• middiz

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-12-10 19:43:18 följande:
    Åååå jag vill med ha bebis.. eller nej.. bara ibland. men så många som var i min föräldrae grupp med leo (han ej u 15mån ni) som är graida igen.. och visst hugger det lite..
    Visst är dom goda dom små Undra om man någonsin skulle kunna tröttna på att ha en bebis??

Jag mår så otroligt bra just nu, känner ett inre lugn och är verkligen lycklig, även om magen har strulat till tusen idag pga stress.
    Har precis gjort mej en landgång och ätit och druckit en kopp blåbärste..supergott!!
    Tänk vad mycket man har att vara lycklig över!
    En underbar man och två helt otroligt goda små flickor som älskar mej över allt annat, hus, god ekonomi, stor familj och släkt..vad mer kan man begära?

Nu ska jag titta på idol och bara mysa för mej själv till min man kommer hem från jobbet!

Önskar er alla en super-duper trevlig kväll!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    Frosk skrev 2010-12-13 20:18:49 följande:
    Uppdaterar. Minsta dottern spydde just ner sig och hela sängen. Jag har duschat henne, hela håret och allt var nerspytt. bytt i sängen. Sambon ligger fortfarande och vilar....
    Behöver jag säga att jag är livrädd!!!??
    Hur går det?
  • middiz
    Frosk skrev 2010-12-14 09:05:36 följande:
    Tack, det går sådär...sambon ligger fortfarande och sover och var uppe för fler toabesök inatt. Inget kräk iaf så det verkar hålla sig bakvägen. Det är jobbigt när man bara har en toalett! Lillan har inte spytt mer, men heller inte ätit nåt. Jag och fyraåringen mår bra än så länge. Ringde dagis för att meddela och samtidigt kolla läget. Tydligen är det inga barn som avrit sjuka, men några ur personalen hade haft samma som sambon, så nåt är det väl som går...
    Och ingen tvätttid förrän imorgon...
    Usch så tråkigt.... Mår din sambo illa också?
    Vi har också bara en toalett.. vi ska bygga en till men min man får aldrig tummen ur att börja!! Två toaletter är bra att ha när man får skiten..
    Har din sambo och din dotter varit någonstans ihop? Eller kanske ätit något som ni inte ätit? Tänkte eftersom dom blev sjuka nästan samtidigt?
  • middiz
    Anonym (huuu) skrev 2010-12-14 09:11:37 följande:
    Här är en till emetofob.. har just varit på Luciafirande på dagis... gissa vad som hände... en tjej såydde rätt på golvet i rummet där alla var, ca 50 pers... Sen fick de fram en hink och hon fortsatte. Fröknarna var snabbt framme och spritade och torkade... men, hur dåliga är oddsen nu? Vi stod nästa så långt bort vi kunde i det rummet, men rätt litet rum så handlade bara om kanske 5 meter.. Sen kan man undra hur den där hinken behandlades sedan.. Jag är LIVRÄDD!
    Det hände oss när vi var mindre.. vi var på lillsyrrans luciafirande fast i en liten kyrka.. Plötsligt hör vi att någon skriker "H*n spyyr" (kommer inte ihåg om det var hon eller han) jag och min familj var därifrån innan dom hann avsluta mening! Ingen av oss blev sjuka i alla fall.
  • middiz
    milla2 skrev 2010-12-14 20:27:31 följande:
    GAAAHHH MIN SON KLAGAR PÅ ONT I HALSEN.. tror ni att det är början på förkylning? jag är knäpp jag tror på magsjukan direkt ..jag står inte ut med mig själv asså
    Garanterat förkylning
  • middiz
    Frosk skrev 2010-12-16 20:37:43 följande:
    Usch...min lilla kräktes ju i måndags och har varit konstig sen dess. Vill inte äta, ligger helst bara på golvet. Hon har kunnat äta lite, lite ibland men idag fick hon välling och började gallsrika och kräktes igen. Det verkar som att hon har väldigt, väldigt ont i magen och den är svullen. Sambon är på akuten nu och jag riktigt orolig! För en gång skull så känns inte kräket som det värsta :/
    Men stackars lilla!! Hoppas verkligen inte att det är någon fara med henne!! Hört något från dom än?
  • middiz
    lollisen skrev 2010-12-16 22:10:44 följande:
    En helt annan fråga till alla er härinne.

Jag håller på att skiva en bok om Emetofobi och tänkte fråga ifall någon/några av er är intresserade av att på nåt sätt vara med i boken? Typ någon form av frågeställningar i boken angående mående/händelser i livet som kan ha att göra med fobin eller liknande.
    Jag är inte helt på det klara med hur jag har tänkt mig än, men det kommer senare isf. Jag skriver inte i "räserfart" direkt, orden flödar när de kommer så att säga.

