• middiz

Emetofobernas tråd 5

Nu har jag varit hos tandläkaren igen. Ännu en gång håller dom på i min mun, tar på musen och in i min mun igen...

Nu har jag skickat ett mejl till dom och frågar vad dom har för hygienrutiner efter varje patient?

Får panik och mår superdåligt.. jag är ju inte ens och pillar så i min mun!!

Hur stor är risken tror ni???

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    Anonym skrev 2011-02-08 18:46:45 följande:
    Men tandläkarna brukar väl inte pilla med fingrarna utan med en sån metall pinne va?
    Dom byter handskar varje gång dom träffar patient.
    Lugn, det är ingen fara! Jag har tandläkarskräck och jag tar själv inget i munnen och tandläkaren använder som sagt nått metall "pinne" och pillar i tänderna. Men jag vet ju inte vad dom gjort på dina tänder. Men va lugn du klarar dig.
    Hon var och pillade direkt med fingarna...

Pratade med grannen och hon har också tänkt på att dom gör så. Och hon är inte något nojjig med magsjuka eller andra baciller men ändå reagerar hon över det.

Jag har skickat ett mejl till dom men dom verkar inte svara...
  • middiz
    martini bianco skrev 2011-02-11 08:55:34 följande:
    Ja, det kan ju inte vara så det ska vara? Att barn jämt ska vara sjuka?
    Jag var väldigt lite sjuk när jag var liten, men så gick jag hos dagmamma också... Vi var nog fyra eller fem barn där plus hennes två egna barn som var i samma ålder som mig.

Min man gick på dagis och verkar ha varit betydligt sjukare än mig när han var liten. Men ändå inte så sjuk som dagen små barn är...
    Tror det beror mycket på maten vi äter nu för tiden och det stressiga samhället också.
    Det är väldigt mycket hel och halvfabrikat, och vad det än står på förpackningen så är det långt i från så nyttigt som hemmalagad mat.
    Barnen blir dessutom bara mer och mer stressade, det har blivit jättevanligt att småbarn har magkatarr mm, och det sätter ju ner immunförsvaret.

Sen kanske dom inte är ute så  mycket heller?
    Jag har ingen koll på hur mycket dom är ute när dom är på dagis?
  • middiz
    Majspuree skrev 2011-02-12 16:43:00 följande:
    är sjuk.................. :(
    Så lång tid efteråt?? Fy vilket ångest jag får. Kan man aldrig vara lugn??
  • middiz
    zasata skrev 2011-02-15 09:49:03 följande:
    Jag fattar inte vad detta är???!!! Leo är dålig igen!!!??? Och ingen vill ta ett jävla avflringsprov!
    Det går massor av rotavirus i hela landet nu, kanske är det det han har??
    Ger du honom välling nu?
    Jag tror vällingen är boven till mycket också, inte konstigt att han blir lös i magen ju mer löst han äter heller..det stoppar ju liksom inte upp något.
    Och det innehåller laktos, vilket man inte ska äta när man precis haft magsjuka.
  • middiz
    Lillave skrev 2011-02-17 08:49:15 följande:
    Stackars oss! Jag åker till mina föräldrar nu. Dottern i skolan. Mannen sover, vill inte ens fråga hur han mår. Har inte städat toastolen, det får han själv göra. Vi har tvättat oss i köket.

Fy fan.
    Oj.. jag tycker nog att du överreagerar nu.. Det händer väl att man fått i sej för mycket mat och kan må illa av det...definitivt om man druckit massa sprit till också.
    Jag tror inte att du behöver oroa dej.
    Skulle det varit magsjuka så hade han antingen haft diarée eller spytt, det är ju dessutom detta som smittar..

