• middiz

Emetofobernas tråd 5

Frosk skrev 2011-01-04 21:28:21 följande:
    Tack för tipset, men nej jag har faktiskt inte testat det. Jag är lite skeptiskt till olika dieter och tror att lite av varje är det bästa...i de flesta fall. Jag har svårt att äta sånt jag inte är sugen på och skulle jag begränsa ännu mer vad jag får äta så skulle det nog blir svårt.
    Jag håller med dej där.. Min pappa har alltid sagt likadant också, äta lite av varje och sånt man är sugen på.
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    Grönsiska skrev 2011-01-05 11:04:29 följande:
    Åh din lyckost. Jag söker jobb som en galning. Har också varit hemma med barn men hade projektanställning innan. Har bla sökt på IKEA där jag jättegärna skulle vilja jobba, men det verkar supersvårt att få tjänst där...hur fick du jobbet där?
    Jag har jobbar där  5,5 år nu.. sökte jobbet och fick rekomendation av mannen vän som också jobbar där. Jag skulle vilja söka ner till varuhuset helt och jobba som inredare där. Får se om dom söker internt snart!
    Vart bor du? Bor du  närheten här så kan ju jag alltid säga till när dom söker!
  • middiz
    TheFamily skrev 2011-01-06 08:46:21 följande:
    Zasata: fast när jag pratade med VC så sa hon i telefon att det finns många receptbelagda mediciner att få när jag mår som jag mår. Har ätit omeprazol i två veckor nu och det hjälper inte...hon tyckte inte att jag skulle fortsätta exprimentera själv längre. Jag opererade bort min gallblåsa i somras och min blindtarm året innan det (-09) så dom är nog lite vaksamma på mig efter jag opererats så mycket (KS nov -08 också)
    Jag fick äta omeprazol i en månad för att få bukt med min magkatarr.. och peppar, peppar.. så har den inte kommt tillbaka!
  • middiz
    martini bianco skrev 2011-01-06 01:14:15 följande:
    Vi är en dag närmare våren tjejer!! {#emotions_dlg.flower}

Själv sitter jag med ångestattack just nu, och ont i magen. Men lite pepp kan jag försöka med.
    Precis!!
    Har ni märkt att det fakiskt blivit ljusare ute också? Det går åt rätt håll! UNDERBART!!
  • middiz
    Lillave skrev 2011-01-06 19:27:26 följande:
    Hej,

ser att många här lider av IBS och magkatarr. Det gör jag också tyvärr. Har ständigt ont i magen, men mår som tur är inte ofta så jätteilla. Losec hjälper ganska bra tycker jag.

Undrar vad det beror på? Att vi har problem med magen menar jag?

Tycker så synd om er som knappt vågar lämna hemmet. Jag har inte sådan fobi utan åker gärna iväg, även med mina barn. Däremot är jag noga med att hela familjen tvättar händer och spritar sig när vi kommer hem.

MEN! På lördag ska vi på STOR julgransplundring med en MASSA barn...... DET har jag ångest inför!!
    Jag kan bara tala för mej själv, men jag tror att magproblemen grundas i att vi känner efter och letar fel, tankekraften är en stark kraft ska ni veta!
    Kah lan i alla fall må hur bra som helst och sen tänka "det var längesen min mage pajade", "längesen jag mådde illa". "längesen jag hade ont där" osv.. och helt plötsligt en dag eller två senare så pajar magen, får ont på det där stället men illamåendet brukar komma direkt
    Tänk om jag gjorde tvärtom, så bra jag hade mått
  • middiz
    zasata skrev 2011-01-06 21:51:40 följande:
    Så är det här med..!

När är du tillbaka i Halmstad då? Jag tänkte springa ner till piraia i morgon då dom visst började rean.. Ooobs..

Gbg träff kanske? Inboxa om ni är sugna så kan jag dra ihop något, är någon sugen dom bor utanför är ni med välkomna? ;)
    Hade varit superkul!!
    Men tyvärr är det lite för långt att åka känner jag... TRÅKIGT!
  • middiz
    TheFamily skrev 2011-01-08 08:22:34 följande:
    Kan ha varit blodtrycksfall också...det spyr man av. Det var en dam som både spydde och svimmade när jag jobbade i butik för några år sedan....
    Även blodsockerfall kan man må riktigt illa av, plötsligt.
    Skulle det varit VKS Är det nog ingen risk att bli smittad om ni inte var där och hjälpte henne med påsen....

Min tjatiga magkatarr var fruktansvärd igår kväll.... Fick inte i mig nån mat och var tvungen att gå och lägga mig vid halv åtta....sov till nu....

En jättedum fråga: kan man vara gravid även om man haft riklig mens? Hur fungerar det om man blir gravid med tvillingar och det ena aborteras....?? Funderar starkt på att köpa ett test idag...,
    Klart att det kan vara så. Har läst om jättemånga som det har hänt så för. I min lilla by hände det för två styckna samtidigt.
    Man kan väl även ha vanlig mens när man är gravid?

Nehe flickor!! Nu drar jag på SPA
  • middiz

Har varit på spa hela dagen.. fick mat där..ganska fet och jag åt såå mycket. Nu är magen kalabalik och jag mår superilla!!! Snurrar i huvudet på mej också.... Någon som har något tips på vad man kan göra för att må bättre??

Mina systrar ska ut ikväll och vill att jag följer med. Jag sa att jag kan köra.. vill verkligen inte dricka nu!!

• middiz

Ingen här?? Får panik på det här!!!

• middiz

Absolut inte. Är proppmätt! Det är väl därför jag mår så här! Hatar att vara mätt!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5