• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
    Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}

Klippte ut det som vi hade i tråden sen förut…
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
  • Bette
    nilisen skrev 2010-04-07 08:47:07 följande:
    Hej tjejer! I vilken vecka har ni varit helt utan mediciner vid äd? Kram
    I vecka 14 var jag det.

Bette
    Underverket är 4 månader, min lilla älskling.
  • Bette
    crijo skrev 2010-04-07 10:31:11 följande:
    TAck för alla tröstord! Låla: Förra ggn testade jag positiv med urintest först RD17. Men det gick inte vägen... Nu hade jag testdagar RD14 och RD16 (jag antar att det gäller urintest då jag sa tydligt att jag inte gör blodtestet). Jag ska testa imorgon oxå, på RD16. Riga sa till mig att sluta tvärt med medicinerna efter att inte ha plussat med urintest RD14, men jag vill ge den en chans till enligt plannen. Om jag tänker efter, jag föredrar att inte plussa alls än att upptäcka att det är tomt därinne v7, som förra ggn.  
    Vad tråkigt, jag hoppas innerligt att ni orkar ta nya tag snart.

Styrkekramar

Bette
  • LoLiNi

Har fått preliminärt datum för ET till v.20 troligast 19 eller 20 maj...
    Först en knapp månad med östrogen, sen lite vaggisar, mens och sen nedreglering, VUL och sen ET.

Detta kunde ju "dr Estland" ha kläckt ur sig tidigare, utan datum förstås!
    Men, men...

Drar en lättnadens suck över att äntligen vara på gång!

Kramar
    Låla

*** resan har börjat... ***
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-04-07 13:33:06 följande:
    Har fått preliminärt datum för ET till v.20 troligast 19 eller 20 maj... Först en knapp månad med östrogen, sen lite vaggisar, mens och sen nedreglering, VUL och sen ET. Detta kunde ju "dr Estland" ha kläckt ur sig tidigare, utan datum förstås! Men, men... Drar en lättnadens suck över att äntligen vara på gång! Kramar Låla
    Vad härligt att du äntligen vet när ET blir av, toppen toppen.

Bette
  • kramiiis

låla: härligt med en plan äntligen! det kunde han ju klämt ur sig tidigare... morr.

KS ringde mig idag, det är ngt strul orkade inte bry mig om att fråga vad. Så jag får snällt vänta med progynon-starten. Så inget ET v16 då buhuuu.

♥I hope a miracle is going to stop by here this spring♥
  • LoLiNi

omstart: det löser sig säkerligen snart och då är du på gång igen!

Kram
    Låla

• Bette
    omstart skrev 2010-04-08 10:09:08 följande:
    låla: härligt med en plan äntligen! det kunde han ju klämt ur sig tidigare... morr. KS ringde mig idag, det är ngt strul orkade inte bry mig om att fråga vad. Så jag får snällt vänta med progynon-starten. Så inget ET v16 då buhuuu.
    Men det blir ju ET någon annan vecka, det kommer gå bra.

Bette
  • aneleh001

Då har vi varit i Riga på AVA, verkade väldigt seriöst och ett mycket informativt möte. Maken fick lämna prov och att han inte hade så bra gossar visste vi ju men på 3 ivf försök så borde de väl märkt att han somd e sa i RIGa inte hade just några. är det inte konstigt? Har någon av er varit med om det? Jag har kontaktat min fert dr här i sverige och bett att få lämna,( ja, inte jag allså..) ett nytt prov. Vad ska man tro?

• Bette
    aneleh001 skrev 2010-04-08 15:40:27 följande:
    Då har vi varit i Riga på AVA, verkade väldigt seriöst och ett mycket informativt möte. Maken fick lämna prov och att han inte hade så bra gossar visste vi ju men på 3 ivf försök så borde de väl märkt att han somd e sa i RIGa inte hade just några. är det inte konstigt? Har någon av er varit med om det? Jag har kontaktat min fert dr här i sverige och bett att få lämna,( ja, inte jag allså..) ett nytt prov. Vad ska man tro?
    Hej,

Jo det var konstigt, han borde ha några i allafall som du säger. Gå till Sophiahemmet, androlog och be honom ta ett spermaprov där, visserligen skickas alla prov till Karolinska i allafall men andrologen där är jättebra. Kan det vara så att din man har prostatainflammation? Det har min man haft i omgångar, då minskat antal spermier.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3