zasata skrev 2011-02-05 20:49:32 följande:
som ni vet ni som läser min blogg eller FB. (
zasata.blogspot.com/search/label/sjuk)
så är vi sjuka jämt!
Jag orkar inte mer. vi är helt slut psykiskt och fysiskt här hemma nu.
Dom som kan hjälper oss så gått det går, men inte lätt att lämna bort sjuka barn..
men natten till tisdag vaknade vi och tog in Leo till vår säng som vanlig och han drack välling. Han ville inte äta mkt i måndags. tar ett par minter och han kräks upp det.
Sen bajsar han löst två ggr, vitt.
Äter som en häst på tisdagen.
Onsdag äter han inget vidare, bajsar normalt men ljust.
Ringer 1177 som säger att det kan vara så länge efter magsjuka, så vi ska utgå från konsistensen.
Torsdag morgon vaknar vi sent så han hinner inte få välling.
Lämnas på dagis.
Äter inget och kissar inget.
Dricker lite välling hemma ca 50-70mm och äter lite frukt.
kissar en gång.
fredag dricker han 100ml välling på morgonen, och lämnas på dagis.
vid 12 ringer dom då han är jätteledsen och inte vill äta och inte kissat.
så vi åker till VC, där vi träffar en läkare som ger en rimmis till östra och säger vi får åka till akuten där.
då han inte ätit eller drukit bra, lite svullen i buken, trött, och mörk under ögonen, röd i ena örat.
på östra säger dom inte mkt, väger honom och sen januari har han gått ner 860gram.
Ser att han är röd i örat skriver ut pencilin men att vi ska vänta (eller jag tycker det) och att det troligen är MS han har. men ingen annan har blivit sjukt. han bajsat ca 1tsk där (vitt) inget kiss på hela dagen igår.
Idag har han bajsat SJU ggr och ätit ganska mycket, så vi slipper åka in igen då han ätit nu.
Men VAD är detta för något?
Är det MS? borde ingen blivit dålig nu då?
Ska man bajsa vitt så länge? eller lite åt majonäshållet i färget.
Vad är detta?!?
Jag är bara så trött, kan inte vara hemma mer jag och sambon.
Och han måste få gå på dagis riktigt, han han ingen feber denna gången.
men om ni läser i bliggen är ju det mer ovanligt..
Har ni provat att inte ge honom välling? Det kan ställa till magen nåt så grymt på dom små.
Sen tycker jag att ni ska försöka ha honom hemma från dagis tills han är helt frisk. Han kanske är lika infektionskänslig som våran stora är och då hinner inte infektionerna läka ut innan dom får en ny.
Det är ju bättre att ni stannar hemma med honom så han blir helt frisk än att fortsätta hålla på så här.