Kanske kan ta med lite axplock om hur livet kan se ut som emetofob, lite olika syn på fobin eller liknande. *funderar fortfarande*

Kram på er alla härinne, mina tankar går till er ofta!
    Jag kan också ställa upp
    Frosk skrev 2010-12-16 23:36:38 följande:
    Tack för omtanken. Dom är hemma igen, men kirurgen ska ringa imorgon. Hon har tydligen ett hål i vävnaden i magen som kanske behöver opereras. Min stackars lilla gumma. Det gör så ont i mig när jag inte kan trösta och jag kan inte ens ge henne mat för då får hon ont :(
    Men stackars lilla tjej... Magsjuka är en fis i rymden jämfört med sånt här!
    Usch jag vet inte ens vad jag ska skriva.. det är det värsta som finns när det händer ens barn något och man kan inte göra något för att ta bort det onda.. jag vet precis hur det är, men det är ju ingen tröst för dej nu!
    Jag hoppas innerligt att det läker igen snabbt så hon inte behöver opereras och ha ont... Tänker på er!!
  • middiz
    Frosk skrev 2010-12-18 09:24:23 följande:
    Akutbesöket igår gav ingenting! En idiotläkare som bara konstaterade att magen var mjuk..ja så klart är den mjuk, det är ju inte nåt i den! Vi ville ha sjukskrivning fram till operationen eftersom hon blir sjuk så fort hon är på dagis och hon måste va frisk för att få sin operation. Men nej, sjukskriva kunde han ju inte så tillslut skrev han fram till 23:e och för långdragen infektion!? Dom har inte ens sagt at hon HAR en infektion och har inte ens tagit blodprov, för visst kollar man det med blodprov? Allt vi fick med vad recept på vätskeersättning typ, men vätska får hon i sig, men ingen mat! HOn har gått ner i vikt också :( Jag hatar såna läkare som nästan ställer en diagnos innan de ens har lyssnat på en. Vi väntar till måndag nu och då åker vi in igen om det inte är bättre och om dte inte blir värre innan dess då...
    Så får det INTE gå till!!
    Nu vet jag inte vart du bor, men jag rekomenderar dej att gå till Familjeläkarna om dom finns i närheten! Här i min stad är dom alldeles underbara och dom släpper inte hem en om dom inte kommer på vad som är fel. Jag har varit där massor med min minsta (hon som jämt slår sej), ett tag var jag där varje dag i två månader och dom fick en att känna sej som hemma.

Dessutom tycker jag att du ska anmäla den läkaren. Får din lilla flicka inte i sej någon mat så kan hon inte gå och vänta på en operationstid, det är inte rimligt!!
    Och ja, infektion ser dom genom att kolla sänkan, vilket görs med blodprov.
    Jag hade ställt till med ett helvete om jag var du, så ska det absolut inte gå till, jag hade nog helt enkelt åkt till akuten igen och vägrat åka hem innan vi får hjälp. Får vi inte hjälp hade jag anmält och gått till media!
  • middiz
    Fridayyy skrev 2010-12-19 08:23:54 följande:
    Haha, men ni vet att ni måste göra annat 1 gång per månad nu?? =)

Idag ska granen in!! Barnen har tjatat sen de vaknade..=)

Jag hoppas vi alla får en lugn jul!!Och veckan innan nu. Jag känner att julstressen förvärrar oron endel. Gör ni??
    Jag vet allvarligt talat inte vad julstress är, jag har aldrig någonsin varit stressad på jul.. Men sen är ju jag en planeringsmänniska ut i fingertopparna. Jag skriver listor jämt när jag vet att det är mycket att göra
    Jag köpte julklapparna i augusti
    Det enda stressiga nu är att inte nog med att vi firar jul på julafton hos mina föräldrar, vi gör det på juldagen hos svärföräldrarna. Sen annandag jul fyller min syrra år och dagen efter det fyller min morfar år. Där kör det ihop sej en del. Men annars är det superlugnt och jag planerar att handla hem massa mat i morgon så man bara kan vara hemma och ha julmys resten av veckan )

Däremot har jag ångest nu. Min syster körde min bror och hans kompisar. Min brors ena kompis spydde ner bilen. Sen dagen efter (igår) kom syrran och hämtade mej i den.. Jag trotsade fobin och satte mej i bilen. Sen började jag tänka: "Tänk om han var magsjuk och det var därför han spydde"
    Han var så full så han kunde inte ens hålla huvudet utanför bilen och han däckade när han spydde så min bror fick hålla huvudet på honom. Ändå får jag magsjuketankar och tror att det var därför han spydde!
    Han var visst riktigt dålig dagen efter med..
    Jag har aldrig någonsin haft problem med folk som spyr på fyllan innan... fattar inte varför det kommit nu!
  • middiz
    martini bianco skrev 2010-12-19 09:56:33 följande:
    Håller med. Kul med jul, men skönt när det är över!
    Ja för då börjar det vända och bli ljusare..och så småningom med ljuset kommer våren!!!!!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5