Tygblöjetråden 24
Tiger - Tackar för tips/info.
Det där med blött har vi fått erfara flera gånger nu tyvärr...hoppas vi slipper det med nya byxor
Florentina - mycket bra att veta om diaperaps. Då blir det IV Soft denna gång.
Tiger - Tackar för tips/info.
Det där med blött har vi fått erfara flera gånger nu tyvärr...hoppas vi slipper det med nya byxor
Florentina - mycket bra att veta om diaperaps. Då blir det IV Soft denna gång.
Ser att ni diskuterar EC idag (söndag)...
Jag är väldigt intresserad av det. Finns det någon diskutionstråd här på FL eller är det ecsweden som gäller i forumväg?
Nu är flickan fyra veckor gammal och har fått diarre med ruskigt röd rumpa som följd. Försöker byta blöja ofta och under amning (då hon ofta bajsar/kissar) så tar jag på en engångsblöja då tygisarna inte hållit detta flytande bajs inne (hon har väl lite för smala lår så det smiter ut där )
Å så måste jag passa på o fråga hur jag blir av med lukt i mina tygisar (vikisar och ullrika frotte samt IV soft och gamla bumpy). Vad gäller? Bikarbonat eller ättika? Har hällt i lite ättika tidigare men det verkar inte ge resultat. Hur mycket ska man hälla i?
God natt på er så länge...
Hur ställer man sig till detta:
Har på en flanellvikis. Pyttis somnar snart, men kort efter gör hon ett litet ljud från sin säng. Jag hör ljudet från köket, går till henne och hon är vaken. Nyss har hon ätit så det borde inte vara det, tänker jag. Hon gör sin "kiss-/bajsmun". Oh! Om jag är snabb hinner jag utan att stressa ta av blöjan å hålla henne över handfatet. Allt går bra, hon kissar o bajsar. Pyttis har dock pruttat en litenliten prutt som gett en liten grön fläck i blöjan.
MEN hörnni! Jag torkade bara lite på den gröna lilla fläcken å satte på henne blöjan igen.......Rätt eller feeeel???
Tack också för pott-tips.
Synd att jag inte hann kolla här innan jag var till stan igår. Såg en beg Babybjörn på en butik....
Men det dyker nog upp nå'n en annan gång med
Men om blöjan fortsätter vara torr? Den är med om sin andra amning nu (Pyttis kissar/bajsar ofta då, men inte idag tydligen) och vart med typ halva dan. Hur länge är det okay att använda samma? När blir man en "dålig mamma" som låter barnet bli ofräscht?
Heh...skönt å höra. Då känner jag mig mindre rutten