• Alisa

Traderatråden nr 16

AochJsMamma skrev 2010-08-08 09:22:43 följande:
    tessum: eftersom jag har fått för mig att många glömmer att titta i unisex kategorien så brukar jag välja flick eller pojk oftast (även om jag tycker att det är unisex i vilket fall) och isåfall hade jag lagt dem i pojk bägge två. MEN sen så tror jag att den ändå kommer att komma upp som sökresultat, man söker ju oftast på tex didriksons o då kommer den upp i vilket fall (eller jag gör så iallafall)
    Jag brukar kolla märket, storlek, (ibland definierar jag det även byxa osv) sedan kollar jag både tjej, kille och unisex. Jag tycker jag hittar grejer på alla "kön" 

Men det är säkert väldigt olika.
  • Alisa
    Tjoho!
    Hade ut 8 auktioner igår och tre av dem är redan budade på, roligt!!! 
  • Alisa
    Thats me skrev 2010-08-11 16:42:53 följande:
    En fråga:

Gäller ej tradera nu :

Har min molo overall ute och fått en köpare på den på 1000:- + frakt.

personen vill jag ska skicka overallen o dom sätter in pengar när den kommer, jag vtycker inte att det låter bra o har talat om att jag skickar ingen overall utan betalning först..

Hur skulle ni gjort??
    Använd internetgiro eller någon annan mellaninstans för pengarna. Det gör det säkrare både för dig och köparen. Aldrig att jag hade sänt overallen först.
  • Alisa
    Virrpirr skrev 2010-08-19 07:21:13 följande:
    Den gick rätt högt i pris ändå. Är inte det en äldre modell? Vi har haft en sån röd i strl 86, sålde den på blocket nyss för 350 i nyskick.
    Jaså? Hoppas den är bra iaf..
    Ja blocket-priser och Tradera-priser skiljer rätt mycket. Har mailat flera personer samma dag som de lagt ut grejer och då är de redan borta.  Förvånad
  • Alisa
    Scruffy skrev 2010-08-20 09:05:20 följande:

Nu behöver jag er hjälp hur jag ska gå vidare för jag är arg.
    Tog denna på KÖP NU för jag tyckte att det var ett bra pris (för bra för att vara sant)

www.tradera.com/NYA-BAMSE-REGNKLADER-116-aukt...

Åkte och hämtade den i morse. Det första jag märker är att huvan saknas, och det står ingenting om det i
    annonsen. Skulle aldrig köpa regnkläder utan huva.
    Ja det försvann första dagen på dagis säger hon, vi har använt en annan huva.

När jag synar det närmare ser jag att resåren på ena fothällan är mycket sliten (kommer snart att gå av)
    även en hel del slitage på reflexera på byxorna.

Grejen är att detta REGNSTÄLL inte är använt EN gång utan säkert en säsong. Sedan tycker jag att man ska skriva att huvan saknas i beskrivningen.

GRRRR, vad gör jag??????????????????????????

Ja absolut. Att hon skriver att den försvann första dagen på dagis och de sen har använt en annan luva innebär ju att hon klart och tydligt skriver att den använts flera gånger.

Jag vet inte vilka rättigheter man har som privat köpare av annan privat köpra, möjligen kan man hänvisa  till att förutsättningarna inte var de som skrevs. Att dessutom hänga ut henne här + ge ett negativt omdöme ger förhoppningsvis vissa efterverkningar.
  • Alisa
    backi2008 skrev 2010-08-20 20:34:18 följande:
    har också avslut på söndag och mycket POP. En del är det fortfarande inga bud på Rynkar på näsan. Titta gärna in
     www.tradera.com/auktioner/bohus74
    Jag leder budat på minst en av dina auktioner 
  • Alisa
    Alisa skrev 2010-08-20 21:24:34 följande:
    Jag leder budat på minst en av dina auktioner 
    Och svenska kunde jag minsann inte få till 
  • Alisa
    backi2008 skrev 2010-08-20 21:29:18 följande:
    oj, vad kulSkrattande vad heter du på tradera?
    LizzieMarie 
  • Alisa
    Viktorsmamma skrev 2010-08-23 09:02:22 följande:
    Hur resonerar ni i denna situation!

