• Jania

Tygblöjetråden 24

Ojojoj, vad det är tyst här inne *härinnehärinnehärinneinneinneinne*   Tungan ute

Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
  • Jania
    fröken sol skrev 2012-02-01 20:42:20 följande:
    :)
    kan bara säga jag är såååå glad att vi använder tygisar (vi har bara vikisar...funkar bra tycker vi) men nu på sistone har vi kört lite mer engångs av olika anledningar...problem med magen varit ute i kyla där det inte går att byta, barnvakt som föredrar engångs, dagis. och fy sjutton va han luktar när han har dom dära blöjorna. YAK alltså. Jippie för tyg!!!!

Vet inte vad du använder för engångs... Jag har bara provat pampers o libero. Pampers stinker nå't outhärdligt mycket efter minsta kissdroppe. Libero är bättre. Men sedan nå'n vecka kör vi enbart tyg. Libero klarade inte hela natten ändå, och sak det läcka är det ju roligare om det är tygisarna så man inte behöver känna att mn förlorat pengar på att köpa libero Tungan ute
  • Jania

Härligt Palsternacka. Hoppas h*n inte dröjer då

• Jania
    samban skrev 2012-02-02 18:10:25 följande:
    Vi kör vikblöjor dagtid och oftast engångs på natten. Då har vi änglamarks blöjor. Tycker de funkar bra, men någon gång har de läckt. Hade gärna använt vikisar även nattetid, men jag orkar inte gå upp och byta på nätterna och om hon får ligga en hel natt i våt blöja blir hon röd om rumpan.

Oh! Skäms nästan lite Skäms men jag ecar faktiskt ibland på natten. Om tygisen är torr så känner jag att det är bättre om det hamnar i pottan än att hon ligger blöt efter nattammningen.... Och hon verkar ju inte störas av det.
  • Jania

karamell>> Kikar in från mobilen så det blir ett kortkort svar. En lite tanke är ju att OM ni skulle ångra ert köp så finns distansköpslagen eller vad det heter. 14 dgr returrätt brukar ju gälla. Har inte provat babylands så kan inte hjälpa där tyvärr. Men jag är nöjd med tygisarna jag har (vikisar o formsydd frotte)

• Jania

Håller också Pyttis över handfatet o blaskar. Går åt väldigt lite tvättlappar numera...

• Jania
    samban skrev 2012-02-11 10:23:40 följande:
    Jag fattar typ inte heller vad microfiber är, men det verkar kunna vara lite av varje. Tydligen transporterar det bort fukten från huden. Man kan även göra fuskmocka av microfiber. På sjalbarn har jag läst att man inte ska ha microfiber närmast huden då det tydligen torkar ut extremt. Jag blir inte klok på det jag. Om det transporterar bort fukt gfrån huden vore det väl korkat att inte ha det närmast huden? Det verkar iaf som att microfiber funkar som fukttransportör men inte som uppsugande inlägg... Om det nu gjorde oss klokare?

hehe... Nu är jag ännu mer förvirrad ;-p
  • Jania

Så då skulle man kunna köpa en sån filt o klippa sönder? Eller finns det ännu billigare nå'nstans?

• Jania

Samban>> Fast de pulisarna jag har nu (IV soft) funkar bra. Men å andra sidan använder vi numera sällan ytterbyxa eftersom vi ecat sedan hon var ca en mån gammal. Så oftast går det bara åt upp till tre blöjor per dag (o ev en per natt) om olyckan är framme... Men jag är glad att mina gamla byxor kommer till användning

Svar på tråden Tygblöjetråden 24