Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Traderatråden nr 16

Buttelina skrev 2010-03-28 21:10:56 följande:
    jag har med ninjat loggade in när där var en minut kvar www.tradera.com/klanning-tunika-pop-polarn-py...
    Å jag bunkrade Småfolksklänning till växalådan från den säljaren. Gamla fina modellen är ju på utdöende nu .

Å värsta fyndet vann jag med!!!!
    http://www.tradera.com/Troja-T-shirt-med-kaniner-fran-Smafolk-86-92-NY-auktion_302779_109580779
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Stormis

För första gången på länge startade Pron för mig direkt på första försöket. Sååå skönt!

Så mest danskt, men också lite NS, Villervalla och Kavat i alla möjliga stl finns nu hos mig (ska upp närmre 40 auktioner så allt är inte uppe ännu):

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=726708&listtype=1

• Stormis
    Viktorsmamma skrev 2010-04-14 21:28:01 följande:
    åh jag hittade ett måste hos dig! men behöver ju inte dem egentligen!!! =/what to do!?
    What to do??? Köpa såklart . Finns ju Köp-nu på allt med
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2010-04-14 22:02:55 följande:
    Bra där Min lilla säger "dadada" och jag tolkar det som att klänningar är det enda vi behöver
    Playdate?
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2010-04-14 22:12:38 följande:
    Ja just ja..Nästa vecka såsom tisdag kanske? Jag måste hinna bli människa efter helgens 30årsfest- Denna veckan tog det tills idag dvs onsdag men nu på lördag blir det varannan vatten
    Tisdag blir perfa. Siktar på det så får vi väl stämma av på måndag . Vill oxå på fest . Med varannan Minttu .
  • Stormis

Alltid kul att vakna upp till några Köp-nu under natten. Blev nog av med nästan 10 grejer direkt, kanske får slänga upp några till trots allt...

• Stormis
    Viktorsmamma skrev 2010-04-15 09:13:56 följande:
    har du några fler NS byxor i 86 så släng upp de va ju de jag skulle ta! men inte hann typiskt skulle tryckt på köpnu direkt som jag tänkte!!!!!!!
    Oh, sorry. Hade faktiskt fler, men de rök för ett tag sen. Dessa har legat och väntat på bet i 2 mån, men nu gav jag upp och la ut dem igen. Så sorry .
  • Stormis
    Tingelingstar skrev 2010-04-15 14:48:39 följande:
    Det är i för sig sant men trist att behöva maila varje gång man lägger nåt i minneslistan.
    Jag räknar med att det är onamnat om det inte står så om det störde mig hade jag påpekat det för säljaren. Känner dock inte att det är skäl för tex återköp, men om man påpekar det kanske det står nästa gång istället .

Själv sitter jag och muttrar för att jag sålde ett par byxor för 2 mån sen för 300 kr. Köparen lovade och lovade och lovade att betala och jag gick med på att vänta för att vara snäll, men nu ville jag inte vänta längre, satte neg och la ut annonsen igen. Och T vägrar kreditera den eftersom det gått mer än 30 dagar. Hur surt är inte det, liksom 20 kr EXTRA till dem, har höga räkningar som det är {#lang_emotions_yell}. Så där fick man för att man ville vara en schysst säljare. Tack för den T!
  • Stormis
    charmmiss skrev 2010-04-15 15:04:27 följande:
    låter som min köpare, lovade hela tiden att betala, väntade oxå 2 månader (dum som man är) hade handlat 2 auktioner fär ca 400kr. fick pröjsa taderas avgifter helt i onödan.
    h80 skrev 2010-04-15 15:04:07 följande:
    det har jag också råkat ut för, så irriterande.
    Ja, det bästa hade väl varit att ha samma gräns...? Jag tänkte ju inte på 30-dag-gränsen utan ville bara bevaka de 60... . Sååå surt, men skönt at det finns andra snälla säljare och inte bara jag som är så godtrogen (sambon skulle betala, hög elräkning, måste prio mat, sjukhus och gud vet allt man visst kan skylla på....)
  • Stormis
    snappi81 skrev 2010-04-15 15:15:29 följande:
    Nån som vet hur länge ett paket ligger på utlämningsstället när man skickar med dhl? Är det 1 månad som det brukar va? Har en jobbig köpare som varken svarar på mail eller verkar va intresserad av att hämta sin vara. Skickade ett sms till henne nu så får jag väl se. Vad händer annars? Skickas den tillbaka till mig eller?
    Tror att det är 30 dagar, sen skickas det tillbaka till dig och du får lösa ut det. Schenker tar 50 kr vet jag... Så om det är nåt litet är det ju bättre att strunta i det och "bara" förlora pengarna. Är det nåt dyrare får man hoppas få igen lite av den avgiften på nästa auktion .
Svar på tråden Traderatråden nr 16