Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Traderatråden nr 16

Pumanprinsen skrev 2010-08-12 10:04:31 följande:

Ingen som kunde säga vad ni skulle lagt stl 120 under?

Helt galet att ha 110/116?

Det är väl bättre att ha i kategorin under. Man tenderar ju hlellre att titta lite större än nåt som redan är urvuxet
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    backi2008 skrev 2010-08-12 21:23:53 följande:
    En liten fundering... hur skulle ni reagera om ni köpte något till köp nu och sedan får mail av säljaren att hon inte kan posta förrän om en vecka? Jag fotade allt som ska säljas innan jag åkte till sommarstugan och har nu laddat pron med en massa härliga auktioner som jag vill få ut. Problemet är att jag tog inte med mig kläderna.... Blir borta till nästa lördag... Kanske lika bra att vänta???
    Så gjorde jag, fast jag skrev klart och tydligt detta i auktionen, dvs köp-nu innebär postning först efter XX datum. Tyckte att det funkade bra. Då väljer ju köparen själv .
  • Stormis
    backi2008 skrev 2010-08-12 21:40:54 följande:
    Jag har gjort det på dom tre man får gratis till helgen. Jag har 20 andra osm jag ej gjort det på. Kanske ska göra det tillägget.
    Gör det. det är ju ganska lätt fixat . Om jag hittar nåt jag vill ha, så kan jag oftast vänta. Bara jag vet det innan och varför. Och vill/kanman inte vänta så får man stå över.
  • Stormis
    Enensammamma skrev 2010-08-18 20:02:19 följande:

1,5-2 cm större på vinterskor

Vart tog auktionerna vägen med alla molo rainbow overaller? En tjej hade massor ute. Måste väl varit fuffens?

Såg att kontot avaktiverats...
  • Stormis
    Xgirl83 skrev 2010-10-05 21:47:50 följande:
    Och nu ser jag att hon även sänkt på objektbeskrivning och kommunikation, något jag är VÄLDIGT noga med!! Om något så är det ju HON som varit svår att få kontakt med!

Det kommer framgå i omdömet till henne...
    Jag har visserligen hört att det är typ de 10 senaste omdömena som staplarnas rörelser berserar sig på. Just för att de ska kunna vaar anonyma... Men jag vet inte.
  • Stormis
    HonSomVet skrev 2010-10-05 22:35:37 följande:
    Nej, det stämmer nog inte. Mina staplar rör sig för varje köpare typ. Hade 4,9 när min säljbedömning kom fram, sedan var det en köpare som lämnade en femma på allting och då steg det till 5. När nästa köpare hade lämnat omdöme var jag nere på 4,9 igen.
    Fast den logiken tror jag inte stämmer riktigt. Jag har legat stabilt på alla på 4,9 i över ett år nu, och då borde jag ju ha sett nåt liknande
  • Stormis
    Tonarslisa skrev 2010-10-05 22:56:35 följande:
    Vad skulle ni gjort med frimärken som inte blivit stämplade? Har nämligen fått ett paket med 6 frimärken som inte blivit stämplade... Drömmer
    Jag återanvänder utan att skämmas. Har funkat fint hittills iaf
  • Stormis
    Prodin skrev 2010-10-08 21:33:25 följande:

Hurra, jag börjar komma igång =D

Än så länge ligger jag på stort plus på köparfronten, men ändå =)

Hade lite oflyt när jag upptäckte att en tröja som sålts på köp-nu var trasig, men jag mejlade bilder och sa att hon kunde få den gratis, men betala frakt bara och hon blev jätteglad. Postade den och en lite body idag. Sen gick ett par knappt använda PoP jeans för tragiska 8 kr, men det är ju kul om kläderna kan komma till glädje hos någon annan. Dock fick jag en enorm chock när nån hade valt köp nu på en sparkdräkt från Ej Sikke Lej. 50 kr. Vet inte vad som hände där, för jag hade 1 kr i utrop, inga bud och auktionen hade bara några timmar kvar. Tjejen är inte SÅ  ny heller, inte som jag i alla fall. Men men. Återstår dock att se om hon betalar eller ej.

Sen till det inte fullt så roliga. Fick hem en uuuunderbar hemklickad Molo body med blommor på idag. Strl 68 och ungen har normalt 62 eller 68 i bodys. Men den här är verkligen på gränsen. Inte för kort i armarna, men tajt som tusan över den lilla tjockismagen. Men vi får använda som tusan nu ett par dagar och sen hoppas att jag kan få lite för den i alla fall om jag säljer den.

Men vilken tid alt. dag skulle ni säga är bäst att ha avslut på babykläder? Spelar det någon  roll?

Kul att komam igång eller hur . Alltid lättare att handla när man har ett Traderakonto välpåfyllt .
    Molos bodysar är ganska smala i passformen, kan vara lite trixiga att få på tycker jag med, men de sitter bra och snyggt!
    Kvällstid ca 20-21,30 sön-fre tycker jag är bästa avslutstiden oavsett vad man säljer
Svar på tråden Traderatråden nr 16