-
Det dödar bakterier men inte virus..men det finns ju magsjukebakterier också så det skadar ju aldrig att prova!Fridayyy skrev 2010-08-03 16:02:27 följande:Jag vet inte om det dödar, nåt borde det väl döda??? Det är ju starkt iaf. Jag tycker det är gott! Det finns ju andra sorter som är "godare" som Jägermeister och sånt.
-
Mina är ju fortfarande hemma, jag försöker få en plats hos dagmamma nu eftersom det är ett års väntekö på I ur och skur-dagiset.Emma w S skrev 2010-08-12 14:16:35 följande:Ni som har barn, har ni era barn på dagis eller hos dagmamma? Hur har ni tänkt vid ert val av barnomsorg?
Jag ser det som så att hos dagmamma finns det inte lika mycket smitta iaf. Och I ur och skur är ju ett ute-dagis och då brukar barnen knappt vara sjuka säger dom!
Sen får vi väl se, Jouline, min stora dotter, hon drar åt sej precis ALLT. -
Inte på det som finns här, det är det från 1 år tror jag.
Hade jag fått bestämma så hade jag inte haft dom på dagis alls, men tyvärr finns det inga barn i Joulines ålder som går hemma så hon har ingen att leka med. Det är bara därför hon ska börja nu... Önskar att fler hade valt bort dagis!
-
Barn kan spy av feber, Jouline gör det jämt.milla2 skrev 2010-08-12 18:25:39 följande:ångset enormt just nu..min son har 39,3 i feber låter som har är en aning täppt i näsan.. men nu klarar han även på magen.. tror ni d är magsjuka på g-
Jag kan få ont i magen och bli lite sålig i magen när jag får feber. Tror det är ganska vanligt!
Det är ju omöjligt för oss att säga om det är magsjuka eller inte, men det ska inte gå någon vidare magsjuka nu iaf! -
Jag googlade "I ur och skur Göteborg" och fick fram det här:
www.naturochlek.se/
www.utsikten.org/
www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c4/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwML1xAnAyNjc2MXZ7MARwNnE_2CbEdFAAWb8EE!/&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_se/politikoorganisation/organisation/enheter/forskola/sdf+harlanda/forskolan+skogsglantan/art_n105_skogsglantan_nyckelpigan
bergaborgen-se.loopiasecure.com/index.shtml
Så det finns faktiskt ett par styckna
-
Visst är det tråkigt att man inte kan välja?Avelyn skrev 2010-08-13 09:52:00 följande:Dagis här för de små, de stora går i skola. Någon dagmamma finns inte att tillgå här. Min dotter börjar sin nya dagistermin på måndag och lilla sonen börjar i Januari 1 år gammal. Inget att välja på Måste ju jobba.
Tänk alla som vill vara hemma med sina barn..men då kallas det för kvinnofälla.
Jag hade älskat att få vara hemma med barnen tills dom börjar skolan och sen jobba deltid. men som sagt så finns det inga alternativ.
Jag har hoppats på vårdnadsbidrag sen den stora tösen föddes..även om dom sagt att vi ska få det så har inget hänt...såå tråkigt!! -
Hur många är vi runt jkpg egentligen?
Jag hörde på radion att skiten går på ryhov nu, och jag var där i lördags utan att veta om det...men bara på apoteket visserligen. Men ångest hade jag när jag fick veta att vinterkräksjukan går där dagen efter.
10 avdelningar har dom fått stänga!!
Dom skulle försöka ta reda på vart det kommer ifrån...antar att dom misstänker vatten eller mat...
Jag fick höra av en som håller på att utbilda sej till sjuksköterska att sjuksköterskorna/undersköterskorna på ryhov tycker att det inte är bra med handsprit eftersom dom tar bort dom goda bakterierna med.....
Hur ska man tolka det? Att dom inte använder det?
-
Jag skulle ha gjort en gastroskopi när jag hade magsår och spydde blod, men eftersom jag ammade min äldsta dotter då så fick jag inte lugnande och klarade verkligen inte av det, det slutade med att jag drog ut kameran....Frosk skrev 2010-09-02 20:51:30 följande:Hej i tråden! Vet inte om jag skrivit här innan. Hängde i nån tråd för längesen, men blev mer uppstressad så jag tog bort den, klarade inte av att läsa om kräks varje dag.
MEN, nu är det såhär att jag kommer bli kallad för en gastroskopi i höst. Och snälla nån hjälp mig! Jag vet inte hur jag ska fixa det. Är det någon här inne som gjort en gastro, nån som fått sövas?
Jag tror inte man får bli sövd för att göra en gastroskopi...det är vad jag har hört iaf...tyvärr.. -
Fy vad dåligt jag mår idag...
Magen börjar knipa och så kör det i den sen får jag springa till toaletten...det är som vatten.
Ibland mår jag illa och ibland är jag hungrig??
Jag får ju så här av laktos, men har inte ätit nåt med laktos nu!!
Tror ni det är magsjuka??
HATAR DET HÄR!!!
-
Jag vet inte alls...åt inget igår så sitter och försöker få i mej lite saft nu. Mår inte så illa (förutom illamåendet för jag varken ätit eller druckit på ett dygn) men det kör lite i magen igen...lollisen skrev 2010-09-07 18:32:14 följande:Känner du att du är hungrig så lär det väl inte vara magsjuka eller? ... eller? Ibland kan man ju blir sådär ändå... Jag hade så i helgen tex... Knep och var jättedålig i magen, men är väl rätt övertygad om att det inte handlade om magsjuka eller så.. Kanske att jag fått i mig lite knasig mat isf...
Det har varit väldigt stressigt det sista nu, min minsta brände hela handen på plattan i fredags så vi åker till doktorn med henne varje morgon, sen är det köksrenovering på det och mycket mycket annat...kan tänka mej att min kropp vill att jag ska lugna ner tempot lite..