• middiz

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2011-01-29 21:50:37 följande:
    nej någon toa var vi inte på där, var i väntrummet i påsar dom spydde...
    ja jag hoppas det städas, elller dom bara sa så för dom inte orkade.. 
    Jag menar nog gången innan..? Var det inte någon som låg i ett rum och fick springa och kräkas hela tiden och din dotter var tvungen att kissa på den toaletten sen? Eller har jag yrat ihop något helt konstigt nu??
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    zasata skrev 2011-01-30 10:40:31 följande:
    ja det var vi med! 
    Jösses vad vi har utsatts för magsjuka i år.. och än lever vi, beror väl på att vi har alla andra sjukdommar hela tiden kanske?
    'Ops, nu drack sonen på 1½år upp mitt kaffe.. 
    Ja precis, ni har varit utsatta så mycket och ändå inte fått det. Jag tror inte att ni får det lätt!

Hehe kaffe brukar barn gilla. Vår minsta snor jämt kaffe.. kanske skulle vänja av henne med det??
  • middiz

Usch och fyyy!!
    Urinvägsinfektionen har gått upp i njurarna på mej, mest på  höger sida!! Det gör så fruktansvärt ont!! I natt trodde jag att jag skulle spy av smärtan så min man fick springa och hämta en skål.
    Ska ringa vc så fort dom öppnar vid åtta och sen blir det en ny pencillinkur med illamående!!
    Fattar inte detta, jag som aldrig haft problem med urinvägsinfektion innan.

• middiz
    zasata skrev 2011-01-31 08:05:08 följande:
    Tycker synd om er alla, men mest mig ;)

Har ont än och fick ta aledon inatt och tappade synen på ett öga, sitter i än! Ska in på Apoteket nu
    Jag tycker mest synd om mej

Men jösses, har du fått tillbaka synen nu??

En släktning till mej skrev på facebook att hennes son spytt som en gris hela natten. Men hon tror att det är för han får sin 7:e tand?? Inte konstigt att magsjuka går som det gör!!

OT, någon som hafr urinvägsinfektion fast det inte visat på stickan?
    Jag verkar ha det? Doktorn sa att det är "bara" 70% av bakterierna som syns på det testet?
    Någon som vet?
  • middiz
    Molina skrev 2011-01-31 19:30:19 följande:
    När jag får UVI visar det aldrig på stickorna utan dom måste skickas iväg på odling, fick du nå ny medicin? Usch jag är extremt utsatt för UVI och haft i njurarna och det gör ju så ont, bara denna vinter har jag haft 3st hitills bläää.

Blir så arg 1 förälder vägrar samarbeta med fsk om 72h frånvaro när det gäller ms och gissa vilken förälder som startat en epedemi på dagis *SUCK* kan säga att jag är rädd nu för nu kommer vi få skiten hem och jag är tydligen inte ensam att vara bitter många föräldrar är tydligen väldigt sura nu på den föräldern.
    Skönt att höra att jag inte är ensam
    Ja jag äter Penomax 3 ggr per dag nu. Dom såg hur ont jag hade.
    Det gör verkligen jätteont!! Bara bultar i ryggen, sidorna och magen!
    Det är min andra denna vinter (min andra överhuvudtaget) och jag hoppas att jag aldrig mer får det!

Det lustiga är att jag har ont i mandlarna också?? Är det normalt?

Men fy vilka puckon det finns!!
    Bra att det är många som reagerar och blir sura. Kanske fattar föräldern att han/hon måste skärpa sej!
  • middiz

Måste tipsa alla om denna shot.

www.valio.se/valio/smpage.fwx&product=2185

Den är laktosfri och därmed snällare mot magen. Jag upptäckte den nu i veckan i affären, behövde något sånt för min mage pajar helt nu när jag äter penicillin-dunderkur
    Den är supergod! Smakar som glassen Duffy som fanns när jag var liten. Mina barn älskar den också!
    Jag har bara druckit den i två dagar med känner redan stoor skillnad på magen!

• middiz
    jomi skrev 2011-02-04 11:37:53 följande:
    MIDDIZ: bra tips ska med äta penicillin igen!!

Träffade en bekant i går vars son var magsjuk i tisdags....
    suck.. varför kan folk inte hålla sig hemma!
    Hon hade tänkt lämna på dagis! och hon jobbar  i skolkök...bra va?!

Försökte hålla mig och dottern på avstånd utan att verka allt för otrevlig VET ju att det smittar minst 48 tim efter!!
    Usch kommer väl nojja sönder ännu en helg!

