Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

7,5 månader

Nevadita: Har ni varit till BVC? Vad sa de om potatisen?

Idag har jag köpt en begagnad hoppgunga K fick prova för en vecka sen och fattade galoppen dirket så nu hoppas jag hon gillar det även här hemma. Ska prova bara hon vaknar från tuppluren.

• kajsamupp

Ammiz: Skönt att A är på bättre humör. Självklart blir hon frustrerad när hon inte kan allt hon vill göra coh dessutom har en stor tand på gång K ligger som mest 10 min själv på golvet när jag gör frukost, men då pratar jag med henne hela tiden för att hålla humöret uppe. Sen är det inte långa stunder hon gillar att vara själv. Jag fick göra ett sånt där test när hon var 2 månader har jag för mig, och tyckte det kändes bra att få fundera över hur allt kändes och sen diskutera med ssk de frågor som jag kryssade lägst på.

Nevadita: Bra att ssk tog det med ro, det där med potatisen, och att det var fritt fram att prova på annat också för er.

Turbo: Hilfe, vad modig du är som åker bort! Jag har varit borta från K 3 timmar, men då helammade jag och fick ju komma hem när hon vägrade ta mitt urpumpade.. Känner dock nu att jag gärna skulle vilja prova vara borta typ en hel fm/em bara för att testa och att J får ge henne en måltid istället. Hoppas det kommer funka bra när du är borta, men förutsättnignarna är väl goda nu när de börjat äta bättre.

Ego: Hoppgungan gick hem. Först hoppade hon i 30 min sen klagade hon rejält när jag avslutade det hela och hon kastade hela tiden lystna blickar mot gungan coh var allmänt missnöjd då efter maten fick hon 20 min till. Har förresten uppdaterat med lite nya kort. Gå gärna in och kolla i albumet, här kommer ett smakprov.

Sitter numer stadigt, 7,5 månader

• kajsamupp

Turbo: Den jag köpte hänger man bara på dörrkarmen, i dörröppningen, och går att ta bort på 10 sek, kostade 70 spänn begagnat.

• kajsamupp

Turbo: Förlåt om jag lät negativ, det var inte min mening.. Men jag tycker du är modig som åker bort och det är säkert hälsosamt att få vara själv utan bebbar ett tag, och vad gör det om du fäller en tår av saknad? Skoj att du börjat jobba lite, hur kändes det? Men varför i Uppsala? När ska du börja jobba på riktigt och din man vara föräldraledig?

• kajsamupp

Ett bra tips när det är dags att ge mat på annat ställe än hemma: Ellas kitchen, ekologiska puréer av frukt och grönt som kommer i en "tub" som barnet kan suga från eller du klämma på så det kommer in i munnen. Finns bland den vanliga burkmaten. Funkade perfekt och hon fattade direkt hur hon skulle göra för att få i sig gottat, och det enda som krävdes var en engångshaklapp. Smidigt och inte alls kladdigt med andra ord.

• kajsamupp

Nevadita: Skoj att det gick bra och att ni trivdes tillsammans även i verkligheten Vad tyckte hon om morot då? Skönt att det gick bra utan kräkningar.

Monoamona: Vad menar du med att du har en nätman hemma? Träffades ni via internet?

Turbo: Hur gick det med allt?

Vi spenderade gårdagen i en galleria för att fynda på rean, istället för att kolla på allt ståhej coh kungligheter inne i stan. Men sen kunde jag inte låta bli att kolla lite på det på TV för att se klänningen och sånt. Och jag kunde inte låta bli att bli lite rörd när jag läste deras tal i tidningen idag. Jag som inte direkt är rojalist, men däremot romantiker

• kajsamupp

Monamona: Skoj! Nätdating eller något annat? Jag känner några fler par som träffats via internet, både via nätdating och bloggar och annat. Själv måsta jag tacka studentlivet och bästa vännens korridor i Umeå

• kajsamupp

Turbo: Skönt att det fungerade även om det var jobbigt med saknaden. Hoppas också det gick bra med dina ärenden där nere.

Monamona: Hi hi, vad du skriver roligt Måste brista ut i skratt lite grand! Alva är för rolig coh kanske lite vild. K har också börjat testa rösten men låter mest glad, men det är alldeles för höga tonarter för min smak. Hon brukar däremot inte så ofta börja suga utan att jag öppnat upp.. Men hon sliter tag i mitt hår på varsin sida om ansiktet, drar det mot sitt ansikte i våldsam fart och mosar in sig i mitt eller gruffar som jag kallar det. Jag vill gärna tro att hon pussas men när hon gjort det tio gånger och till slut börjar tjura förstår jag ju att hon vill ha mat eller sova.. Men hon sliter hårt och glasögonen hamnar alltid på sne och jag blir nästan rädd när jag kommer så nära hennes öppna ögon som blir vindögna när hon tittar på mig så där nära. Du har alltså haft två nätmän? Coolt

• kajsamupp

Nevadita: Tvätten , disken och sånt ska du snällt lämna till en annan dag eller en annan person Och därmed basta! Internet kan du slappa vid ett tag däremot Men sen är det bums i säng för dig så du orkar med dagarna. Hoppas hon börjar sova bättre om dagarna så du får det lite lättare!

Ammiz: Välkommen tillbaka!

Monamona: Jag finns kvar! Men tycker också det är lite tunnt ibland och då känns det fånigt att skriva flera inlägg själv efter varandra

Ego: Idag har K passerat godkänt från 8-månaderskontrollen Hon fortsätter att växa enligt sina kurvor men det går ju inte lika snabbt nu med viktökningen så den blev bara 260 gram. Skönt, för min rygg pallar inte med en viktökning på 1 kg per månad längre

Kram!

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009