zasata skrev 2010-12-30 23:09:25 följande:
Min första förlossning vågade jag inte ha lustgas, provade en gång jättesvagt smakade illa och körde helt utan smärtstillande, andra gången hade jag så ont så jag tog lustgas tills jag svammade, skall se vänta. lite...
där är min sista förlossning:
kidzmode.blogg.se/2010/september/min-forlossn...
ingen jag känner har spytt under förlossningen tror jag.
lollisen skrev 2010-12-30 21:46:08 följande:
Det KAN överleva så länge på VISSA ytor, men hör absolut inte till vanligheterna. Då skulle ms härja otroligt mycket värre än vad den gör idag.
Hur länge överlever det då?
Oftast bara några få dagar om ens det... Men de har (smittskydds. tror jag de var) kunnat spåra på visa ytor, som gynnar deras överlevnad (virusets), att de lyckats överleva i högst 2-3 veckor...
Men det innefattar inte ytor som toaletter (vilka är väldigt ogynnsamma för virus/bakterier) eller tex lysknappar/golv eller kläder...
Möjligtvis skulle de kunna eventuellt kunna överleva på en tjock heltäckningsmatta där någon k**kts och inte fått upp alla rester eller så och att det krävs ju en del för att man skulle kunna få in viruset i munnen.
Inte många jag känner ligger å krälar på mattor och suttar på dem... Om man inte är ett spädbarn då.