-
-
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
-
Tack bette och låla för pepp
vill önska er alla en trevlig helg
fasen OT men jag håller på att bli toookig på mitt pälstroll. Han verkar ha fått vårkänslor trots att han är kastrerad. Så han står och gormar från 3 på morgonen fram till 6 ungefär för att han vill ut (han är innekatt då han är raskatt), nästan nonstop. Sover med öronproppar så lyckas tränga bort ljudet stundtals.
Och dessutom så är det en annan hankatt i området, troligtvis okastrerad som har revirmarkerat vårt hus rätt rejält, många ställen. Så det stinker fränt när man går ut
någon som har nån aning om hur länge de där vårkänslorna brukar sitta i för en kastrerad hane. Han kan väl inte hålla på fram till i vinter med att gorma hoppas jag!?!
-
omstart/kramiiis: det finns något homeopatiskt spej man kan spreja på sin kisse som lugnar ner dom, det kanske lugnar ner honom lite iaf. Men sen tror jag ni får sanera efter den andra hankatten, för jag tror att det är därför din katt håller på och jamar! Han har nog ingen sexdrift längre, men jag tror nog att din kisse fortfarande är revirdriven. Han vill helt enkelt ut o pinka över den andra kattens sprejande!
Det är länge sedan jag hade katt nu, så du får ta mina råd med en nypa salt! :)
Kram
Låla -
Idag gjorde jag första VUL, för tre veckor sedan tog jag Procren-sprutan, och då ska jag väl börja med Progynon nu? Jag skrev till AVA Riga och gav besked om livmoderslemhinnan på eftermiddagen för att hon skulle hinna svara när jag ska börja men icke något svar. När har ni börjat med Progynon?
Vårt preliminära ET-datum är 29 april. -
Jag har slutat med medicinerna idag och inte kan sova...
Liselotte: Båda ggna har jag börjat inom 48 timmar. Det är oxå beroende på hur nedreglerat du är. Ring dem! Om du har Nadia som koordinator, måste jag säga att hon var inte så bra vid min FET. Gav snabba men dåliga svar, hade inte riktigt koll på saker.
Omstart: min hanne är innekatt (icke kastrerat) med vårkänslor. Jag brukar gå ut i trädgården med honom och ta en promenad...Allt han vill är att spruta lite på buskar eller på huset och eventuellt kräla på gräsmattan. Det håller honom lugn ett tag. -
Hej,Bellini2 skrev 2010-04-09 21:11:08 följande:Idag gjorde jag första VUL, för tre veckor sedan tog jag Procren-sprutan, och då ska jag väl börja med Progynon nu? Jag skrev till AVA Riga och gav besked om livmoderslemhinnan på eftermiddagen för att hon skulle hinna svara när jag ska börja men icke något svar. När har ni börjat med Progynon? Vårt preliminära ET-datum är 29 april.
Jag har alltid fått ett schema i förväg när jag ska göra VUL och börja ta medicinerna etc. Ring kliniken det är nog det bästa du kan göra tror jag.
Bette -
Omstart: Jag har också en kastrerad hankatt (innekatt) som också har fått vårkänslor. Han vaknar strax före klockan 5 och börjar sjunga sina serenader och springer fram och tillbaka som en tok.
Liselotte: Jag började också dagen efter mitt första VUL med Progynon. Såg allt bra ut igår på VUL:et, ingen aktivitet i äggstockarna och tunn slemhinna kan du nog börja nu.
Jag fick också ett schema från AVA med alla datum. -
Hej igen!
Nu är vi hemma från Estland. Tyvärr kommer vi hem "tomhänta" då ingen av äggen delade sig tillräckligt bra. Alla klarade upptiningen men de fortsatte inte att växa som de skulle. Vi blev så klart jättebesvikna, men på ett sätt känns det bättre att få besked nu istället för att gå två veckor och hoppas på något som inte har en chans. Nu ser vi istället fram emot ett nytt färskförsök i juli (förhoppningsvis)! Då jäklar!
Ha det gott alla!
Kram Nidra -
Tråkigt att det inte blev av men som du säger bra att de inte satte tillbaka något som inte har en chans ändå. Juli, det är snart.Nidra skrev 2010-04-11 08:08:38 följande:Hej igen! Nu är vi hemma från Estland. Tyvärr kommer vi hem "tomhänta" då ingen av äggen delade sig tillräckligt bra. Alla klarade upptiningen men de fortsatte inte att växa som de skulle. Vi blev så klart jättebesvikna, men på ett sätt känns det bättre att få besked nu istället för att gå två veckor och hoppas på något som inte har en chans. Nu ser vi istället fram emot ett nytt färskförsök i juli (förhoppningsvis)! Då jäklar! Ha det gott alla! Kram Nidra
Kram kram
Bette -
Nidra: Vad tråkigt! Men du har rätt: att höra att allt är så himla perkekt och sedan inte plussa är inte kul heller!
Vi letar för fullt för en ny klinik. Jag känner mig mensig, så att jag hoppas att det inte dröjer alldeles för länge... Mår lite dåligt just nu.
Jag har bokat tid för helkroppsmassage och jag ska börja med akupunktur. Brrrr....Min make ska ta akupunktur med, som stöd. Han tyckte att någon som vågar flyga fallskärm, dyka i basäng med hajar och hoppa bungy-jumping borde våga ta akupunktur oxå. -
Absolut borde han våga akupunktur. Jag har dykt med vithaj, var i bur då, så häftigt var det.crijo skrev 2010-04-11 09:29:34 följande:Nidra: Vad tråkigt! Men du har rätt: att höra att allt är så himla perkekt och sedan inte plussa är inte kul heller! Vi letar för fullt för en ny klinik. Jag känner mig mensig, så att jag hoppas att det inte dröjer alldeles för länge... Mår lite dåligt just nu. Jag har bokat tid för helkroppsmassage och jag ska börja med akupunktur. Brrrr....Min make ska ta akupunktur med, som stöd. Han tyckte att någon som vågar flyga fallskärm, dyka i basäng med hajar och hoppa bungy-jumping borde våga ta akupunktur oxå.
Bette