• middiz

Emetofobernas tråd 5

Men herregud! Det var väl inte min mening att skrämmas!!!
    Jag skrev det för att min dotter spydde mej i ansiktet och det var inte magsjuka. Jag ville ha sagt att bara för att dom spyr behöver det inte vara magsjuka det ÄR vanligt att barn gör det av hög feber!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

Tack nicely och bizzie, ni skrev det jag menade men inte fick fram
    Idag är det stora dotterns födelsedag och hon drog igång vid 4 i natt och ville öppna paket så hjärnan är inte riktigt med mej nu

Jag har inte heller problem med att se/torka spya om jag vet att det inte smittar mej! Hade nog inte haft problem med det även om det var magsjuka och jag visste med säkerhet att jag inte skulle spy om jag blev smittad av magsjukan.

Zasata: Jag brukar bli dålig av pizza.. mår såå illa och ibland rasar magen ihop med. Gör jämt egen och fryser in (om man behöver snabb mat någon dag) för jag tycker inte att det är värt att må så dåligt av den köpta pizzan.

• middiz

Ja men ibland blir man så supersugen och då måste man få unna sej det med. Jag åt köpt pizza ganska ofta i somras, men sen tröttnade jag på att må dåligt så jag slutade med det igen
    Mår du fortfarande dåligt?

• middiz

Känn inte efter! Titta på en film och glöm bort magen! Ha en trevlig kväll allihopa, nu drar jag äntligen till sängs

• middiz
    mrslonely skrev 2011-01-15 01:10:44 följande:
    ok känns som man inte får säga nåt utan att det ska tolkas fel
    har aldrig varit sur el menat nåt illa
    men känns som jag fick väldigt mkt emot mig
    även om man kommer in sent är man ändå välkommen el?

jag är rädd för allt med att kräkas
    hatar att se andra göra det el höra det också
    även om det värsta såklart är om man tror man kan smittas
    men jag tycker allt är hemskt
    Fast nu känner jag att du börjar ifrågasätta om vi är emetofober, jag med mitt temperament tänder på alla åtta..
    Självklart är alla emetofober här!

Att jag skrev att jag är mest rädd för magsjuka är för att jag vet att man kan skydda sej bättre mot dålig mat, för mycket alkohol mm. Magsjuka kan någon av oss dra hem och då blir alla sjuka (ja jag har faktiskt aldrig varit med om att någon inte fått det i familjen) och att bara gå och vänta på att få det är grymt!

Jag kände också att när du började gnälla (ja, så uppfattade jag det!) på mitt inlägg så var det bara för att vi inte vill ha länkar eller prat om kurvan. Jag kollar själv kurvan med skriver inget om det eftersom jag vet att en del här inne inte vill det.
    Däremot har ingen någonsin skrivit om att man inte får gå in för mycket på detaljer och med tanke på att jag redan hade skrivit om just den här händelsen så tänkte jag aldrig tanken på att någon skulle må dåligt av det jag skrev.
  • middiz

Hoppas det är någon här nu!!

Jag började jobba igår. När vi sitter i lunchrummet och ska äta, frågar en en annan om "nn" (en som var hemma och var sjuk) också har maginfluensa?
    Det visste dom inte..
    Sen säger den andra att det luktar badhus hemma hos dom. Den här killen har antingen haft magsjuka eller så hade dom det hemma.
    Jag satt bara en stol emellan honom. Unvek honom resten av dagen, gick inte på någon toalett på jobbet och hade handskar på mej hela tiden, när jag kom hem skrubbade jag händerna.

Hur stor är risken att man får magsjuka?? Det ska väl inte smitta i luften??
    Man är utanför toaletterna väldigt ofta.. hur stor är risken att det flyger i luften runt i kring där? Dörrarna var stängda varje gång jag var där i alla fall..

• middiz
    middiz skrev 2011-01-18 09:35:32 följande:
    Hoppas det är någon här nu!!

