• Jania

Tygblöjetråden 24

På Alvehamns sida...

Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
  • Jania

Jag använder coop änglamark o skona (ibland). De verkar var nästan lika i innehåll... Testade nötter som jag fick med de begagnade blöjorna vi köpte, men nötterna var ju med begagnade å jag körde bara ett par tvättar innan jag faktiskt tyckte de verkade vara slut. Inget att tillägga om nötter alltså... :-P Ocean fick jag med en liten påse när jag skickade efter lite grejor från IV men jag har inte testat å vet inte vart man köper det om det skulle vara bra...

• Jania

Hej hej i tråden Blir inte att jag skriver så ofta men nu är det så att jag ska "kasta ut" gamla blöjbyxor. Jag köpte dem begagnat å jag tycker inte de har vart helt täta å köpte ju därför IV softisar istället. Sedan är det bambino mio blöjbyxa med, den har jag inte testat så mycket, tyckte inte den satt bra. Jag vill kasta dessa gamla blöjbyxor, men min sambo tycker att jag kan ge bort dem till nå'n som vill ha. Sååå, är det nå'n som vill ha dessa?; 1st Nikky strl NB/S, 1 st bambino mio upp till 5kg, 4st bambino mio strl small 5-7kg, å så ett gäng IV Bumpy som till och med ser slitna ut 4 st dag o 2 st natt i strl NB 3-6kg.

• Jania

Bambinobyxorna har jag med köpt begagnat, men de verkar vara nyare/mindre använda än IV-byxorna.

• Jania

Å så en fråga till er som har koll... Jag tycker det är trist med alla dessa kardborrar o knappar, vill har en blöjbyxa som man drar på som en underbyxor. Finns det? Var i sån't fall? Om det inte finns, borde man då inte kunna ta en trainingpant och lägga i nå't extra ilägg uti fall att Pyttis skulle kissa mycket. EC funkar bra än så länge på det stora hela o hon bajsar oftast på pottan. De gånger hon råkar bajsa i blöjan klarar ingen blöja av det ändå, så tänkte att det kanske inte gör nå'n skillnad på blöjbyxa o trainingpant? Vad tror ni 'tygisveteraner'?

• Jania
    Jania skrev 2012-01-05 23:19:16 följande:
    Å så en fråga till er som har koll... Jag tycker det är trist med alla dessa kardborrar o knappar, vill har en blöjbyxa som man drar på som en underbyxor. Finns det? Var i sån't fall? Om det inte finns, borde man då inte kunna ta en trainingpant och lägga i nå't extra ilägg uti fall att Pyttis skulle kissa mycket. EC funkar bra än så länge på det stora hela o hon bajsar oftast på pottan. De gånger hon råkar bajsa i blöjan klarar ingen blöja av det ändå, så tänkte att det kanske inte gör nå'n skillnad på blöjbyxa o trainingpant? Vad tror ni 'tygisveteraner'?

Ingen som har nå't tips på detta????
  • Jania
    sagofröken skrev 2012-01-09 21:16:52 följande:
    Tror att jag efterfrågade något liknande när jag klev in i tråden Slutade med att jag skaffade både training pants och vanliga pockets, jag knäpper dem efter tvätt och bara drar upp och ner, på och av, utan att använda knäppningen. Funkar bra! Hur stor är din lilla? Jag gillar verkligen training pants, men det kan vara svårt att hitta för små bebisar. Bright bots är små i storlek. Och tänk på att de bara håller småskvättar. Jag har inte fått till det med att lägga i inlägg, det åker åt sidan eller upp vid ryggen.

Jo, jag minns att någon frågade om något liknande, men ändå lite olika, för ett tag sedan.... (kul mening med massa kommatecken, hehe) Den här lilla skruttan är bara runt 7kg (snart 5 mån) o tror hon är 67 el 68 lång nu. Ganska smal. Funkar fortfarande med IV soft i strl NB. Så jag vet ju att det troligen är omöjligt att hitta traningpants redan nu, men kanske om några veckor...? Vad köpte du för pocketar??
  • Jania
    Amalia079 skrev 2012-01-10 15:58:16 följande:
    Muksut har trainingpants i one size som det får plats ett inlägg i. Det är pul utvändigt och knäpps med knappar i sidan men är nättare än en pocketblöja. Den funka bra för oss som körde lite EC också. littlebloom.se har både den och Imse Vimse trainingpants. Imse Vimse har trainingpants som är ganska små och de krymper i tvätten lite också. Pockets från Muksut är också jättenätt och fin. Sen hade vi en drapå modell på ytterbyxa från Kushies tror jag men den kan man inte precis lägga något i.Vi hade inte rispapper, det blev bara en massa kladd tyckte jag.

Dessa Muksut-trainingpants, går det att fästa ett inlägg på något vis eller lägger du det bara där i? Hittar inte heller någon bild eller beskrivning av hur man reglerar storleken på dem. Uppfattar det som att du har sådana, kanske kan du beskriva lite?
  • Jania

Sedan en liten undran. Vet ju att ni skrivit om detta men inte själv tänkt så mycket på det då det för tillfället inte var aktuellt för mig... Finns det bambufrotte? Är det i så fall det bästa uppsugande man kan ha i fråga om uppsugningskapacitet? Microfiber, har ni det närmast rumpan för att hålla den torr eller är det ett absorbtionsmaterial att lägga 'inne i' blöjan?

Svar på tråden Tygblöjetråden 24