Avslutade auktion 17augusti
    Automatiskt vinnarmail från T, där de står maila då bet är gjord.

köparen betalar in den 19:e mailar inte.
    jag ser bet. 20 på eftermiddagen då vi haft dagis inskolning och inte kollat konto ofta.
    d¨å de är helg (fredag) väljer jag att lägga de på lådan (lokala handlarn) på söndag förmiddag då inte vår låda ändå töms förrän måndag. 10.00 ( om 1 timma.)

känner mig smått orolig att jag kommer få lågt på leveranstiden då den köparen klagat mycket om långa leveranstider trots att hon lägt kommentaren 5-7 dar efter avslutad auktion.
    Jag tycker att det är helt okej leveranstid, om man inte bemödat sig att maila när man fört över pengar kan man heller inte klaga på att varan "kommer sent"
    Men då är jag en Mañana-person som kanske kommer att få en röding i min omdömessida framigenom  Obestämd
  • Alisa
    tessum skrev 2010-08-25 06:38:02 följande:
    Hade avslut på mina auktioner torsdag och fredag förra veckan och saknar fortfarande betalning av 15 st (sålde ca 50 saker).

Varför betalar man inte så fort som möjligt???

Detta mail fick jag idag och det tar nog priset Tungan ute

"     Hejsan!

Dina 210 kronor kommer så snart min dassiga ekonomi tillåter det. Helst tidigare, men senast mellan 17-20 september då jag får nya ordinarie pengar.

Ha det bra. Hej då!"
    Hoppsan hejsan!

Illa illa  :-/
  • Alisa
    Tettan skrev 2010-08-25 07:53:33 följande:
    Kolla in denna säljare - har börjat ge negativg med anledning "ingen betalning" inom ett dygn efter att auktionerna gått ut... Min kompis har blivit drabbad, och jag VET att hon vill ha det hon budat på, men hur ska hon ha hunnit betala??? Hon kanske tom har en annan bank...

www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Vilket pucko!
    Gillar säljare som har skrivet i annonsen att "betalning sker inom 5 dagar", då hinner man för över pengar och man har klart för sig vad som gäller. Har läst 2 dagar i några annonser, men där kan det ju bli praktiska svårigheter så det är ju inte helt bra.
  • Alisa
    Raira skrev 2010-08-26 07:07:40 följande:
    ute efter byxor till tjejen som på något vis växt enormt i sommar
    Hittade denna säljare och jag vet inte känner mig negativ til denna byxa efter läst alt hon skrivikt i aktionen .

www.tradera.com/Manchester-byxor-med-Bamse-fr...
    Hoppsan!
    Jag har också läst något liknande och man riktigt ser den vansinnigt förbannade personen bakom och undrar ... vill jag köpa grejer av henne/honom???
    Känns ju tråkigt att personen troligen varit med om massa skitköpare och säljare men synd att det ska "gå ut" över oss andra bra köpare 

Dock skulle jag aldrig maila för ett "godkännande" för att lägga bud, det har hon ingen som helst rätt att kräva.

För min del skulle jag nog inte lägga ett bud. Dessutom är bilden dålig, hela byxan syns inte och då svalnar intresset ganska snabbt. Har inte HON lika stort ansvar att vara så perfekt som säljare, som hon kräver att köparen ska vara?  Obestämd
  • Alisa
    anette 81 skrev 2010-09-16 12:43:54 följande:
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

600kr???
    iser skrev 2010-09-16 12:46:22 följande:
    Synd att man inte har har lite sånt skräpande i garderoben.... Hur mycket är det de kostar i butik?
    495 i nypris.
    4 personer har lagt bud som är över nypris. Oj oj oj.
Svar på tråden Traderatråden nr 16