Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

Han kräktes några ggr till sen. Så man behöver ju inte tveka på att det var ms, det som tröstar mig är att han inte mådde dåligt och att han inte kräktes så många ggr.
    Jag har typ inte så mycke ångest just när jag är i det, mer efter när man börjar landa och tänka och känna efter för mycke eller så....
    Nu går man ju mest och väntar på att bli sjuk själv...

• lollisen

Middiz; han verkar hur pigg som helst annars, 3 ggr kräktes han plus lite knip i magen emellanåt sa han själv.
    Så vi får väl hoppas på att det var en lindrig ms eller så... Förhoppningsvis nåt som inte smittar oss andra om man uttrycker det så...

• lollisen

Usch....
    Försöker bli av med mina envisa tankar om att ha blivit smittad nu... Boooo...

• lollisen

Just nu känns det mer som tvångstankar jag har, att "nu mår jag snart illa, känner jag lite i magen nu, kommer jag snart att kräkas?" Etc....
    Det låter väl mer som tvångstankar? Skiiiiiitjobbigt är det hur som helst! Hade helst av allt bara velat kunna koppla bort de..

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    Frosk skrev 2011-02-07 09:35:09 följande:
    Det pratas på nyheterna om att de kanske har hittat ett vaccin som fungerar på alla typer av influensa. Då borde det väl även fungera även på vks eftersom det också orsakas av ett virus, eller? Å håll tummarna nu!
    Det tillhör inte alls samma stamtyp av virus, VKS och influensan.
  • lollisen
    Frosk skrev 2011-02-07 09:48:41 följande:
    skit då. Jag tänkte att det kanske fanns ett hopp då det skulle funka på alla typer av influensa, tillhör inte de också olika stammar?
    Jo, men de tillhör ju virusstammen influensa, förenklat..
  • lollisen
    Frosk skrev 2011-02-07 10:09:42 följande:
    hmm...typiskt! :(
    Men läste nånstans, kanske längre bak i denna tråden? Att de (forskare?) är mer engagerade att finna svar på nåt som gör oss mer motståndskraftiga mot vissa typer av magvirus.
  • lollisen

Varning, äckliga detaljer!

Tänker på en sak, det är sååå himla konstigt... I lördags så ville sonen inte äta och verkade lite trött, allmänt hela dagen sådär, men tännkte att han somnade ju sent på fredagen...
    På kvällen började han ju kräkas, det som är konstigt är att han var HUNGRIG mellan han kräktes, åt godis och hade sig...??
    Sen kom det upp och han var rätt road av att det luktade godis....
    Kräktes ju bra 3 ggr, sen var det över...
    Konsigt bara...

• lollisen

Hmn....

Funderar på när man kan börja pusta ut..!?

Vi lämnade det "kontaminerade" hotellrummet igår innan 12.... Men sonen kräktes sista gången vid typ 22-tiden i lördags... Vad ska man räkna ifrån tycker ni??

Ush... Dumma dumma.... tänk om man bara kunde veta ifall det bara var nåt han ätit eller så, om man bara vetat ifall det öht smittar.... hmn...

• lollisen
    Lillave skrev 2011-02-08 19:01:09 följande:
    Hur mår du Lollisen? Hoppas bra!!!

Dottern hemma idag med hög feber och hosta. Själv värker min hals litegrann. Men men, tar hellre 2 veckors svår förkylning än att behöva spy en gång...
    Fortfarande inte insjuknat eller så... Hoppas att jag slipper!!! Men de borde inte va större risk snart va? eller hur ska man tänka? *förvirrad*
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5