• middiz

Emetofobernas tråd 5

En fråga till..hur ser dina matvanor ut?
    Kan det tänkas att du har brist på något?
    Mycket sött/skräpmat?

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

Men du Zasata..har du läst biverkningar på citalopram?
    Allt det du beskriver står med....

• middiz
    zasata skrev 2010-11-08 17:16:27 följande:
    skall kolla på fass :)
    Jag kollade fass..alla dina symptom står med på biverkningar..
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-08 17:26:56 följande:
    Ja.. Men att dom borde försvinnit?
    Jag tror (nu vet jag inte för jag är absolut ingen läkare!! försöker bara tänka lite logiskt..) att kanske om man äter något för mycket så blir det "för mycket" för kroppen och den kan börja säga i från.. Så är det för mej med mat (vet ej medicin) äter jag något för ofta så blir man mage till slut dålig av det och jag börjar må dåligt... kanske är detta lite långsökt men kanske att det kan vara så?

Fick en annan fundering.. du äter väl någon mer medicin? Brukar du blanda dom?
    Tänkte om dom reagerar på varandra?
  • middiz
    milla2 skrev 2010-11-08 19:06:11 följande:
    GAHHH nån som orkar läsa å svara? Idag är första dagen som jag är ensam med barnen.. jag valde att lämna barnen på förskolan eftersom jag ska försöka å inte föra över detta hemska på barnen.. men när jag hämtar min son på dagis så säger dom att han inte sovit å sen efter lunchen hade han bajsat 3ggr "löst"..jag frågade om det var vatten men det var det inte!
    Nu är jag så himla rädd... ska vi få detta nu alla 4 här hemma,hur ska jag klara detta och helt själv? Ångesten är så jäkla enorm och jah orkar inte äta inget..
    när vi kom hem så frågade han om välling och det fick han så ville han ha mer så han fick en till.. .. inget hände..
    nu fick han 2till och nu har han lagt sig för kvällen.. tror ni han har magsjuka och tror ni han vaknar i natt å har det?såå himla rädd nu.. jag hämtade kl 14 i dag å inget hänt..
    Kanske hade han bara en utrensning ( som vi så vackert kallar det här hemma ), mina barn har sånna dagar så dom bajsar mycket för att rensa ut..verkar det som i alla fall
    Men han kanske bara fått i sej något som hans mage reagerar lite på.. kanske lite sand från sandlådan eller något sådant.
    Jag tror i alla fall inte att det är magsjuka, då hade han inte velat äta!
  • middiz
    martini bianco skrev 2010-11-10 15:27:41 följande:
    Usch nu kommer den tiden på året då jag fullkomligt HATAR facebook... Varför, varför, varför uppdaterar folk med att de är sjuka? Hon läser på samma universitet som mig, vi har samma lunchrum osv... Som tur är ska jag inte dit förrän på måndag men jag åt i lunchrummet igår, men det ska ju vara utom fara. Usch för facebook.
    Håller med dej helt! Det är en på min facebook som bor i en grannstad vars barn har fått skiten.. visserligen är dom sånna som åker hem till andra när dom spytt..men ändå! Det man inte vet mår man inte dåligt av
  • middiz

Jag har visst haft urinvägsinfektion sen innan sommaren som inte gått över... Nu får jag äta något stark pencillin som jag mår illa och får halsbränna av..på detta försöker jag även sluta röka och bara det gör ju att man mår illa.... Fyyy vill inte vara mej just nu :-/

• middiz
    martini bianco skrev 2010-11-11 15:27:02 följande:
    stackare! Ät mycket fil, det ska vara bra när man äter penicillin. Och saltlakrits brukar funka för mig vid halsbränna av någon konstig anledning.
    Tack för tipsen! Får prova detta!
  • middiz

FYY min mage ballade ur helt nu efter maten.. åt mycket... men det är nog pencillinet som ställer till det.. har halsbränna, ont i magen, mår illa och lös i magen...och på detta är min man och jobbar och är inte hemma förrän nio..alltså måste jag försöka hålla mej medan jag ger barnen kvällsmat, borstar tänderna på dom och lägger dom... hur fan ska det här gå?!

• middiz

Usch..dags att ta pencillinet igen nu... Jag ska äta dom tills på torsdag och på lördagen där sen så ska vi på släktkalas på makens sida...dom som jämt smittar oss med allt! Jag kommer ha noll immunförsvar efter detta och kommer garanterat bli sjuk... skulle ni ha åkt?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5