Inlägg från: stockrosen |Visa alla inlägg
  • stockrosen

Traderatråden nr 16

AochJsMamma skrev 2010-03-20 19:50:01 följande:
    Förresten, minns ni meToo regnoverallen jag lade in en bild på? Var nog ett bra beslut att lägga in den med 1 kr utrop, den är uppe i 430 spänn nu .
    Sitter och fnissar lite. Det var sån jag köpte i onsdags ju fast i rosa och den kostar ju 400 NY! Men då kanske jag kan få tillbaka en del pengar nästa höst
  • stockrosen
    x karin76 skrev 2010-03-20 21:45:37 följande:
    Tror det beror på att så MÅNGA har börjat sälja på Tradera, det blir ett ENORMT utbud av saker och man kan kosta på sig att låta bli att buda på en grej man vill ha för en vecka senare ligger en likadan ute igen från någon annan säljare.. Eller så ligger samma vara ute i 3-4 exemplar samtidigt och drar ner varandra.. Så tyvärr går saker för lägre bud men man har större chans att fynda. En loose/win-situation...?
    Ja, jag har flertal bekanta/vänner som börjat sälja det senaste året (inkl mig själv). Och visst är det så med vissa varor. De finns ute några veckor, säljs och sen kommer liknande vara upp. Man behöver inte hänga läpp alltför länge om man missat att bjuda på en viss vara märker jag....
  • stockrosen

oj vad ni shoppat.
    Själv har jag bara handlat en mössa

• stockrosen
    Viktorsmamma skrev 2010-03-21 22:24:44 följande:
    jo hade endel jag spanat på i 1-2veckor sedan de las ut, och alla slutade samtidigt ikväll iprincip=) skönt de så har jag veckan FULL med paket strömmandes in=)
     sånt är jättekul
  • stockrosen
    x karin 76:
    Vad kul med en sån weekendresa. Det var länge sen jag gjorde något sånt.

Jag håller med dig om att det är dyrt att resa i Sverige. Vi tänkte åka till Stockholm några dagar en gång men det skulle bli svindyrt med X200 och hotell. Istället drog vi till Warszawa (Polen) och det blev billigare (samt kul att handla där) . Helt sjukt!
  • stockrosen
    Tettan skrev 2010-03-22 17:10:29 följande:
    Hur länge efter avslutat affär (dvs när köparen rimligtvis borde fått varan) brukar det ta innan de lämnar omdöme? Brukar ni påminna efter ett tag? Jag har skickat flera grejjor som borde kommit fram tors-fred förra veckan, men ännu har ingen av dem lämnat omdöme...
    Det kan ta sin tid att få omdöme. Ibland flera dagar, ibland några veckor.
    Min personliga åsikt är att inte påminna om omdömet. Det är upp till köparen om han/hon vill lämna det.
  • stockrosen
    snappi81
    Jag tar 3 kr för mailingbags men det är enbart för att jag säljer för småsummor (inte många märkeskläder). MEN MEN MEN då autkonen går över 50 kr tycker jag att jag kan bjussa på emballaget och då skriver jag det i vinnarmailet. Då spelar de där 3 kr ingen roll. Men om jag säljer för 15 kr - tar jag betalt för dem, annars hade jag gått back med traderas höga avgifter och mailingbags.

Jag är dock TYDLIG med att jag tar betalt för dem, dvs skriver det i aukionen.
  • stockrosen
    Smultronhjärta:

Ullared nästa

Nä, jag orkar inte............................tyvärr.............. Men grattis!!!!!
  • stockrosen
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 14:41:34 följande:
    Herre gud!! Säljer man fär 150kr så är det verkligen 10% totalt... 
    Ja, det är mkt men samtidigt så hade det väl kostat 30 på blocket eller? Fast där kan man kanske sälja mkt på samma annons............

Nä, håller med, det är dyrt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16