Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
Roligt att så många svarat om sömnen. Det är alltid ett skoj ämne att diskutera Kajsa signalerar att hon är trött genom att gruffa på mig, då vill hon äta eftersom det är så hon kommer till ro för att sova. På förmiddagen vill hon oftast sova igen två timmar efter att hon vaknat, men sover allt från 30 min till 2 timmar. Sen brukar det gå 3 timmar mellan tupplurarna men ännun längre inför kvällen. På efter middagarna är hon svårare att få att somna men oftast går det till på samma sätt.
Monamona: Oj, 12 timmar om natten, skönt för dig Kajsa somnade kl 19 igår för hon blev akut trött när hon vägrat sova sen kl 14. Men hon sov faktiskt 10 timmar i sträck men var såklart klarvaken kl 5 i morse.. Men redo att sova igen kl 7 så då tuppade vi båda två en timme, skönt. Men 12 timmar skulle ju vara skönt!
Nevadita: Kajsa tog heller inte nappflaskan, fattade väl inte hur hon skulle göra och blev arg när J försökte ge henne min mjölk i den. Men vi har tränat med lite vatten i den, eftersom det är enklare än att jag ska hålla på att pumpa ur mjölk för att träna. Och nu tycker hon det är superduperskoj!
ÖnskanS: Usch, koppor och feber låter inte skoj. Hoppas febern gått ner idag!
Nu har vi så gott som bestämt att jag blir hemma längre, året ut, och att vi sen delar (jag 1 dag hemma, J 4 dagar hemma) fram tills april så vi hoppas på dagisplats. Eller rättare sagt, vi får väl inte dagisplats förrän några månader senare vilket känns bra... så skönt! Har haft sån ångest för att börja i oktober som tidigare planerat.
Kram kram