte så det är två veckor kvar på auktionen, vill således inte trissa upp priset.
    Vad ligger genomsnittsauktionen på? 2 veckor? Eller längre?

• Alisa

Jag funderar på att skriva ett vinnarmail (sänd det ut automatiskt till vinnaren?), men vad bör man ha med??

• Alisa

StaffenAssar
    Tack!!

(kunde inte kopiera den kursiva stilen...)
  • Alisa
    Ellan 76 skrev 2010-03-24 10:03:14 följande:
    SaraEU: Jag köper body upp till strl 86 men inte högre. Anton är nu 1½ och överallt så då är det ganska smidigt med body så det inte glipar och håller på. Men nu när han ska börja på dagis i maj så tror jag det blir tröjor. Jobbigt för fröknarna att kolla blöjan om han har body på sig:)
    Om jag får hoppa in..  
    Vi har haft mycket bodysar till dottern, nu 15 månader, men sedan hon börjat dagis blir det mer och mer tröjor. Märker att fröknarna inte alltid hinner knäppa i grenen och bara stoppar in bodyn i byxan.
    Så nu har jag fixat några billiga bra tröjor på tradera!!!! 

På tal om något helt annat:
    Visst är det priset man ska betala, inte sitt maxbud?
    Blev så glad över att jag vann en auktion med två tröjor när jag bara lade 40 kr,
    men sedan ser jag att det står "pris 29 kr". Ännu bättre!! 
  • Alisa
    Jessika82 skrev 2010-03-24 10:51:10 följande:
    När jag lägger ut annonser så kör jag nu  med frakt fria annonser.
    Hur blir det? Budar folk högre för att de vet att det är "bara" det de budar på som de betalar?
  • Alisa

På tal om traderare  
    Jag var med om att en person i en annons skrev att hon/han tog ut 2 kr för emballaget. Vad är det för emballage undrar jag ju då (påse från ICA??), samt om man inte kan bjuda på det. Är det jag som överreagerar eller? Kändes lite snålt..  ?

Svar på tråden Traderatråden nr 16