Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-12-30 19:58:36 följande:
    nej, ingen risk.
    Grönsiska skrev 2010-12-30 18:41:40 följande:
    NU är jag nojjig...48 timmar sedan yngsta dotterns sista symptom. När kan man pusta ut? Är supernojjig att jag eller andra dottern ska bli sjuka inatt.

Vi firade jul hos svärföräldrarna och där blev en släkting sjuk natten till eller på morgonen 26/12, vi åkte hem samma dag. Den 27 blev maken dålig och på morgonen den 28 blev yngsta dottern sjuk. Inatt blev svärfar dålig. Betyder det att det är 3 dygns inkubationstid eller? Den som var sjuk med familj åkte inte förrän 27/12 och toaletten var inte städad med klorin endast spritad.
    man säger ju 4a dygn. men är det hemma hos mig räknar jag ca 3 veckor då det är så länge det lever på ytor, men normalt bör någon har blivit sålig innom 48timmar!
    Det KAN överleva så länge på VISSA ytor, men hör absolut inte till vanligheterna. Då skulle ms härja otroligt mycket värre än vad den gör idag.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    zasata skrev 2010-12-30 23:09:25 följande:
    Min första förlossning vågade jag inte ha lustgas, provade en gång jättesvagt smakade illa och körde helt utan smärtstillande, andra gången hade jag så ont så jag tog lustgas tills jag svammade, skall se vänta. lite...
    där är min sista förlossning:
    kidzmode.blogg.se/2010/september/min-forlossn...
    ingen jag känner har spytt under förlossningen tror jag.
    lollisen skrev 2010-12-30 21:46:08 följande:
    Det KAN överleva så länge på VISSA ytor, men hör absolut inte till vanligheterna. Då skulle ms härja otroligt mycket värre än vad den gör idag.
    Hur länge överlever det då?
    Oftast bara några få dagar om ens det... Men de har (smittskydds. tror jag de var) kunnat spåra på visa ytor, som gynnar deras överlevnad (virusets), att de lyckats överleva i högst 2-3 veckor...

Men det innefattar inte ytor som toaletter (vilka är väldigt ogynnsamma för virus/bakterier) eller tex lysknappar/golv eller kläder...

Möjligtvis skulle de kunna eventuellt kunna överleva på en tjock heltäckningsmatta där någon k**kts och inte fått upp alla rester eller så och att det krävs ju en del för att man skulle kunna få in viruset i munnen.
    Inte många jag känner ligger å krälar på mattor och suttar på dem... Om man inte är ett spädbarn då.
  • lollisen
    jomi skrev 2010-12-31 10:53:38 följande:
    Sitter här med en liten kille på knappa 3dygn!!!!

Var livrädd för att kräkas på FL...skrev det i mitt förlossningsbrev!
    Hann inte ha en tendens till illamående eller kräkning denna gången heller...
    Lustgas är lite äckligt i ca 2 min men sen bllir det ens bästa vän!!

Jag mådde mer illa av smärtan INNAN ex riktigt onda förvärka osv....
    Så testa tycker jag med!! även om de första andetagen i masken inte är skitgoa direkt...
    Men G R A T T I S  vännen!!! Vad KUL!!!
    Gick det fort?
    Va de jobbigt?
    Hur mår ni?

Massa frågor...

Grattis än en gång till pojken!
  • lollisen

Usch vilken ångest jag har nu... Har legat inne på sjukhus med sonen sen i onsdags och nu mår jag jätteilla...
    Är då såklart helt övertygad om att, nu måste det vara som så att jag är magsjuk och kommer må jättemegadåligt.... :0(
    "tänk om.. Tänk om... Tänk om... Kommer jag att kr**as nu? Hur känns det i magen? är det den där känslan eller oro?"

Tankarna maler och jag blir galen snart!! :0( vill bara få sova, behöver all kraft och ork jag bara kan få...
    Ont i nacken har jag med... Bara elände nu...

Jag nojjar främst om Svininfluensan och magsjukan nu... Måste vara frisk nu för sonens skull ju...

Rent logiskt tror jag att mitt illamående kommer från all stress... Men så kommer tankarna "tänk om, det kanske ÄR magsjukan denna gången.....?" etc...

Jag vill INTE!!! :0(

• lollisen

Ursäkta för Informationen nu, men va på toa och gjorde nummer två så att säga, var inte lös i magen.
    Det borde inte vara ms va? Sliter i alla halmstrån nu!
    Sambon är på väg hit med teralen nu iallafall...
    Sååå snällt!!

• lollisen
    Grönsiska skrev 2011-01-11 01:40:33 följande:
    Vet inte varför du låg inne med din son (ber om ursäkt om jag missat det i tråden). Det låter inte som magsjuka du har. Man måste inbte få magsjuka från sjukhus och låg du inne med sonen pga magsjuka så blir man som förälder ju inte sjuk varje gång heller, även om man tröstar och städar mm. Hoppas du kan slappna av lite så du får en lugn natt.
    Det var nog ångest jag hade. Sonen ligger inte inne för magsjuka. Han ligger inne för att han fått mördarbakterier i höftledsvätskorna bägga sidor. :'(
    Opererad och mår inge vidare alls, enorma smärtor. :'(

Jag var så övertygad om att jag faktiskt skulle kräkas igår/inatt, mådde så otroligt dåligt.
  • lollisen

Mrslonely;
    Jag förstår att du upplever det som jobbigt och kanske onödigt detaljerat i vissa inlägg (som det du hänvisar till, barnet som kräks).

Vi alla härinne kanske kan tänka på att inte bli alltför detaljerade när sådana saker inträffar?

Jag minns när jag var som värst i min fobi, då kunde jag knappt läsa eller se på TV just för att man allt som oftast fick detaljer eller äckliga scener som triggade igång min ångest till Max.

Iallafall vänner, så kan vi ha förståelsen inför våra fobier och svårigheter, härinne är alla välkomna och det är tråkigt om någon känner sig utanför eller så.

Jag själv svarar intensivt emellanåt, stundtals läser jag mest. Det är absolut inte alltid mina inlägg blir besvarade, men man får fråga igen eller så skiter man i det och tar det inte som nåt personligt.

Kram på er allihop!

• lollisen

Nej, munskydd hjälper inte på andra sätt än att man kanske inte lika lätt stoppar fingrar i munnen.
    Men Well, man kan väl ha på sig det om man inte skrämmer upp barnen mer än nödvändigt... ;0)

God hygien är A och O .

• lollisen

Ahlgrens bilar?? Ska de förhindra?? Huh?
    Oj vad tjock jag skulle kunna bli nu,.. ;0)
    Ska googla på detta så fort jag har möjlighet.
    Är fortfarande på sjukhuset med sonen, men kommer hem idag! :0) underbart!!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5