Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-11-23 10:00:40 följande:
    Ååå få vad jobbigt :( lider med dig. Har ni fler toaletter? Tänk att han är vuxen och kan tvätta sig själv och städa! Ha olika handdukar, olika tandkräm. Är vitpeppar och proviva!!
    Han gick på en annan toalett som vi har i källaren, så det är ju bra. Ja, olika handdukar och sådär. Ska iväg och jobba sen ikväll och har fixat barnvakt så att sonen kanske kanske slipper undan, hoppas verkligen det! Vill inte att även han ska insjukna eller så....

Jag har verkligen inte tid att bli sjuk heller! Har krisat sig rejält på jobbet då en kollega avlidit och vi får täcka upp så gott det går... Samtidigt som vi måste försöka ta oss igenom sorgen allihop... Usch, allt händer verkligen samtidigt känns det som...
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    zasata skrev 2010-11-23 10:08:56 följande:
    Men med olika toaletter går det säkert bra! Beklagar er kollega :(
    Jag hoppas verkligen att vi slipper bli smittade...   Tack.
  • lollisen
    jomi skrev 2010-11-23 10:19:04 följande:
    Lollisen: Dags att få *krama om* dig med en bamse!!!
    Du kan ju alla "knep" för att slippa så håll dig till dem så kommer det gå BRA!
    Tack!

Tänkte berätta för dig, att det är ingen risk att smittan förs till dagis, morfar kommer å hamtar J sen och sambon och J har inte träffats eller så. Så inga riskr där! Pratade och förklarade precis för förskolan.
  • lollisen

Funderar lite här... Sambon fick magknip och magen bullrade i stort sett fram och tillbaka hela natten. Han har varit på toan EN gång... Då lös i magen. (Förlåt kära sambo för att jag delar denna info till andra. )

Låter detta som magsjuka? Jag stressar ju upp mig och behandlar det som om det vore magsjuka,men å andra sidan så är man ju överkänslig som emetofob!

Vad hade ni andra tänkt?

• lollisen
    Frosk skrev 2010-11-23 11:09:10 följande:
    Svårt att veta, kan ju vara eller inte. Beror bäl lite på måendet i övrigt.

Jag har en mage som ballar ur rätt ofta pga ibs, får ungefär samma symtom magsjuka ibalnd, kallsvettig, illamående osv, men jag känner ändå en skillnad mot när jag får riktig magsjuka och vet att det oftast bara är ibs.

Hur går det för din sambo nu?
    Det går lite upp å ner, men inte behövt gå på toa mer eller så... Det är ju det som är konstigt, det började igår kväll, rätt sent och har bullrat hela natten, men inte behövt gå på toa förrän typ vid nio-tiden eller så... Inget mer efter det, börjar väl känna att han skulle kunna gå igen men inget akut.

Det kan ju vara så att hans mage är allmänt uppretad oxå. Han kände av halsbränna igår på dagen, slängde i sig 4 korvar (stekta) med bröd och blev proppmätt, drack några koppar bryggkaffe (perkulator) och sedan började det kännas konstigt sa han... Kanske beror på det? "Vanligt" folk skulle ju skylla på det direkt, men en annan får ju varningssignaler direkt!
  • lollisen

Det svider i magen på honom säger han, känner sig rätt matt... fan, tror inte jag kan förklara bort det mer än att det verkar som magsjuka va? Boooo....

• lollisen
    LillaMammis skrev 2010-11-23 11:45:53 följande:
    lollisen skrev 2010-11-23 11:28:12 följande:
    Det svider i magen på honom säger han, känner sig rätt matt... fan, tror inte jag kan förklara bort det mer än att det verkar som magsjuka va? Boooo....
    Halsbränna, svider i magen och diareé. Jag hade sagt magkatarr!
    Hoppas jag har rätt och du har fel.
    Jag hoppas på det! Eller, det är ju synd om honom vilket som, men enklast för oss alla om det inte är smittsamt!
  • lollisen
    LillaMammis skrev 2010-11-23 11:53:08 följande:
    Kan du åka till apteket och köpa magsyrehämmande till honom och se om det hjälper? Vore skönt för honom att slippa och skönt för dig att inte behöva vara orolig.
    Gav honom en omeprazol, får se ifall det hjälper... Hoppas hoppas!
  • lollisen
    Fridayyy skrev 2010-11-23 12:17:11 följande:
    Har han matlust?? Annars är det ju inte så ovanligt med bullrig mage och att man blir lös i magen, säkert korvarna iså fall, antingen något fel på dem eller om de var starka eller nåt. Men har han inte matlust IDAG så kan det vara magsjuka.
    Ingen direkt matlust alls... Har fått i sig ett glas med smoothie som jag gjorde till honom, men blåbär i och lite andra "braförmagensaker"...
  • lollisen

Well, nu sitter han och äter spagetti, tycker det smakar gott, men får lite ont i magen samtidigt. Men tänker äta ändå eftersom det smakar gott! Knas den där...

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5