Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
ÖnskanS: Härligt att hon börjar ta sig fram! Säkert tycker hon det bara blir roligare och roligare när hon väl fått in tekniken så det går lite lättare. Och vad skönt att du trivs att arbeta!. Det behövde jag höra som redan har lite ångest fast det är hela hösten kvar.
Ammiz: Ja, hon är söt A, skulle gärna vilja se en liten videosnutt på hennes promenader Kajsa har oftast inte somnat under amningen sen i början av sommaren, i alla fall inte till kvällen. Hon har ammat och ammat och ammat, lite fram och tillbaka under nattningen, men oftast avslutat det hela med att tumla runt i sängen tills hon stupat och inte orkat ta sig upp igen utan somnat. Så söt, man riktigt ser att hon är halvsovande fast hon sitter upp coh ler och försöker hålla sig vaken Så nu gör hon bara samma sak egentligen, fast efter att ha druckit välling, borstat tänderna och kollat lite i den bok hon valt ut. Själv trodde jag såklart hon skulle behöva amma ändå efter vällingen, men icke, hon är nöjd och har kommit till ro.
Nevadita: Bra, bra, bra att ni tog er iväg till Öppna förskolan! Visst var det skönt efteråt, fast det tog emot lite innan? Visst är det lite vemodigt att ha slutat amma, men mycket mindre än jag trodde, kanske eftersom det ju först var efter sista amningstillfället som jag fattade att det var sista..? Och för att det var hennes val och det måste jag ju respektera. Men jag saknar närheten och det fina mysiga vi hade.