Jag mådde jätteilla igår och bara låg och skakade, det berodde dock på alldeles för mycket fika och godis och få dålig mat. Det är inte magsjuka varje gång man mår dåligt..
  • middiz
    Grönsiska skrev 2011-02-16 23:11:45 följande:
    Lite OT, men  oron för detta är på topp just nu, den äckliga dvärgbandmasken har kommit hit. Fy! Hoppas dagis inte gör några skogsutflykter de lär ju inte kunna ha riktigt koll på att barna inte stoppar saker i munnen. Vi som har äppelträd på tomten bla, blir till att rensa bort all fallfrukt snabbt innan barnen sätter tänderna i den...bläh tycker denna mask är  väldigt otäck.
    Ja men visst är det hemskt!! Tänk om denna hemska lilla sak får fäste i vårt land och vi inte ens kan gå ut i skogen och äta våra goda blåbär?
    Det är ju det bästa med hösten, kantarellerna, blåbären och lingonen. Vi har supermysiga stunder i skogen med barnen och fika.
    Medans vi letar kantareller sitter dom och äter blåbär. Detta vill jag kunna fortsätta med!!
  • middiz
    Lillave skrev 2011-02-17 13:07:41 följande:
    Tack du har nog rätt. Han har åkt till jobbet nu och har förklarat flera gånger att han blev bakfull..... Jag har vågat mig hem igen iallafall och har tom ätit lite
    Det är lätt att få panik. Min man drack jämt så han spydde innan. Tills jag skällde ut honom ordentligt. Inte för min fobi för spy, utan för att jag tycker att en vuxen karl inte ska dricka tills han spyr
    Du kan vara helt lugn
  • middiz
    Sauhndra skrev 2011-02-16 22:04:15 följande:
    Vilken underbar tråd! jag har haft emetofobi i cirka 12 år och jag fyller 19 nu i mars. jag vill självklart bli av med det här men är det bara jag som känner att emetofobin har blivit en del av sin identitet?
    Ja alltså fobin styr ju ens liv så det är klart att det blivit en del av en.

Jag har varit hos läkaren med äldsta dottern två dagar i rad nu. Hon har en knöl i kinden och jag har varit så orolig!
    Jag skiter fullständigt i om vi får magsjuka nu pga att vi varit där. Jag vill bara veta så att det inte är något farligt.
    Det känns faktiskt skönt att jag inte bryr mej. Det som är viktigt är ju att det inte är något allvarligt!
    Jag tar hellre magsjuka 1000 gånger om!
  • middiz
    martini bianco skrev 2011-02-17 21:03:30 följande:
    Okej mina vänner nu behöver jag lite pepp. Vi ska åka på semester nu och precis innan vi ska köra kommer makens bror och sonen för att lämna sina skidor. Då berättar broren att sonen är "lite körig i magen". Sonen bara hänger. Broren frågar om han behöver bajsa eller kräkas. Jag bara går undan och gråter. Min man säger att de måste åka, och att det är respektlöst. Det biter inte nämnvärt på broren.. Jag är helt matt av gråt och panik men nu sitter vi i bilen på väg mot alperna. Sen på måndag kommer samma familj ner och vi ska dela lägenhet! där finns åtminstone två toaletter men om de fortfarande är sjuka då så kommer jag ta ett flyg hem. Svärföräldrarna betalar har de sagt. De tycker synd om mig. De ska också med ner idag. Så bör jag vara orolig idag? Och bör jag vara orolig på måndag. Tacksam för råd..
    Först vill jag bara skriva; Skönt att du har så bra svärföräldrar som förstår dej!
    Jag tror inte att du behöver vara orolig nu att du blivit smittad om nu är magsjuka.
    Och om det är så att det visar sej att det är magsjuka och han blir dåligare så kan du ju åka hem innan han kommer (men jag kan för allt i världen inte förstå om dom åker iväg med ett barn som är dåligt??).
    Jag tycker att du ska njuta av semestern och helt enkelt se hur det är på måndag!
    Ha en underbar semester nu och njut massor, träng bort ångest-tankarna!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5