Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Hejpådig skrev 2010-04-12 20:54:46 följande:
    har lagt ut en massa sommar/vår kläder om någon är intresserad =)
    Ojoj- jag som precis kastade ut 23 auktioner som det inte är så mycket sommar över..
    Har inte hunnit bli av med allt mitt i tid

Men imorgon har jag också tänkt börja fota sommarkläder!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    tillit71 skrev 2010-04-13 07:42:30 följande:
    2 frågor! Visst är det så att den gamla tråden fortfarande är öppen? __________________________________________________ _____ Vad gör man när inte ens Tradera supporten vill hjälpa till med enskilda ärrenden? Det är väl därför man köper o säljer där. Jag köpte bratz dockor för 105 kr + 45 kr i frakt via schenker, betalade den 31 mars hon skriver att hon skickade den 2 april efter att jag har frågat när. jag har fortfarande inte fått mina grejor Vill ha sändningsnumret av henne men hon besvarar inte mina mail eller via telefon. Jag kontaktade såklart Tradera och dom säger att dom inte kan hjälpa till för dom kan inte blanda sej i ... /Ledsen
    Mycket möjligt att den ff är öppen,jag visste inte att trådarna ska leva för alltid så jag startade denna då

Sen gällande säljaren..Jag hade nog snokat reda på fler nr till säljaren via Eniro och försökt ringa igen! Sen fungerar ju Schenker så att du får ett mail när säljaren väl har lämnat in paketet med sändningsnr..Annars har hon inte lämnat in det
  • Smultronhjärta
    Linastrumpan skrev 2010-04-13 14:23:29 följande:
    Om du tog ett KÖP NU och fick detta automatiska vinnarmejl skulle du betalt frakt eller ej?? "Totalt belopp att sätta in på mitt konto xxxxxxär slutsumman på auktionen plus portokostnaden jag angett i auktionen i portofältet. (detta gäller ju inte när du tryckt på KÖP NU knappen för då står jag för portot!)"
    Det innebär ju att portot ska ingå vid köp-nu. Stod det inget om det i auktionen?
  • Smultronhjärta

Jag ringde Tradera tidigare idag om den där avgiften från gratisannonsen som försvinner när fakturan görs.. Jag var inte den första att fråga om detta kan jag säga

• Smultronhjärta
    snappi81 skrev 2010-04-13 20:21:11 följande:
    Skriv det du just skrev, du kan inte göra mer än att skriva rätt adress, skriva avs och posta. Resten får h*n ta med posten!! Den människan åkte på en spärr hos mig.. Kan man inte ens vänta en vecka innan neg!?
    Även jag spärrade där..orka liksom{#lang_emotions_yell}
  • Smultronhjärta
    h80 skrev 2010-04-13 20:26:19 följande:
    hur spärrar man?
    säljverktyg och ändra längst ner
  • Smultronhjärta
    Pearl22 skrev 2010-04-14 10:12:44 följande:
    Stod det i auktionen att fraktalternativet var schenker också? I så fall kan du ju kolla under "dina köp" på din tradera-sida. Klicka på "fler alternativ" till höger om auktionen och se om det finns någon rubrik "spåra paket".
    Fast Schenker kan man boka i efterhand via Tradera ändå och då kolla där
  • Smultronhjärta
    h80 skrev 2010-04-14 18:42:59 följande:
    Vågar man lägga ut en helt ny skaljacka på tradera med utropspris 10kr?
    Nu hade jag nog inte vågat..Själv kom jag på mig själv med att leta sommarkläder idag
    Viktorsmamma skrev 2010-04-14 18:44:21 följande:
    Vad gör jag?  fick hem detta igår : www.tradera.com/Supersnygga-jeans-troja-till-... Synade bra trodde jag, och lämnade positivt omdömme! Men när jag satte på sonen byxorna var det ett STORT hål/spricka (ca 3cm) i ena av de snygga "slitningarna" dock bak på benet nere vid foten. troligen därför jag inte såg det äns. gav ju ändå 140kr för dem + tröjan... kan man maila och fråga köparen om kompensation för de stora hålet eller får jag stå mitt kast då jag inte märkte det igår kväll utan imorse?
    Klart du kan!
Svar på tråden Traderatråden nr 16