Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

Hej alla!

Tack Jomi för gulliga ord! Kul att han bjudit dig på goood sandkaka... haha... Lille rackare...

Sitter med en liten ångestklump i halsen fortfarande, men försöker att ignorera tankar och känslor... Är jag smittad så är jag liksom.. Lika bra att sysselsätta sig så mycket som möjligt innan isf, så slipper man dra ut på lidandet genom att ha en helsikes massa ångest flera dygn innan menar jag...

Rationellt sett försöker jag tänka så... Sen att känslorna vill göra det riktigt jobbigt för mig det är en annan sak...

Tack för era ord och ert stöd! Ni är guld värda!

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Jag mår fortfarande lite upp och ner.... Snart har "tiden" gått ut och jag kan pusta ut lite mer... Försöker dock att inte räkna så mycket på timmarna eller lägga min fokus på det... Men det är svåååårt!

Hur mår du annars Jomi?

• lollisen
    jomi skrev 2010-10-20 10:50:30 följande:

Lollisen: jodå...gravid i v. 31
    Hemma i soffan med tvångsvila så inte liten kommer ut för tidigt!
    Har fått stränga order från läkare att inte dra hem baciller(hosta,nysningar,och givetvis magsjuka kan sluta riktigt illa) från dagis så hoppas verkligen de kan hålla sig undan ett tag till
    jag har ju inte fobi för kräkningar mer än om det är smittsamt så jag liiider verkligen med en del andra härinne som får kämpa mest hela tiden...

Tror nog du kan pusta ut redan nu annars borde ditt illamående redan ha eskalerat.....
    Du verkar inne i en bra "fas" annars, peppar på de andra här inne...härligt!

Då ska jag hålla alla tummar och tår för att bebis stannar kvar därinne ett tag till.   Det är inte långt kvar nu! Kul!
    Tur oxå att barnen är såpass friska som de är på dagis nu med. Peppar peppar!

Jag känner oxå med alla härinne, ångest är inte att leka med. Usch vad hemskt det är!

Ja, jag borde redan blivit sjuk, så jag börjar slappna av mer och mer... Försöker avleda och tänka rationellt.
    Jag är mycket bättre i min fobi mot vad jag var förr... Jösses vad jobbigt det va förr... Så jag gör gärna allt vad jag kan för att peppa andra. Vet ju hur man mår när ångesten är som värst... usch..
  • lollisen
    zasata skrev 2010-10-20 11:48:55 följande:
    läser på facebook att dom blev sjuka i måndag, familjen är 4a. då står det "magsjuka!!!" idag är barnen på dagis igen! kul!! nu komemr vi få skiten
    Nej, det behöver inte betyda att ni får det! Men förstår känslan... Dumt av dem att låta barnen gå till dagis innan 48 timmar gått!
  • lollisen

Usch... Nu känner jag mig yr och väldigt varm å konstig.... Och vad tänker jag genast på då?? Jo, jag föreställer mig att jag ska få värsta magsjukan nu! Daaaarn!
    Sluta upp nu dumma dumma tankar!!

Är otroligt trött och ätit dåligt, så det beror väl på det... Men ni vet hur det är? Man kan liksom inte släppa tankarna helt... Nu har det i princip gått 48 timmar, men mina dumma tankar säger att well... Nu kommer jag säkert att få det några timmar efter, bara för att jag inte skulle vara redo för det eller så....

Gaaah!!

• lollisen
    jomi skrev 2010-10-22 11:39:41 följande:
    Lollisen: har du pustat ut!??
    Tackar som frågar! ^__^
    Jo, jag kan väl börja pusta ut nu va?   Men usch vad ångesten gjorde sig påmind där ett tag... Inte kul..
    Körde ett STENHÅRT spinningpass igår, som gjorde att ångesten släppte, men det tog emot sååå mycket innan jag väl kom dit... Plus att jag stod i duschen och lipade efteråt.. Mycket känslor som frigjordes antar jag.. ^__^
  • lollisen
    jomi skrev 2010-10-22 12:51:15 följande:
    Mmmm...man blir så ARG på sig själv när man vet att man sluppit undan att man gått och nojjat  och mått dåligt i onödan!!!!! never learn....
    NJUT av helgen nu då

Detsamma! Kram
  • lollisen
    jomi skrev 2010-10-22 20:14:22 följande:
    Har en liten light "ångest" utan anledning...
    Dottern sov dåligt inatt pga av magont, fast hon har förstoppningsmage så jag borde vara van vid det men ändå kommer tankarna...hon har vart pigg idag så det är lugnt..men varför straffar man sig så?
    Min brorson kräkte i natt en gång (har inte träffat honom)
    +att jag har hört flera som är dåliga....(inte heller träffat)
    Så jag har ingen anledning att nojja men gör det ändå!!!!!!!!!!! GHA!

extra nojjig nu som gravid med får absolut inte bli magsjuk!

Behöver nog bara skriva av mig!!
    I hear you! Hjärnan är bra knasig emellanåt...
    Att hon har ont i magen beror säkert på förstoppning eller vad som, men det går ingen "magåkomma" what so ever på vårt dagis iallafall, så med det kan du ju vara lugn...

Men jag förstår dig, särskilt när du har så mycket annat att brottas med, gravidhormoner och att inte starta förlossningen nu och sådär...

Kram
  • lollisen
    zasata skrev 2010-11-02 15:01:19 följande:
    Jag fick sms 00:44 i natt att hon var magsjuk..  Problemet är att hela mitt jobb hamnar efter då ja är beroende av att få fotografera för  en webbshopp. 
    Hon skrev att hon varit magsjuk hela dagen (måndag) så tor morgon borde väl gått 48 timmar om hon inte är lös i magen? Men känner inte henne så kan inte fråga.
    Helst ville hon komma redan i morgon. Men som tur är skall jag tatuera mig då. Men om jag har god handhygien, äter mkt biobics? Hon duchar ju säkert för jag har ju hand om alla kläder och är ca 100plagg..
    Kramar du inte om henne eller hånglar med henne direkt efter att hon kräkts, så är det ingen fara... (ursäkta min kassa humor)

Nej, tänk bara på att undvika onödig kontakt med henne och vart du har dina händer så att säga. Det är lugnt.. kram
  • lollisen
    zasata skrev 2010-11-02 19:36:48 följande:
    Ååå fast jag hjälper ju till och fixar håret o mdet ligger fel, drar upp dragkedjor, vänder plagg... hänger tillbaka allt som hon haft under fotograferingen..
    Men det är ingen fara goa du! Håret sitter de inga virus i, inte heller i dragkedjor eller plaggen...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5