VÅREN kom NU!!!!!
    Hahaha inte min svägerska du är bekant med?!
  • middiz
    Anonym (sassa) skrev 2011-02-04 19:10:47 följande:
    middiz:

tack för tipset. Fick ett antibiotika igår som läkaren sa "var lite hårdare mot magen". Jag är redan livrädd för alla typer av mediciner pga biverkningar så blev ju inte bättre av det. Har aldrig prövat någon typ av droppar eller piller för magen som jag sett att det skrivits om här förut men frågade på apoteket igår om det fanns något när man åt den här medicinen och hon rekommenderade Bifolac (någon som känner till?) som jag köpte. Ska komplettera med ditt tips. Tror dock det är viktigt att inte äta det i samband med antibiotikan utan några timmar efter.
    Ja min mage pajjade varje morgon.. körde för fullt i den och sen fick jag spring till toan.
    Nu är det inget sånt. Och jag mår inte illa av kuren heller!

Jag har aldrig hört talas om Bifolac.. prova att googla!
  • middiz
    zasata skrev 2011-02-05 20:49:32 följande:
    som ni vet ni som läser min blogg eller FB. (zasata.blogspot.com/search/label/sjuk
    så är vi sjuka jämt! 
    Jag orkar inte mer. vi är helt slut psykiskt och fysiskt här hemma nu. 
    Dom som kan hjälper oss så gått det går, men inte lätt att lämna bort sjuka barn.. 

men natten till tisdag vaknade vi och tog in Leo till vår säng som vanlig och han drack välling. Han ville inte äta mkt i måndags. tar ett par minter och han kräks upp det. 
    Sen bajsar han löst två ggr, vitt. 
    Äter som en häst på tisdagen. 
    Onsdag äter han inget vidare, bajsar normalt men ljust. 
    Ringer 1177 som säger att det kan vara så länge efter magsjuka, så vi ska utgå från konsistensen. 
    Torsdag morgon vaknar vi sent så han hinner inte få välling. 
    Lämnas på dagis. 
    Äter inget och kissar inget. 
    Dricker lite välling hemma ca 50-70mm och äter lite frukt. 
    kissar en gång. 
    fredag dricker han 100ml välling på morgonen, och lämnas på dagis. 
    vid 12 ringer dom då han är jätteledsen och inte vill äta och inte kissat. 
    så vi åker till VC, där vi träffar en läkare som ger en rimmis till östra och säger vi får åka till akuten där. 
    då han inte ätit eller drukit bra, lite svullen i buken, trött, och mörk under ögonen, röd i ena örat. 
    på östra säger dom inte mkt, väger honom och sen januari har han gått ner 860gram. 
    Ser att han är röd i örat skriver ut pencilin men att vi ska vänta (eller jag tycker det) och att det troligen är MS han har. men ingen annan har blivit sjukt. han bajsat ca 1tsk där (vitt) inget kiss på hela dagen igår. 
    Idag har han bajsat SJU ggr och ätit ganska mycket, så vi slipper åka in igen då han ätit nu. 
    Men VAD är detta för något? 
    Är det MS? borde ingen blivit dålig nu då? 
    Ska man bajsa vitt så länge? eller lite åt majonäshållet i färget. 

Vad är detta?!? 

Jag är bara så trött, kan inte vara hemma mer jag och sambon. 
    Och han måste få gå på dagis riktigt, han han ingen feber denna gången. 
    men om ni läser i bliggen är ju det mer ovanligt..
    Har ni provat att inte ge honom välling? Det kan ställa till magen nåt så grymt på dom små.
    Sen tycker jag att ni ska försöka ha honom hemma från dagis tills han är helt frisk. Han kanske är lika infektionskänslig som våran stora är och då hinner inte infektionerna läka ut innan dom får en ny.
    Det är ju bättre att ni stannar hemma med honom så han blir helt frisk än att fortsätta hålla på så här.
  • middiz
    lollisen skrev 2011-02-06 10:39:42 följande:
    Han kräktes några ggr till sen. Så man behöver ju inte tveka på att det var ms, det som tröstar mig är att han inte mådde dåligt och att han inte kräktes så många ggr.
    Jag har typ inte så mycke ångest just när jag är i det, mer efter när man börjar landa och tänka och känna efter för mycke eller så....
    Nu går man ju mest och väntar på att bli sjuk själv...
    Han verkar inte bli förkyld?

Min stora började ju med att kräkas för fullt när hon fick svininfluensan hon spydde gång på gång och jag var säker på att det var magsjuka. Hon smittade bara mej (otroligt nog för den lilla tog samma napp som den stora haft i munnen både innan pch efter hon spydde) och det var mååånga år sen jag var så dålig. Och jag hade feber mm men spydde inte.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5