Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
Hoppas på mirakel: Oj oj oj, vad roligt! Och vilket mirakel sen Stort grattis! Tänk att det kan funka andra gången fast det inte gick första, jag har hört från andra att det kan gå. Det kommer säkert att gå jättebra fast det blir tätt mellan barnen och tänk vad roligt de kommer ha tillsammans. När ni var i fjällen, hade ni en bärsele (ryggsäck) då eller en vanlig typ babybjörn?
Trollat: Oj, vilken stadig kille som klarar att ställa sig! Bäst att hålla sig i närheten med andra ord!
ÖnskanS: Jag tycker absolut ni ska träffa en vettig läkare, en barnläkare, inte den vanliga på Vc. Alternativt allmänläkaren som brukar komma till BVC. Hon ska inte behöva vara så dålig så länge, stackarn. Det är såklart svårt att spekulera vad det beror på men utifrån det du berättar låter det mer som en bakterie än allergi tycker jag (med tanke på att det kom akut och verkar ha fortsatt så länge fast hon inte ätit nästan något alls och sen blev bättre och sen blev sämre igen.. och att det är vattendiarré.. ) Det är ju bakterietider nu och de är ju känsligare än vi är för sånt. Och när den väl slår till och man får en rejäl magsjuka så kan man ju efteråt bli känsligare för tex mjölkprodukter så det är väl vettigt att inte ge för mkt sånt tills hon mår bättre. Men däremot tycker jag inte ni ska laborera med att ta bort för mycket livsmedel utan att först träffa någon vettig läkare. Bättre att läkaren får utreda saken. Risken med att ta bort livsmedel är ju att det kan försvåra en diagnos, ex om man helt tar bort gluten en längre tid. Däremot kan ni ju skriva upp ev samband mellan vad hon ätit och kräkningarna/diarrén. Hoppas det ger med sig snart.
Kram till er alla