• middiz

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-11-02 13:00:16 följande:
    fick ett sms i natt att min modell var magsjuk som skulle kommit idag. så hon kommer på tors.. hur stor är risken för magsjuka tror ni?
    Jag hade nog inte vågat träffa så snabbt efteråt...
    Men om man sköter handhygienen kanske det är lugnt?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

Zasata, har du bestämt dej om imorgon? Jäkligt starkt av dej om du trotsar den här jäkla fobin och går och gör ditt jobb!

Hoppas verkligen att det där vaccinet kommer snart..jag lär stå först i kön!!

I måndags var smittkällaren till alla våra magsjukor här och hälsa på..och gissa vem som sitter här med värsta ångesten nu??
    Hans mamma sa att han hade ätit bra till middag (vi kom in på kräsna barn) för en gång skull och han åt både fika och godis här... men ändå sitter jag här och bara väntar på att min små ska börja spy.. Min äldsta har världens dåligaste immunförsvar och drar åt sej ALLT och hon var svår att lägga idag och då tror jag direkt att det är för hon mår dåligt..
    Blir så trött på mej själv..hur ska jag få bort dessa tankar??
    Jag vet att får man det så får man det.. Men jag vill inte sitta här och tänka tänk om och känna efter om jag mår dåligt eller leta fel på barnen...

• middiz

Hittade den här bloggen..

qes.blogg.se/2010/may/mitt-liv-som-emetofob-krakfobiker.html

Gud vad jag känner igen mej i det hon skriver!!
    Det här med att ha hink jämte sängen, sov på soffan iställer för sängen ett tag, håret uppsatt hela natten, flyttade på saker som låg på golvet så jag inte skulle snubbla på det om man var tvungen att springa till toan, lampan tänd och mycket mer!
    När jag var liten hade jag det så jämt...

• middiz
    zasata skrev 2010-11-04 19:31:34 följande:
    nu mår jag illa också :(
    Jag tror att du mår illa och att du var lös i magen för att du stressar upp dej och inbillar dej lite.. jag är speciallist på det!!
    Har mått illa sen barnens kusin var här..men bara när jag tänker på att han varit här!

Koka lite te och sätt på en film som du älskar..eller kanske ett bad?
  • middiz
    nicely skrev 2010-11-03 21:47:22 följande:
    Jag är som du. Tänker och känner efter samt letar efter symtom hos barnen. Det är så fruktansvärt jobbigt.
    Jag tycker att du var väldigt stark som lät  "smittkällan" hälsa på. Men ångesten efteråt är jobig men du klarar det.
    SKickar styrkekramar till dig!!
    Tack!

Det är tråkigt att man inte kan lita på att folk är friska när dom kommer..förstår inte varför alla verkar ta magsjuka som en lätt sak? Jag menar att även om man inte är rädd för att spy så är det väl inte många som vill göra det?

Skönt att höra att jag inte är ensam om att leta..samtidigt som det är tråkigt att vi är sånna!
  • middiz

Lollisen, det ligger något i det du säger..
    När jag hade en lugn period i tonåren (var aldrig magsjuk heller) så tänkte jag aldrig på att bli smittad av magsjuka..jag levde precis som vanligt.. Hade tom två olika kassajobb och ett jobb som säljare, vilket betydde att jag åkte runt till MASSA olika affärer och plockade varor mm...och jag blev aldrig sjuk!

Det är först nu när vi fick stora dottern och blev smittade av svägerskan 5 ggr på en säsong som jag blev verkligen livrädd för att få det (var det visserligen när jag var liten också men sen glömde jag liksom bort det eftersom vi inte hade magsjuka på många, många år!)
    Hade hon inte smittat oss så många gånger med flit hade jag garanterat inte varit så överdriven nu.
    Ibland kan jag verkligen bli väldigt bitter och arg för jag är en sån hemsk människa så jag tycker att det faktiskt är hennes fel att jag har blivit som jag har blivit...

• middiz
    Avelyn skrev 2010-11-05 09:50:26 följande:
    Smittade hon er med flit ? !!!
    Japp... alla 5 gånger!! Första gången vi blev sjuka fick jag bli inlagd på sjukhus pga uttorkning, när hon fick veta detta bara skrattade hon och sa att hon inte trodde att dom var sjuka för hon hade ju bara spytt en gång?!
    Kanske inte är så konstigt att jag har ångest varje gång vi träffar dom?
  • middiz

Ångest är väl bara förnamnet
    Sluta träffa dom går ju inte heller (även om jag GÄRNA vill) det är ju ändå min mans syster... försöker dock att bara träffa dom när jag absolut måste

milla2, hade det varit jag (och om du kan) så hade jag haft dom hemma och haft en liten mysperiod nu i det tråkiga höstmörkret, leka i lekpark, picknick, baka, måla, bygga kojor mm mm..det behövs massa sånt nu när det är så tråkig årstid!

Zasata, hur går det för dej?

• middiz
    zasata skrev 2010-11-05 20:31:52 följande:
    Men fy! Varför gör man något sånt?

Sådär, ångest är bara så stor, gick hem från jobbet och bara sov sov och sov..
    Ja jag hade väl inte varit sur på henne om hon gjort den EN gång... men FEM gånger!

Förstår att du har ångest nu, men jag tror det kommer gå bra!
    Grönsiska skrev 2010-11-06 01:01:06 följande:
    Idag har jag undvikit en situation med 100% risk för magsjukesmitta dels av egoistiska skäl, men också pga att vi ska träffa en släkting med nedsatt imunförsvar imorgon. Vill ju inte medvetet dra dit smitta av något slag överhuvud taget.
    Man får undvika en situation där det är 100% risk för magsjukesmitta!!
    Det tror jag dom flesta vetiga människor gör!!
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-08 16:31:42 följande:
    Kopierar från min blogg NÅN kanske vet?

Vad är felet på mig undrar jag?
    Senaste två veckorna har jag mått pyton, men överlevt.
    Trodde jag höll på att få influensan eller något då en del haft det på jobbet, men inget hände.
    I fredags fick jag till slut gå hem för jag höll på att somna framför datorn flera gånger och inget hjälte. Och jag hade så ont i magen.
    Åkte hem och somna direkt, sov tills barnen skulle lägga sig, och sen halv sov jag i soffan.
    Och så har hela helgen varit, jag orkar inte hålla mig vaken, när jag är vaken känner jag nästan bara för att gråta för jag är så trött.
    Jag har även under dessa två veckor när jag varit kass blivit väldigt skakig, tappar grejer också.
    I söndags gick jag till läkaren som sa att jag har gallsten, men det känns inte rätt.
    Visst det gör ont där gallan sitter, men öven rästen av magen.
    Ner vid äggstockarna och vid magsäcken. (nej inte gravid!)
    Försökte jobba idag gick upp vid sju men gick inte 30 min senare sov jag och kom till jobbet vid halv 11.. Klockan 15 fick jag gå he för jag var så trött och hade ont och ville bara gråta.
    Så någon, vad är det för fel på mig?
    Här kommer lite frågor.. en del dumma

Är du ute något när du är ledig och promenerar tex?
    Kan det vara någon form av höstdepression?
    Kan det ha något med medicinerna du äter?
    Har du gjort ett grav-test och vet säkert att du inte är gravid?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5