telgebo skrev 2011-09-17 14:43:22 följande:
Hur många vikisar och blöjbyxor ska med räkna med kommer att gå åt på BB? Jag har om jag nu får tänkt stanna 3 dagar/nätter på BB. Har inget minne av hur många blöjor som gick åt, använde engångsblöjor då.
Hur länge kan man använda vikblöjor på en bebis innan man går över till pocket eller AIO?
Det finns väl ingen kräm/salva/olja som man ev smörjer bebisen med som förstör/täpper till vikblöjorna väl?
Tror det är lugnt med salva mm om blöjorna är i bomull. Jag har inte upplevt att det skulle vara nå't problem i a f o allt jag använder är bomull.
Jag trodde att man kunde använda vikisar mer eller mindre hela blöjperioden om man själv å barnet vill. Själv hoppas jag dock på att ECa mycket å kör ju mycket med Ullrikes frotteblöja nu. Hoppas den funkar hela första året...
Hur mång blöjor du behöver kan jag nog inte säga mycket om. Men de som vet brukar ju säga att när man ammar är det normalt med ca 7 blöta blöjor/dag. Sen hur mycket de bajsar varierar ju, i början bajsar väl de flesta ganska mycket med det där becket.
Min sambo kallade vår Pyttis för tandkrämstub ibland de där första dagarna eftersom hon på skötbordet plötsligt kunde klämma ut hur mycket beck som helst. Men det där är säkert med olika från barn till barn.
Nu är hjärnan trött ser jag då jag läser mitt svamliga inlägg....sov så gott å hoppas jag inte förvirrat dig istället.