• middiz

Emetofobernas tråd 5

Fy vilken panik jag har.. jag är yr och mår halvt illa och ont i magen.. det kommer då och då.. Var ju på akuten i lördags och är rädd för att jag fått någon skit därifrån...

Kanske mår jag dåligt för allt det som händer nu och har hänt hela hösten...
    Minsta med brännskada, sen bruten handled...Mormor som varit dålig och fått åka massor av vändor till sjukhuset.. och allt dom hänt med mej nu... Vet inte hur jag ska hantera all skit!
    La mej i sängen innan och bara grät.. vet inte hur mycket till jag orkar!
    Nu blir det sjukhuset på onsdag igen och sen ev tid för skrapning... avskyr detta!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    lollisen skrev 2010-11-29 17:50:54 följande:
    Ett råd, gråt ut!
    Jag kan i stort sett garantera att det är allt som hänt/händer runtomkring som gör att du mår som du gör... Önskar att jag kunde ge dig en kram, gå ut en runda eller göra nåt för att hjäpa dig rensa tankarna... Tänker på dig....
    Jag gick ner en sväng till vårt sovrum och bara låg där och grät ett tag.. det kändes bättre, som att en sten lyftes bort.. Kan rekomendera det när allt känns jobbigt!
    Nu känner jag tom lite hungerskänslor!
    Tack lollisen, härligt stöd man får från dej! Du är guld värd just nu!
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-30 21:13:35 följande:
    Åååå jag är så jävla arg!
    Om man har barn med magsjuka, kräks galla. och varit sjuk ca 12 timmar. då är man inte URTORKAD och behöver åka till akuten. och hur fan tänker man när man sätter sig på en buss och spårvagn. för man inte vill ta sin bil?!? och sedan säga "jag bryr mig inte vad du tycker S". nej jag fattar det men jag tycker du är en jävla egostisk idiot..
    Vill man inte ha spy i bilen kan man lägga en svart sopsäck under barnet.. inte behöver man riskera att smitta massa folk på bussen och spårvagnen!

Alveline: usch vad tråkigt att du bor mitt i allt just nu... jag tänker efter en gång innan jag dricker vattnet just nu, och då bor jag lååångt ifrån dej.
    Jag blev dålig av vattnet här i min by när dom bytte filtret, det var inget virus eller någon parasit men riktigt, riktigt dålig vattenkvalité. Jag var dålig i två veckor.. Drack inte vattnet på flera år efter det, åkte till min syster och hämtade vatten eftersom dom har vatten från en källa.

Usch i morgon ska jag till sjukhuset igen på undersökning.. har inte blödit mer sen i lördags så det är säkert kvar...

Funderar på det här med primperan, heter det så?, är det verkligen så att man inte kan spy när man tagit det även om man har magsjuka?
    Stämmer detta så måste jag skaffa såna piller!! Det kommer ju underlätta nåt så grymt om man får skiten!!
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-30 21:58:27 följande:
    det sägs man slipper kräkas, men ibland när jag tagit mkt primperan. Då mår jag rätt kasst alltså men blir liksom så slö och borta och vill bara gråta.. Så då brukar jag funderar på om det är värt det?
    Mår du illa också?
  • middiz

Oj då... trodde att dom tog bort illamåendet hos alla...

Nej jag har inte det.. vet inte ens vad du heter

• middiz
    zasata skrev 2010-11-30 22:09:04 följande:
    facebook.

det tar ju bort illamåendet, men man blir rätt snurrig trött och ledsen om man tar mycket.. Jag klarar 5mg.. tar jag mer gråter jag och vill bara sova..
    Jag hade stått ut med att lipa och bli trött, bara jag slipper att spy

Jag menade att jag vet inte vad du heter, antar att du inte heter Zasata i verkligeheten?
  • middiz

Nu vill jag komma med ett positivt inlägg, har en riktigt bra dag! Var på sjukhuset i morse och fick veta att jag inte behöver bli skrapad! Och det som gör ont är en cysta som kommer försvinna.
    Min kropp är dock i väldig obalans med alla hormoner, men det kommer också bli bättre

Har ni sett det första avsnittet av julkalendern? Jag tror den kommer bli bra i år.
    Har ni inte sett den så tycker jag att ni kryper upp i soffan med en kopp te eller kanske lite glögg och era barn ( det går även bra utan ) med en go filt och bara njut av all julstämning och släpp alla tråkiga tankar, det är ju faktiskt bara 23 dagar kvar till julafton! Och vet ni vad det bästa är? Vid jul vänder det och det börjar bli ljusare igen!!
    Jag tror att vi alla har något av en mörkesdeprisson och ljuset gör det bättre. Försök vara ute mycket, det hjälper!!

Här kokar jag tomtegröt med barnen som vi ska mysa med innan julkalendern

Önskar er alla en riktigt underbar kväll!

• middiz
    Fridayyy skrev 2010-12-01 17:31:02 följande:
    Middiz, skönt att allt var bra!!!

Själv sitter jag här med tårar i ögonen för jag fick ett kort av min 4-åring som ritat ett hjärta och ritat mig!! Och en pärlad blomma.
    Åh vad härliga dom är dom små! Visst är dom värda allt! (Här hade jag gjort ett hjärta om jag hade vetat hur man gör )
  • middiz

Men ÅÅÅÅÅ!! Nu börjar allt om igen!!
    Minsta dottern ramlade ner från trappan igen och fick hjärnskakning! Först låg hon vara och tittade o ryggstödet på soffan, när jag tog upp henne spydde hon rakt ut. Det var bara att åka till doktorn med henne.. nu är hon helt blåslagen... Värre otur får man leta efter.. 1,5 år och har redan haft en brännskada med 2:a och 3:e graden, bruten handled och nu hjärnskakning..detta sen i höstas!!

Trots att jag  vet att hon spydde pga hjärnskakningen så börjar tankar snurra. Hon har inte varit någonstans på en vecka men ändå är man orolig för magsjuka, även om hon äter och inte spyr mer.. hur är man funtad egentligen?? Min stackars lilla älskling som har hjärnskakning och jag tror att det är magsjuka?!

• middiz
    zasata skrev 2010-12-03 10:32:40 följande:
    Går hosta på dagis. men varför klagar hon på magont då? Och kompisen hade klagat på magont.. men har inte jag sambon eller sonen blivit sjuka tills på sön bör det väl vara lugnt va? Är endå hyffsat lugn då inget kommit än, om vi blir sjuka borde vi ju mest på ont i magen också med väl?
    Jag tycker att om det är magsjuka så skulle hon ha varit dålig nu... Det kan inte vara så att hon har ont i halsen?
    Kanske en förkylning som satt sej i magen?
    Jag tror i alla fall inte på magsjuka..
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5