Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

jomi skrev 2010-08-25 16:06:06 följande:
    Lollisen: MEN!!!!! jag blir vansinig när jag läser!!!
    När jag hämtade igår sa de ju inget!!!!! och jag FÅR INTE bli sjuk!!!!!!!!
    Har dessutom en sambo här hemma nu med både lunginflammation och bihålsinflammation..
    han får inte heller bli mer sjuk
    Ska ringa imorron innan jag lämnar då för att kolla!!!

Jag hoppas med att det blir mer föräldrakrav iår så de håller sjuka barn hemma!!!!
    Hur svårt ska det vara!!
    Ja men det verkar ju konstigt... Jag menar, har du bett dem att medela så fort någon insjuknar i magjsuka då du är gravid och don sambo är svårt sjuk, så borde de ju faktiskt medela det oxå tycker jag...

Mycket konstigt att de inte sagt nåt... Inte schysst heller... Du får höra med dom igen om detta, så att ni inte blir smittade eller så...!

Jag hoppas oxå att föräldrarna kan ta lite mer ansvar, samt att förskolorna ställer högre krav på oss som föräldrar att vi ska INTE lämna barn med sjuka syskon eller då vi själva är sjuka. Att man ska vänta 48 timmar efter sista symptom innan vi låter barnen återgå till dagis osv...

Samt att de på förskolan spenderar MYCKET tid ute....
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Att bli smittad mer än en gång tillhör väl inte vanligheterna? Vist finns det dem som har oturen att ha lätt att bli smittade och dessa kan säkert få sjukan upprepade ggr... Men det tillhör absolut inte vanligheterna att vanliga friska människor springer och blir magsjuka gång efter gång...

Jag kan räkna alla de gånger jag varit magsjuk på min ena hand tror jag... Min man har ALDRIG varit sjuk i magen, bara matförgiftad uppe i bergen i kina nånstans... Men där fick han nästan skylla sig själv då han utmanar ödet.

Jag tror att vi alla egenligen kan ta djupa andetag och försöka tänka oss igenom den här vintern oxå. Den kommer att bli bra!

Jag försöker upprepa mitt mantra, "blir jag sjuk, så blir jag. Det är utom min kontroll. Men sjukdomen ska INTE få förstöra mitt liv, ej heller för dem jag älskar."

Sen tänker jag att OM jag nu skulle bli sjuk, så handlar det om ett par hemska hemska dygn... Men sen är det över... Hur hemskt det än må vara, så tar man sig igenom det...

Sen försöker jag tänka när ångesten kommer. "Ja, det känns hemskt och otroligt vidrigt, men rädsla är enbart en känsla och den är övergående, den är heller inte farlig... det är bara att härda ut och ta sig igenom den"...

Jag skulle så gärna skänka er alla en varm kram! Hjärta

• lollisen
    middiz skrev 2010-09-07 18:17:56 följande:
    Fy vad dåligt jag mår idag...
    Magen börjar knipa och så kör det i den sen får jag springa till toaletten...det är som vatten.
    Ibland mår jag illa och ibland är jag hungrig??
    Jag får ju så här av laktos, men har inte ätit nåt med laktos nu!!
    Tror ni det är magsjuka??

HATAR DET HÄR!!!
    Känner du att du är hungrig så lär det väl inte vara magsjuka eller? ... eller? Ibland kan man ju blir sådär ändå... Jag hade så i helgen tex... Knep och var jättedålig i magen, men är väl rätt övertygad om att det inte handlade om magsjuka eller så.. Kanske att jag fått i mig lite knasig mat isf...
  • lollisen

Hej kära ni!

Jag önskar så att jag kunde underlätta er hemska hemska ångest! Just nu sitter jag själv i stort sett utan... Har så mycket annat att tänka på att jag liksom inte hinner med ångesten nu...

Jag skickar er alla stora varma tankar och kramar! <3

• lollisen
    zasata skrev 2010-09-29 10:16:59 följande:
    Ingen här??? Är så trött och orolig i magen nu. Skall ha en fotografering i lite mer än två timmar sen.. Tänk om jag skiter ner mig???
    Nej nej nej.... Inte ska du skita ner dig inte! Känner du dig riktigt skitnödig så får du helt enkelt ursäkta dig och gå på toaletten..
    Men jag förstår hur du tänker...
    Det kommer att gå bra! Ta en postafen, ta djupa andetag och tänk på att det gick ju bra förra gången.
    Kram
  • lollisen
    zasata skrev 2010-09-29 10:48:25 följande:
    Tagit postafen redan har dimor bredvid mig vid behov. Men läste man kan kräkas...
    Det "kan" man ju av i stort sett alla mediciner... OM man är otroligt överkänslig.. Alltså, då hade du kräkts av många andra "svagare" mediciner tidigare...

Kram.
  • lollisen
    zasata skrev 2010-09-29 11:02:41 följande:
    Ja jag tar när/om jag vart på toa.. Hoppas verkligen det är värt detta, jobbigt då jag har nytt jobb med, började 1sep. Nu måste jG fixa kamra, kläder och modell..
    Det kommer att gå BRA!
    Skriv och berätta sen! Tänker på dig! Kram kram
  • lollisen
    zasata skrev 2010-09-30 09:23:00 följande:
    Har ni mer en toa? I så fall kommer du endå inte bli sjuk OM det kommer något till er. Njut av livet,
    Min psykolog sa till mig att under en vecka varje kväll skriva vad jag skulle göra utan fobin. Testa det. Så ser du vad du missar. (blir kort nu från mobilen)

Inne på min 2a tablett nu.. Är så rädd för allt.. Tror det tig 2-4dygn sist innan magen brakade ihop.. Inte tagit någon postafen idag heller då jag blir så trött..
    Jag tycker att du är duktig som utmanar din fobi och ändå fortsätter med din medicin trots att du är rädd! Bra jobbat!!
    OM din mage skulle braka ihop och OM du skulle bli dålig (diarré menar jag då) så är det inte värre än att du får sjukanmäla dig i värsta fall.

Jag tror att det kommer att gå jättebra!

Kram
  • lollisen
    Avelyn skrev 2010-10-14 13:58:05 följande:
    Jag har inte genomgått Kbt och med tanke på priset, är det nog inget jag planerar heller. Min största skräck är inte att bli smittad av magsjuka utan mer att min partner och mina barn ska bli dåliga. Jag får ångest av att veta att det snart kan vara min tur och inte veta när.. och får ångest av att höra de andra vara dåliga. Skulle vi tvångt få det i vårt hem skulle jag helst få det först, så jag slipper ångesten och paniken sedan.. Har nog inte haft magsjuka framvägen sedan jag var 12 år..
    Men du behöver inte gå på KBT privat? Du kan gå genom landstinget så kostar det 80-100 :- per besök... När du kommit upp i 900:- på ett år, så är all sjukvård gratis... Så nej, sååå dyrt är det inte.
    Eller du kanske tänkte på nåt annat?
  • lollisen
    milla2 skrev 2010-10-14 20:09:31 följande:
    har ni hört hur kurvan är nu är den låg än?
    Det är inte mycket M*sjuka i samhället än... Så andas ut... Kram
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5