Jag började jobba igår. När vi sitter i lunchrummet och ska äta, frågar en en annan om "nn" (en som var hemma och var sjuk) också har maginfluensa?
    Det visste dom inte..
    Sen säger den andra att det luktar badhus hemma hos dom. Den här killen har antingen haft magsjuka eller så hade dom det hemma.
    Jag satt bara en stol emellan honom. Unvek honom resten av dagen, gick inte på någon toalett på jobbet och hade handskar på mej hela tiden, när jag kom hem skrubbade jag händerna.

Hur stor är risken att man får magsjuka?? Det ska väl inte smitta i luften??
    Man är utanför toaletterna väldigt ofta.. hur stor är risken att det flyger i luften runt i kring där? Dörrarna var stängda varje gång jag var där i alla fall..
    Puffar min fråga... ska snart åka igen och mår piss!!!
  • middiz

Tänker på dej Emomamman, nu är det ju det värsta. Tänk så skönt det är när det är över sen och man känner att man faktiskt klarat det. Man blir så stolt!

Anonym fy, jag förstår dej! Jag hade superångest må-tis när jag jobade och en på jobbet sa att hans familj låg hemma och var dåliga. Nu vet jag att det är mycket värre att jobba i hemtjänst än på ett lager... men jag hade superångest ändå.
    Sköt handhygienen så kommer du förhoppningsvis klara dej!

Cachou, Gud vad härligt för dej! Hur har du gjort för att komma dit?

Själv springer jag på toa för fullt idag. Stress och för mycket sött är väl anledningen, hoppas jag!!

• middiz
    Anonym skrev 2011-01-20 20:01:07 följande:
    Hjälp mig. Jag har ångest nu! Jag läste någonstans om vks och fick ångest. Jag tycker det är jobbigt att leva, jobbigt att leva med detta här. Jag får ångest så fort jag läser om vks, t.ex aftonbladet är BRA på att skrämmas och överdriva. Men expressen skriver nästan aldrig om de har jag märkt. Jag mår alltid sämre när jag läser om vks, inbillar mig att jag ska bli sjuk de närmaste timmarna. Jag var på en köpcentrum igår och kollade efter en data, och sen fikade vi. Jag hade ångest över att gå ut, när jag kom hem igår kände jag mig stolt för jag varit duktig och vågat gå ut bland folk i köpcentrum, tom fikat där. Men jag hatar tiden efteråt. Jag räknar alltid timmar, det är mer än 24 timmar sedan jag var på köpcentret så det är typ 24 timmar till. Hoppas ni förstår vad jag menar nu?

Sen ska min fästman börja skola på måndag. Jag blir orolig om han skulle ta med sig smitta hem eller något. Han går nästan aldrig på toaletter ändå, offentliga toa går han nästan aldrig på. Bara på jobbet när han behöver pissa. Jag tänkte på han ska börja på skola på måndag, nu när vi är på värsta period kan man säga. Det gör mig supernojjig! Jag är rädd och orolig jämt!

Jag skulle behöva lite pepp och återigen PEPP! Hjälp mig.

Sorry om ni tycker jag är komplicerad.
    Du är inte det minsta komplicerad, jag är likadan själv. Mår såå dåligt så fort jag varit utanför dörren. Har jag varit hemma ett par dagar är jag huur lugn som helst och börjar jag må illa eller få ont i magen så förknippar jag det inte alls med magsjuka.
    Och så är det ju det där med nerräkningen... jobbigt som sjutton.

Jag vet faktiskt inte alls hur man kommer ur det här. Vet bara att så här orkar jag inte ha det resten av livet! Skulle vilja skära bort den biten av hjärnan som gör att man är rädd för att spy... tänk vad lätt livet hade blivit!!
  • middiz

Lillamammis, Ja men visst är det så! Och nu går det ju verkligen åt rätt håll! I höstas hade man all skit framför sej. Nu är vi mitt i det och på väg mot bättre tider! Underbart!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5