Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

Turbo: Vad är det för virus du pratar om? Jag har ingen inloggningsruta längre, sen i förrgår. Så jag får gå bakvägen för att komma in. Var det samma för dig?

• kajsamupp

Ammiz: Hi hi, vi har faktiskt fått låna tygblöjor från två olika vänner.. Det var de minsta storlekarna men när kajsa kom sådär någon vecka för tidigt så hade jag inte ens packat upp dem och ännu mindre hunnit fundera ut vilka som hörde ihop och hur man skulle göra och hur de skulle tvättas och sånt.. Men någon gång där i början när vi hade slut på blöjor så provade vi med tygblöjor, med resultatet att kisset droppade på golvet hela vägen från vardagsrummet till badrummet. Så efter det fick de ligga kvar i kassen. Men jag beundrar dig som tom syr egna! Om vi får fler barn ska jag vara bättre förberedd och testa lite mer. Skönt med simmet förresten, och att du fick lite lugn och egen tid på kuppen. Kanske kan vi träffas någon av de andra dagarna, så du kan vara med, det vore skoj!

• kajsamupp

ÖnskanS: Usch, vad otursförföljd hon är Hoppas det går över snabbt denna gång.

Nu har vi i alla fall slagit fast att Kajsa vet var bollen, katten, boken och lampan är. Om hon tittar på rätt ställe eller tom tar tag i saken vid upprepade försök borde det väl inte vara slumpen? Däremot verkar hon fortfarande tveksam över det här med mamma och pappa..

• kajsamupp

Hoppas på mirakel: Nej, vad tråkigt med missfallGråter Beklagar verkligen, förstår att ni är ledsna. Stor kram skickar jag dig.

ÖnskanS: Vad roligt att hon kan peka, det måste underlätta en hel del vad gäller kommunikationen väl?

Ammiz: Hilfe, vilken stabil tjej!

• kajsamupp

ÖnskanS: Trist med örat och penicillinet. Hoppas hon blir bättre snart! Hi hi, det verkar som om hon är bestämd, det håller jag med om. Och tydlig Och nog verkar hon förstå en hel del också!

Monamona: Ja, vi tänkte gå imorgon. Kanske ses vi nästa vecka istället!

Idag sprang (dvs kröp i ilfart) Kajsa direkt ut till smultronen som vi har på altanen, när jag öppnade dörren. Och vips hade hon nallat det rödaste finaste smultronet coh stoppat det i munnen. Tidigare har jag plockat dom och gett till henne, men hon tyckte visst att hon var gammal nog att fixa det själv nu. Sen åt hon några blad också, i brist på fler mogna smultron

• kajsamupp

Trollat: Nej, vad tråkigt med stockholmsresan! Det verkade som om det var flera här som kunde den helgen! Hoppas det funkar nästa gång du kommer hit också. Det där med svamp.. K plockar gärna svamp också, men tyvärr bara de som växer i gräsmattan än så länge och jag misstänker att de inte är så goda... Du kan ju försöka öva upp färdigheten på trattisar och berätta sen hur det gick..

Ang kläder.. svårt. Vi tänkte nog köpa något som är vid- och vattentätt/avvisande som funkar under hösten, så får man väl anpassa mängden kläder under utifrån hur kallt det är. Vet inte om hon kommer krypa så mkt utomhus när vädret blir blött och kallt, eller det kanske hon gör,, vad vet jag, isåfall får det väl bli tjocka vattentäta vantar också.. Om hon börjar gå tidigt kanske det blir riktigt skor,men annars tänkte vi nog vänta med det och ha tossor för värmens skull bara.

• kajsamupp

Ammiz: Har inte köpt skor, men det blir väl när hon börjar gå om hon nu vill gå utomhus och det vill hon väl säkert någon gång under vintern. Än så länge är hon mest barfota eftersom det ger bäst grepp när hon ska dra sig upp till stående men det blir nog lite för kallt framöver. Får väl köpa strumpor med gummi under till att börja med. Vad roligt att hon börjat äta större portioner! Då har hon nog fattat, tror jag

ÖnskanS: Söta tjejen! Skönt att hon börjar bli bättre. Kan tänka mig det var härligt för din man när han kunde söva henne Jag fick faktiskt K att sova utan att amma för första gången i kväll och det kändes bra, men det funkade nog för att hon var så trött..

Ego: Har haft en annorlunda och orolig kväll. Min sambo har haft feber och huvudvärk nu i 2 veckor och det har liksom inte gått över. När han var på lättakuten för en vecka sen sa de att det bara var en virusinfektion som skulle gå över men nu har det gått en vecka till och idag mådde han sämre Så vi åkte till lättakuten igen, som bad oss gå till infektionskliniken! Så där sitter han ännu. De tar prover för borrelia, TBE och vete gudarna allt. Han skulle tom få göra ryggmärgsprov... hua.. det har jag hört inte alls är skoj Kajsa och jag var där några timmar och hon charmade såklart alla, båda personal och patienter. Men vi försökte hålla oss så långt bort från alla andra som möjligt, infektionskliniken känns inte som rätt ställe för henne.. Vi åkte i alla fall hem så hon sover nu men han är fortfarande kvar. Orolig

• kajsamupp

Turbo: Ja, här är det också en del gos. Ibland så hårdhänt att mina glasögon flyger av Riktiga kramar och pussar, härligt! Jag tror inte heller man behöver så mkt varmt om benen om man har åkpåse så då kanske det räcker med en bra jacka? Och att man tar med ytterbyxor ifall man tänker att de ev vill ner på marken.. Men visst är det svårt att tänka hur det kommer vara i slutet av vintern, då är ju Kajsa... ja jisses hon är ju typ.. 1 år 4 månader! Ang ryggmärgsprovet - kanske hade de duktiga läkarna på infektionskliniken gått hem för dagen för de provade 5 gånger utan att lyckas och sen råkade en narkosläkare (?) gå förbi som provade två gånger utan att lyckas.. så han är lite öm idag och stackarn som är så stickrädd, nu tycker han vanliga blodprov är en bagatell De hittade inget i alla fall men några prover skulle ta längre tid att få svar på men de var ganska säkra på att det var något virus i alla fall och troligen inte från fästingar. Så vi får se.

• kajsamupp

Vet ni, nu har jag bokat fotografering med Tels i början av oktober Minns att jag för länge sen gick in på hennes hemsida när hon gjorde reklam för sig själv en gång och att jag blev helt rörd över de vackra bilderna. Så nu gick jag in igen och kollade och bestämde mig för att hon ska få fota Kajsa. Spännande och roligt!

• kajsamupp

Nevadita: Härligt med din vän! Skönt att det kan gå väl fast det började så fel. Visst är det med hjärtat i halsgropen man ser dom, när de står där och vinglar till lite.. Lovar hälsa Tels! Kram!

Ego: Har haft en helt upp-och-nervänd dag här hemma. Kajsa vaknade precis när jag skulle gå och sova igår kväll och var sen vaken och i 2 h innan hon lyckades somna om. Inte vad jag önskade direkt, som var jättetrött. Sen sov hon till 9.15 vilket innebar att hon fick ta en snabbtupplur mitt i lunchen, som istälelt fick bli först kl 14 och sen var alla förskjutet och ingen middag blev det utan kvällsgröten direkt. Usch, vilken konstig dag, men hon var glad ändå. Förutom när farfar kom och vägrade lämna henne ifred fast hon skrek och grät och var rädd Fick lov att säga till honom att sluta upp med att närma sig henne hela tiden och att defininivt inte hålla henne tills hon själv ville. Att man ska behöva säga till om något sånt! Dumma karl!

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009