Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Mamma till Simon skrev 2010-03-26 13:15:13 följande:
    Nu i veckan fick jag räkning från posten...hade tydligen "glömt" skrymmande avgiften på 2 paket
    Ooops- den glömmer jag numera väldigt ofta
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-03-28 21:06:32 följande:
    Godkväll tjejer! Har shoppat billigt ikväll: Knickers till storebror: www.tradera.com/MOLO-stl-74-auktion_302763_10... Tröja till lillasyster: www.tradera.com/Vit-t-shirt-troja-fran-PoP-Po... Missade tyvärr denna, blev ju tokbillig: www.tradera.com/POP-KJOL-GRA-UTROP-1-KR--aukt... Nån mer som fyndat?
    Idag har jag endast ninjat en sak och det är s ö n d a g-känns nästan konstigt
    www.tradera.com/-NYA-Byxor-Byxa-fran-Polarn-o-Pyret-PoP-storlek-68--auktion_302736_109095612
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-03-28 22:46:24 följande:
    Vad blir frakten p åett par ballerinaskor som väger 402 gram?
    48 skulle jag tro
  • Smultronhjärta
    mage06 skrev 2010-03-28 23:06:37 följande:
    Hej på er! Jag dyker bara upp när jag har frågor nu för tiden. Men ni brukar vara snälla och ha överseende med det. Jag får inte Pro-Listern att fungera! Har skickat frågan till Tradera och fått svar med förslag på åtgärder. Har nu provat utan resultat. Har varit med om detta förut, sen har det fungerat emellan... Jag har för mig att fler haft problem,,,hur löste det sig för er? Inte särskilt roligt det här med 23 auktioner i Pro Listern! Sen undrar jag över Schenker...fick en förfrågan förra veckan om jag kunde skicka med dem. Har 4 mil tor till närmsta ombud men svarade att jag kunde skicka med dem om det fick ta ett par dagar så jag kunde kombinera det med annat. Jag var inne på Schenkers hemsida och la in måtten på paketet och fick då kostnaden 75 kr som svar. Det kostade 78 med posten... Hur kan det vara att det skall vara så mycket billigare med Schenker? Tack på förhand!
    Schenker måste du boka via Tradera för att få rabatten
    kampanj.tradera.com/frakt/schenker/
  • Smultronhjärta

Just ja..gällande Prolistern så hade jag börjat med att ladda ner programmet på nytt för att testa. Vilket operativsystem har du?

• Smultronhjärta

Så där-nu har jag betalat alla mina synder dvs helgens alla Traderaköp..
    Många bäckar små stämmer visst även när man är köpare

• Smultronhjärta
    02Smulan skrev 2010-03-29 18:15:30 följande:
    Halloj! Ny i tråden och jag har en fråga... Jag ska skicka lite sjalar till en köpare och paketerar i plast, ska väga å mäta här hemma tänkte jag och frankera enligt postens hemsida... Min fråga är: Om jag får ner den i en vanlig postlåda, kan jag trycka ner den där då? Eller måste man alltid lämna paket direkt till paketombud? Tacksam för snabbt svar...
    Det går utmärkt att posta direkt på lådan-jag våldar i princip i alla mina paket även om de egentligen inte ska gå att få i
  • Smultronhjärta
    02Smulan skrev 2010-03-29 18:24:08 följande:
    Hahaha ja iom att det är mjuka grejer i en plastpåse kan man ju vålda lite... Men hur gör jag me frankeringen? Har kollat på posten.se o där blir det 56 spänn... ska jag frankera så eller blir det annat när jag våldar ner den i lådan?
    56 har jag svårt att tro att det blir eftersom den summan inte finns i tabellen-om jag minns rätt{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    Linastrumpan skrev 2010-03-29 18:30:06 följande:
    Har skickat med shenker för fösta gången. Lämnade in paketet imorse men fortfarande står det bara att frakt är bokad, shenker inväntar paket... Har för mig att när jag fått paket så har man kunnat se "inlämnat till ombud" och sedan "transporteras till mottagaren" eller nåt liknande.... De tog bara mitt paket och sa att det var klart, la det på en hylla..... Som sagt första gången jag skickar med schenker och vill ju att det ska funka! Nån som kan lugna min oro???
    Schenkers direktiv är att personalen ska dra streckkoden vid inlämnandet! Jag råkade ut för att mitt paket glömdes bort och därför inte var spårbart första dygnen.Då ringde jag kundtjänst som i sin tur skällde lite på mitt ombud och skärpta rutiner
Svar på tråden Traderatråden nr 16