Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
Ammiz: Hi hi, vad söt hon är och vad mycket hår hon har fortfarande.. K har skavt av det mesta av sin kalufs nu. Irriterad och smågnällig är K också. Jag tror att jag är för tråkig som inte kommer på något roligt att göra med henne, för när vi är borta och det händer en massa är hon oftast gladare..
Turbo: Av längtan till dig är ju så underbar att man gråter direkt. Jag har en fin dikt som jag skulle ha velat läsa men inte vågade eftersom jag börjar lipa bara av att läsa sen och den handlar om längtan. Men det är ju ingen sång, men om någon vill läsa något så kanske den passar. Jag klistrade in den för typ en månad sedan men kan försöka göra det igen. Skoj att det går framåt med smakiskarna. Hur är Sagas fot?
Monamona: Ja, jag blandade ut med bröstmjölk. Men idag gick det inte lika bra, provade både till lunch och middag och hon är helt förväntansfull till en början men sen när det väl kommer i mun så är det tydligen inte så gott ändå.. Vad är en bumbo?
Nevadita: Jag gav typ 4-5 tsk, men jag tror inte så mycket slank ner i magen för det mesta åkte ut igen. Jag gav tills hon inte verkade intresserad och inte öppnade munnen längre, som ett tecken på att det fick vara nog..
Ego: AAhrrgrgr, råkade lägga K i sängen någon minut för snabbt, så hon inte hade somnat helt. Och vips var hon klarvaken och flängde med huvudet fram och tillbaka som hon börjat göra (hon ser helt galen ut) samtidigt som hon log. Hmm, vad göra? Vagga, sjunga, hålla i famnen? Kan meddela att det inte funkade, hon kom inte alls till ro utan började ju såklart skrika och klaga en massa. Och jag orkar inte ha det så någon längre stund, så utvägen blev såklart att amma ett tredje bröst för att få henne att somna Nu måste vi bestämma vilken "metod" vi ska använda för att lära hennen somna själv och dessutom försöka hitta ett sätt att få henne att komma till ro utan att ammas.. Klurigt.