Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

Nu har jag hamnat i den där onda spiralen och mått illa i dagarna tre, har även trott att jag ska bli ms i tre dagar, vilket egentligen är orimligt!

Mår illa nu, kroppen ger otydliga signaler vilket gärna eskalerar till ångest rädsla och mer illamående...

MEN! idag ska jag f*n utmana ångesten och ge mig ut!! Ska må bättre under dagen, tänker inte slösa bort en ledig lördag med familjen på att låta ångesten och rädslan styra... Pepp pepp!! Måste klara det här!

• lollisen
    Anonym skrev 2011-02-26 19:45:06 följande:
    Jag lämnar denna tråden då jag inte fått uppmuntran och svar av er så jag lämnar tråden. Tråkigt att det blir så här. När jag behöver hjälp och svar men får inget alls. Det har inte hänt bara en gång utan flera gånger.

Ni får ta hand om er. Ha det bra.
    Sådär känner vi nog alla emellanåt kära du. Det är absolut inte alltid jag får respons heller, men känner att det är rätt skönt att få ventilera ibland bara, vi läser väl igenom alla svar alla här tror jag. Men ibland har man helt enkelt inga bra svar...
    Kram
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Jag tänker att de sprider sin okunskap om detta.. Suck!!
    Man kan omöjligt veta vilken typ av virus man haft om man inte lämnat in prover och fått det bekräftat vilken typ.

• lollisen
    I have a kid skrev 2011-03-31 09:22:33 följande:
    HJÄÄÄÄLP!  träffade i TISDAGS  5-10 minuter en vännina och hennes son ute..på stan.  på  tisdag natten fick hennes son ms
     vad är chansen att jag BLIVIT SMITTAD???   sitter i skolan å mår pyton, men frågan är om det är för att jag har ångest eller vad ??????

RÅD???
    Rådet till dig är att andas och syresätta din kropp ordentligt och koplla bort tankarna på att du blivit smittad av dem. Virus som ger ms ska inte smitta innan det brutit ut och de hoppar absolut inte på dig utomhus! De äger inte den förmågan riktigt... ^_^

Så koppla bort det och tänk att det säkerligen är din ångest som spökar och att det är dina "tänk om..."- tankar som triggar igång ett jobbigt mående just nu.

Kram
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Näe!!
    Sonen vaknade med ett ryck idag, han blev skrämd av ett ljud.
    Han sa efter en stund att han mådde illa... Men det hände inget...
    Nu har det kommit illamående till och från sen klockan 6:30 men inget kräk eller diarré...??

Alltså, i 7 timmar till och från!? Vad är detta?? Hmn... Stackarn...

Själv får jag ångest igen och har redan mentalt ställt in mig på att det är ms.... :0(

• lollisen

Här var det väldigt tyst och lugnt idag...

Iallafall, sonen har mått illa till och från hela dagen men inte hänt mer... ?

Well, hoppas de e över nu och att det inte smittar!

Kram på er allihopa!

• lollisen

Men vad ÄR nu detta??? Idag fick han tillbaka illamåendet, ont i magen, feber och var lös i magen nu... Gult var det med...??

ÄR det ms eller vad kan det vara?? Kan man vara illamående i TRE dagar innan det bryter ut eller vad??

• lollisen

Ringde till dagis nu, det går tydligen ms där igen!! morrar
    De tror själva att det rör sig om rota då den är så segdragen...
    Well, hoppas sonen slipper kräkningarna och att det inte blir värre än såhär...
    Han är ju ändå 6 och haft magsjuka en hel del, så förhoppningsvis har han en motståndskraft och blir inte sämre än såhär...?

Han sov fram till nu! Helt galet! Han rusar upp innan 7 varje morgon annars..

Nu försöker han äta lite tunnbröd, en tugga i taget.

Håll tummarna för oss, sambon ska åka till Frankrike för skidåkning till helgen, hoppas han slipper insjukna!! Skulle väl vara typiskt annars, han som ALDRIG blir sjuk..

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5