Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
10 månader idag!
Turbo: Han börjar må bättre nu. Proverna visade att det var enterovirus som tydligen är vanligt den här årstiden och det är bara att vänta att det går över av sig självt. Nu har det gått 2,5 veckor och han är nog feberfri nu.
ÖnskanS: Känns det lite vemodigt och sorgligt att sluta amma? Så känner jag i alla fall. Jocke tycker gott vi kan sluta nu men jag vill fortsätta tills hon blir ett åtminstone. Det blir 4 bröst per dygn i genomsnitt. Skulle däremot vilja sluta med nattamningen men hur i hela friden ska jag få hennen somna om igen?
Urk, blir så less på att hon sover så få timmar om natten. Knappt 9 timmar effektiv tid tycker jag inte räcker, när hon sen vaknar och inte kan somna om fast hon gäspar och gnuggar sig i ögonen. Måste man köra 5-minutersmetoden för att de ska lära sig somna och somna om av sig själv, eller? Känns inte skoj med den metoden men det blir ju i princip samma sak en del nättern ändå, fast hon ligger bredvid mig hela tiden coh tjurar istället för att ligga i egen säng..