Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

Blääää!!
    Just nu har jag värsta ångesten och är nära att ta teralen för mitt illående!
    Vaknade av en konstig känsla i kroppen, säkert ångest, men kopplar det såklart till illamående! Nu har jag panikångest och det liksom kryper i hela kroppen... :0(
    För jag är såklart övertygad om att jag ska kräkas.....
    Varför ska det behöva bli såhär?
    Har ju blivit bättre i min fobi, men just NU mår jag riktigt dåligt faktiskt...
    Usch...

• lollisen

Jag mår fortfarande illa!
    Det går i vågor och liknar vågor av ångest i samband med illamående....
    Emellanåt känns det som att jag ska kräkas och jag vet inte vart jag ska ta vägen!! Panik!!!

Jag vill inte må såhär... Usch... Jobbigt som f*n just nu faktiskt.... vill bara må bra igen nu....

• lollisen

Nej, inte tagit teralen... Känns rent logiskt som ångestrelaterat, men fobin säger mig annerledes... Såååå trött!!

Det borde brutit ut om det handlar om ms... Hållt på fram å tillbaks sedan igår... Men man vet ju aldrig... Hmn...

• lollisen

Hat tagit ett lååååångt bad nu och känner mig liiiite bättre... Har fortfarande känningar, men mår iallafall lite bättre... VIll härda ut så länge som möjligt innan jag tar teralen, så att man inte hamnar i ekorrhjulet igen eller så... Ja, ni fattar.

Jag hatar ångest, alltså HATAR ångest när den slår till så hårt. Usch!

Tack älskade älskade ni för allt stöd! Ni är guld värda!

Hjärta

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Hej!
    Ingen ms här... Men mår fortfarande lite knasigt.. Tror de e ångesten faktiskt...
    Sitter på jobbet nu och försöker tänka på annat iallafall. Har bara 11 timmar kvar tills jag får åka hem... Pust...!

• lollisen

Bara luuuugn Jomi!
    Det ska inte smitta innan och det låter inte dom ms... Hon är inte gravid?

• lollisen

Jag har hört talas om sprayklorin? Någon som vet vart man kan köpa/beställa det?
    OM någon skulle bli ms här, vore det ju toppen att ha det hemma menar jag, :0)

Hoppas någon vet. Kram på er!

• lollisen

Nej milla... Hur skulle ni kunna blivit smittade av någon som inte ens insjuknat än?

• lollisen
    Anonym skrev 2010-12-30 21:33:55 följande:
    Ni som fött barn och använde lustgas.. Spydde ni av den?
    Är så nervös inför förlossningen att jag ska spy.

Spydde ni av själva smärtan också?
    Jag använde inte lustgas pga att jag inte ville "droga" mig eller känna mig blurig helt enkelt. Men kan säga att jag kräktes inte en ända gång, varken under graviditeten eller förlossningen.
    Har man inte lätt för att kräkas annars, tror jag inte att det är jättevanligt att man gör det på förlossningen heller.

Men berätta om din fobi/ångest inför detta för den personal som du ska ha när det är dags för liten att komma ut, så kan de lugna och stötta dig.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5