Inlägg från: stockrosen |Visa alla inlägg
  • stockrosen

Traderatråden nr 16

Päron1986 skrev 2010-04-19 22:54:42 följande:
    vad tror ni om att lägga ut en komplett isfolket-serie (pocket) när frakten kostar 225kr via posten?
    ohh vilken härlig serie. Har den hemma.

Det låter lite mkt med frakten.....men man vet aldrig. 225 för 46 (eller 45?) böcker är ju inte så dumt ändå.
  • stockrosen

Fråga:
    Hur gör ni om ni bara får ett tomt omdöme (fast ändå grönt plus) som säljare?
    Svarar ni likadant då eller?

• stockrosen
    September09 skrev 2010-04-20 14:07:36 följande:
    Suck! Nu har det hänt igen! Får hem grejer fulla med fläckar....som det inte stod nåt om. Förstår att vissa saker kan missas...men blir ju så besviken Jakten på nya fortsätter!
    Japp, kan inte annat än att hålla med.
    Jag har beslutat mig för att sluta handla på tradera. Bara sälja. De senaste gångerna har varit katastrofala. Speciellt det senaste köpet som kostade mig över 200 kr - inget jag kan använda. Är så besviken och arg så jag har slutat att handla nu. Möjligtvis helt nya kläder men det är knappast så jag har lust.

FY vad besviken jag är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • stockrosen

Min faktura är på 120 och då säljer jag kläder billigt. Skänkte precis bort två klänningar för en krona var . Inte kul.....borde nästan ha lagt dem i sparalådan men man kan ju inte spara allt heller....och det är ju kul att andra barn får glädje av dem ...men ändå

• stockrosen
    memini skrev 2010-04-28 22:52:58 följande:
    Ska man anmäla till T om man hittar samma vara på blocket? Jag har en kompis som letar så jag tänkte hjälpa henne lite. Hon hade hittat en på blocket, men jag tyckte att det var för dyr så då letade jag på T och hittade en likadan men upptäckte att det var samma bilder...
    varför det?
    Om hon får bud på tadera så kan hon ta bort annonsen från blocket.
    Ser inte någon konflikt alls så länge några bud har lagts och annonsen kan tas bort från blocket när som helst.
  • stockrosen

så länge INGA bud har lagts, skulle det stå.

(fast även om det finns bud så behöver man inte sälja på blocket)

• stockrosen
    nericia77 skrev 2010-05-01 08:14:28 följande:
    japp vi ska till mallorca. men har ditt/dina barn gillat o tagit på sig den? jag e fundersam på om min son som är 2 år, om han kommer gå med på att ha en sån heldräkt. hitta nu en som är två delad. funderar på om inte det går bättre.
    Tycker de har fungerat super.
    Men jag köpte dräkten i storlek så den inte satt tajt.
    Tycker de torkar ganska snabbt i solen - det är en av fördelarna med soldräkterna.

Det enda sonen protesterade mot var solhatten
  • stockrosen

i större storlek - skulle det stå.

• stockrosen
    charmmiss skrev 2010-05-02 22:08:56 följande:
    varför reklamerar man inte dragkedjan?? istället gör att sälja, jackan är väl inte mer än 3 år gammal. www.tradera.com/Pop-skaljacka-stl-92-auktion_...
    kan man reklamera dragkedja?
    Men då måste man ha kvittot kvar antar jag....
    Sparar ni alla era kvitton?
  • stockrosen
    x karin76 skrev 2010-05-05 18:21:22 följande:
    Slutade tvätta upp kläder efter stl 62/68, kändes inte nödv längre då. En del på Tradera verkar t o m tvätta upp vuxenkläder, varför gör man det eg...? Är det om man är hyperallergiker eller vad?
    Har en bekant som fick utslag och blev riktigt dålig när hon tog på sig nya kläder. Sen dess tvättar hon alltid nya kläder och hon är inte superallergisk alls i övrigt.

Sen har jag sett hur mkt skit det är i kläderna - och tycker att kan man göra något som minskar åtminstone lite att vi får i oss den giften så gör jag det. I alla fall när det gäller barn. Men det är jag det.
Svar på tråden Traderatråden nr 16