Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2010-04-06 13:31:47 följande:
    Nej det var inte allt... Undrar just om man kan hitta villkoren för erbjudandet igen någonstans? Jag är bergsäker på att utvalda objekt inte ingick, för jag kollade specifikt efter just det.
    Det stod inte utvalda objekt i texten..Men väl fritt bland tillvalen. Det var just detta som Butte mailade Tradera om och även utvalda objekt och h e l a auktionen ska vara gratis
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-04-06 13:38:41 följande:
    Har för mig att det stod nåt i stil med: "du kan välja tillvalen fetstil eller highlight". Typiskt att man inte kan titta på det i efterhand, men jag lusläste det just för att veta vad som gällde. Skitkasst av dem att skriva det så luddigt så att det kan missförstås - åt både det ena och det andra hållet. För om man skulle få gratis utvalt objekt skulle ju flera hundra säljare göra det, och det skulle bli flera sidor med utvalda objekt i diverse kategorier...
    Så här stod det

Klicka på anmäl dig

Klicka på “sälj” i menyn och skapa en annons (auktion eller fast pris).
    Välj ett eller flera tillval om du vill att din annons ska synas lite extra.

Bekräfta och registrera annonsen.
    Dina avgifter syns på bekräftelsesidan, men dessa kan du bortse från.
    Vi plockar bort dem i efterhand.

En tydlig instruktion, under har de kompletterat med info att omstart inte ingår, men ingenstans framgår att utvalda objekt inte ingår

• Smultronhjärta

Snacka om att vara luddiga..Men men, vi har svart på vitt att utvalda även ska ingå iom Traderas mailsvar så om de börjar bråka med mig om den kostnaden så lär jag höras

• Smultronhjärta
    charmmiss skrev 2010-04-06 20:54:29 följande:
    någon som vet vad postens gröna kuvert i st L kostar?
    Vill minnas att det kostar 59:- men är inte säker
  • Smultronhjärta
    charmmiss skrev 2010-04-06 21:27:52 följande:
    ok, hittar inte priset någonstans på deras hemsida.
    Nej,jag har också letat mig galen efter priser där..
    Jag köpte XL för 89 men vill minnas att det är en hopp prismässigt mellan L och XL.
    Sen hade iofs de olika priser mellan affärerna här också- Coop tog ett pris och Ica ett annat{#lang_emotions_undecided}
  • Smultronhjärta
    Linastrumpan skrev 2010-04-06 21:32:26 följande:
    www.posten.se/c/p_sortiment L kostar 60kr enligt hemsidan
    Ah-bra att det finns Men ingen av mina matbutiker hade dessa priser,himla konstigt..
    charmmiss skrev 2010-04-06 21:32:57 följande:
    nu hittade jag, fick googla fram www.posten.se/c/p_sortiment konstigt att det var olika priser i matbutikerna.
    Vad bra! Jag stod där fem i sex och störde mig extremt mycket på att jag hade kunnat skicka mina grejer billigare om jag packat själv-kände mig smått Traderaskadad då
  • Smultronhjärta
    Litet moln skrev 2010-04-06 21:32:48 följande:
    Varför tar vissa säljare ut högre avgift för porto än vad de sen sätter på paketet? Blir så arg, det är 3:e gången detta händer på kort tid. Idag hade jag betalat 24 kr men satt bara 12 kr på, förra gången hade jag betalt 36 kr och där satt 24 kr osv...!!! Gör folk detta för att tjäna lite extra eller varför???? En gång har jag mailat och fått tillbaka 12 kr men jag orkar inte, ger dåligt på fraktkostnaden i omdömet istället! Händer detta er andra också och vad gör ni?
    Händer det mig så drar jag ner staplar duktigt!

Om jag har tagit för mycket betalt i porto så skickar jag numera med frimärken i paketet- rätt ska vara rätt anser jag
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-04-06 21:44:44 följande:
    Men hur gör du det när du ska skicka iväg paketet? River du upp det när du står vid disken?
    Lämnar aldrig över disk-väger och frankerar hemma för att sen lägga på lådan
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-04-06 21:44:44 följande:
    Men hur gör du det när du ska skicka iväg paketet? River du upp det när du står vid disken?
    Tillägger att jag faktiskt har gjort just det-öppnat paketet på Posten,stoppat i frimärken,lånat Postens tejp och sen skickat iväg-flera ggr dessutom
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-04-06 21:49:49 följande:
    Brukar jag göra med, om jag har tillräckligt med extra märken hemma.. I annat fall brukar jag erbjuda mig att betala tillbaka överskjutande summa, vissa tar emot det, andra tackar och avstår och har innestående billigare frakt hos mig vid en ev framtida vunnen auktion...
    Lite sådär gör jag också Numera skriver jag till och med ett litet kort där jag klistrar fast två frimärken så att de inte ska missa dem{#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Traderatråden nr 16